تاریخ خبر: // کد خبر: 105342 // // // //

رقابت، و ضعف هوانوردی در آمریکا

ایرلاین های آمریکایی در مقایسه با رقبای خارجی خود اصلا موفق نیستند. هزینه سفر هوایی برای هر صندلی مایل بیشتر از ایرلاین های اروپایی است. وقتی هزینه ها کاهش می یابند، مصرف کننده آمریکایی تاثیر مثبتی مشاهده نمی کند. کاهش جهانی قیمت سوخت جت، یکی از بزگترین هزینه های ایرلاین ها، از 2014 رو به کاهش بوده است، که رقابت شدیدی بین ایرلاین های اروپایی در کاهش قیمت ایجاد نمود، اما در آمریکا تاثیر چندانی مشاهده نمی شود.

رقابت، و ضعف هوانوردی در آمریکا

رقابت، و ضعف هوانوردی در آمریکا ، نام مقاله ای است به قلم مسعود علیمحمدی که متن آن بدین شرح می باشد:

ایرلاین های آمریکایی در مقایسه با رقبای خارجی خود اصلا موفق نیستند. هزینه سفر هوایی برای هر صندلی مایل بیشتر از ایرلاین های اروپایی است. وقتی هزینه ها کاهش می یابند، مصرف کننده آمریکایی تاثیر مثبتی مشاهده نمی کند. کاهش جهانی قیمت سوخت جت، یکی از بزگترین هزینه های ایرلاین ها، از 2014 رو به کاهش بوده است، که رقابت شدیدی بین ایرلاین های اروپایی در کاهش قیمت ایجاد نمود، اما در آمریکا تاثیر چندانی مشاهده نمی شود. ایرلاین های آمریکای شمالی سال گذشته 22.40 دلار از هر مسافر سود بردند، این رقم برای ایرلاین های اروپایی 7.84 بود. ایرلاین های آمریکایی از نظر کیفیت هم بدتر هستند.

این ترکیب قیمت بالاتر و کیفیت بدتر یک دلیل دارد: رقایت. سیاست گذاران آمریکایی مجوز موجی از ادغام ایرلاین ها را در سال های اخیر داده اند. چهار ایرلاین بزرگ آمریکا در این بین 80% بازار را کنترل می کنند، در مقایسه با رقم 48% در ده سال پیش.

🔸 اول اینکه قانونگذاران اروپایی برای حفظ رقابت بین ایرلاین های موجود تلاش بیشتری کرده اند. اتحادیه اروپا مانع قرارداد همکاری رایان ایر و لینگوس شد تا از ایجاد مونوپولی در فرودگاه ها جلوگیری کند. اما در آمریکا در 40 تا از 100 هاب بزرگ تنها یک ایرلاین بیش از نصف ظرفیت را کنترل می کند. ادغام امریکن ایرلاینز و یو اس ایرویز در سال 2013 سهم بازار امریکن ایرلاینزر در فرودگاه فیلادلفیا را به 77% افزایش داد. قیمت بلیط ها از 4% پایین تر از میانگین کشوری به 11% بالای این رقم افزایش یافت.

🔸 دوم اینکه اروپا رقابت را برای خارجی ها آسان تر کرده است. هیچ محدودیت مالکیتی بین ایرلاین های کشورهای اروپایی وجود ندارد، و برای غیر اعضای اتحادیه اروپا هم مالکیت تا 49% قابل قبول است. آمریکا اما مالکیت خارجی را به 25% محدود کرده است.

🔸 سوم، اروپا همچنین رقابت بین فرودگاه ها و اپراتورهای اصلیشان را تشویق می کند. تفکیک مالکیت سه فرودگاه بزرگ لندن باعث شده از سال 2009 تاکنون مسافران 628 میلیون دلار صرفه جویی کنند. در مقابل بیشتر شهرهای آمریکا تنها یک فرودگاه دارند که اکثرا مالکیت عمومی دارند.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی خلبان عیسی خان اشتوداخ

به نظر من !!!
برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو