تاریخ خبر: // کد خبر: 102861 // // // //

جوابیه قشم ایر در خصوص خبر “20 ساعت تاخیر در پرواز مشهد – نجف”

قشم ایر جهت شفاف سازی درباره خبر “20 ساعت تاخیر در پرواز مشهد-نجف” توضیحاتی ارائه کرد.

جوابیه قشم ایر در خصوص خبر “20 ساعت تاخیر در پرواز مشهد – نجف”

قشم ایر جهت شفاف سازی درباره خبر “20 ساعت تاخیر در پرواز مشهد-نجف” توضیحاتی ارائه کرد که متن آن  شرح زیر است.

بسمه تعالی
سردبیر محترم باشگاه خبرنگاران جوان
با سلام

احتراماً؛ پیرو انتشار خبری در آن خبرگزاری محترم با عنوان “20 ساعت تاخیر در پرواز مشهد/ قطع همکاری با رئیس ایستگاه هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه مشهد ” با کد خبر 666201 تاریخ 19 شهریور 1397، بررسی های لازم صورت پذیرفت.

لذا جوابیه شرکت هواپیمایی قشم به منظور تنویر افکار عمومی ارسال می گردد. خواهشمند است وفق قوانین مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام لازم به عمل آید.
—————————————————————————————–
پرواز شماره 2217 شرکت هواپیمایی قشم مورخ 18/6/97 به علت نقص فنی در فرودگاه بین الملللی امام خمینی (ره) زمین گیر می شود و تیم فنی قشم ایر بلافاصله شروع به بررسی نقص فنی می نماید. سپس هواپیمای جایگزین که جهت انجام این پرواز در نظر گرفته شده بود میبایستی از فرودگاه نجف عازم مشهد شود که متاسفانه به علت بروز مشکلات و عدم وجود امکانات مناسب هندلینگ در فرودگاه نجف این پرواز با تاخیر انعکاسی به سمت فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد مقدس جهت انجام پرواز شماره 2293 در مسیر مشهد-نجف، پرواز نمود.

به دلیل لزوم رعایت قوانین ICAO و به منظور حفظ ایمنی مسافرین که از اهداف همیشگی هواپیمایی قشم می باشد و همچنین رعایت استاندارد های بین المللی، با هماهنگی نماینده سازمان هواپمایی کشوری در فرودگاه مشهد و با توجه به اتمام زمان مجاز عملیاتی پروازی، می بایست کروی پروازی جدید جایگزین می گردید. که این اقدام نیز صورت پذیرفت.

شایان ذکر است مسئولین ایستگاه قشم ایر در فرودگاه مشهد با هتل های موجود در سطح شهر تماس گرفته و متاسفانه امکان اسکان 300 نفر مسافر عرب زبان در یک هتل امکان پذیر نبوده و عملا امکان استقرار در هتل های متعدد باتوجه به محدودیت زمانی و مشکلات در انتقال مسافرین، امکان پذیر نبوده و با توجه به ابراز تمایل مسافرین جهت استقرار در فرودگاه، به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و تاخیرات انعکاسی بعدی، علیرغم متحمل شدن هزینه بیشتر در مقایسه با انتقال مسافرین به هتل، کلیه مسافرین توسط شرکت هواپیمایی قشم به مجموعه CIP (جایگاه اختصاصی مسافرین ویژه) فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد، جهت پذیرایی و استراحت منتقل گردیدند. که در این مدت پذیرایی در دو مرحله (غذای گرم و صبحانه ) از مسافرین صورت پذیرفت و اینکه در برخی از رسانه ها این انجام وظیفه قشم ایر جهت تکریم مسافرین به ارگان دیگری نسبت داده شده صحت نداشته و کذب محض می باشد.

نهایتاً در بامداد روز جاری مسافرین با رضایت از خدمات ارائه شده توسط قشم ایر با ورود تیم عملیاتی جدید از مجموعه CIP به سالن ترمینال فرودگاه منتقل شدند و عملیات پذیرش مسافرین از طریق کانتر فرودگاه از ساعت 7:45 بامداد آغاز گردیده و ساعت 10:15 پرواز شماره 2293 در مسیر مشهد-نجف انجام گردید.

در خصوص این پرواز ذکر چند نکته حائز اهمیت است؛

-از ابتدا، مدت تاخیر پرواز مربوطه غیر قابل پیش بینی بوده و شرکت هواپیمایی قشم تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از ابطال پرواز و بلاتکلیفی مسافرین به عمل آورد.

-شرکت هواپیمایی قشم به منظور جلوگیری از تاخیر بیشتر پرواز، در نظر داشت از طریق انجام نشست ویژه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، جهت جابجایی کروی پرواز برنامه ریزی نماید که متاسفانه مجوزات مربوطه از طریق مبادی ذیربط صادر نگردید و نهایتاً ناچار به انتقال کروی پروازی با اولین پروازهای بامدادی از فرودگاه مهرآباد توسط ایرلاین های همکار(که با تاخیر عملیاتی نیز همراه بود) گردید و این امر نیز به زمان تاخیر پرواز مسیر مشهد-نجف افزود.

لازم به ذکر می باشد مسئولیت تصمیم گیری در خصوص کلیه کارکنان شرکت هواپیمایی قشم در تمامی ایستگاه ها و تعیین حدود وظایف کاری ایشان صرفاً به عهده این شرکت می باشد و در صورت بروز مشکل، مسئولین مربوطه طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری و با هماهنگی مراجع ذیصلاح قانونی به موضوع رسیدگی می نماید و ارگان دیگری حق مداخله و اظهار نظر شخصی در این خصوص را ندارد.

از آنجایی که شرکت هواپیمایی قشم تمام سعی و تلاش خود را جهت جلب رضایت مسافرین مطابق قوانین و مقررات هوانوردی به عمل آورده، حق شکایت از کلیه مسببینی که اقدامات قانونی این شرکت را نادیده گرفته و قصد در تشویش اذهان عمومی در خصوص این پرواز داشته اند را به طور قانونی و از طریق مراجع ذیصلاح قضایی برای خود محفوظ می داند.

شرکت هواپیمایی قشم مراتب عذرخواهی خود را از مسافرین پرواز مسیر مشهد-نجف این شرکت که با صبر وشکیبایی خود نهایت همکاری را با مجموعه قشم ایر داشته اند، به عمل آورده و طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری آمادگی پرداخت خسارت به مسافرین این پرواز را اعلام می نماید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو