تاریخ خبر: // کد خبر: 106995 // // //

باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در شرف نوسازی

مدیرکل فرودگاه مهرآباد از آغاز عملیات نوسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد پس از تکمیل مطالعات اولیه و برگزاری مناقصه آن در آبان ماه امسال خبر داد.

باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد در شرف نوسازی
مدیرکل فرودگاه مهرآباد از آغاز عملیات نوسازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد پس از تکمیل مطالعات اولیه و برگزاری مناقصه آن در آبان ماه امسال خبر داد.

به گزارش روابط‎عمومی فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی‎نیا گفت: یکی از محدودیت‎های قدیمی فرودگاه مهرآباد ظرفیت پذیرش هواپیما است و برای همین توسعه این فرودگاه و نوسازی باندهای آن در اولویت برنامه‎های شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه با مساعدت صورت گرفته از سوی هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران مطالعات این پروژه در حال انجام است و مناقصه آن در آبان ماه سال 97 برگزار می‎شود، گفت: پروژه نوسازی باند 29 چپ به همراه تمام زیرساخت‎های عملیاتی آن نظیر تجهیزات روشنایی انجام خواهد شد و به این منظور برای خریداری و نصب و راه‎اندازی این تجهیزات اعتباری 200 میلیار ریالی اختصاص یافته است. البته مبلغ قرارداد کل پروژه بعد از مطالعات مشخص و اعلام خواهد شد.

صفی‎نیا با تأکید بر اینکه به دلیل ترافیک بالای پروازها در فرودگاه مهرآباد این پروژه باید در فشردگی زمانی زیادی اجرا شود و به اتمام برسد، گفت: اجرای درست این پروژه به منظور استانداردسازی سطوح پروازی گامی دیگر در جهت توسعه زیرساخت‎های اساسی فرودگاه مهرآباد و افزایش ظرفیت پذیرش و خدمت‎رسانی در آن خواهد بود.

وی در مورد روند انجام مطالعات به منظور اجرای هر چه بهتر این پروژه گفت: مطالعات این طرح در دو فاز عملیات نقشه‎برداری و آزمایشات مکانیک خاک در حال انجام است که در فاز عملیات نقشه‎برداری، 11 ایستگاه نقشه‎برداری در دو طرف طول باند پیاده‎سازی شده است که به این ترتیب توپوگرافی باند، تاکسی‎وی‎های ارتباطی و استریپ باند پروازی به مساحت تقریبی 100 هکتار و همچنین شبکه‎بندی، نقطه‎گذاری و ترازیابی باند و تاکسی‎وی‎های ارتباطی به مجموع تقریبی 5000 نقطه انجام شده است.

صفی نیا در مورد مطالعات آزمایشگاهی مکانیک خاک باند 29 چپ گفت: حفاری برای نمونه‎گیری و مشخص کردن پروفیل خاک و آزمایش‎های درون گمانه‎ای و آزمایش‎های ژئو فیزیک در دو بخش “مطالعات ژئو الکتریک به روش دو بعدی” و “مطالعات رادار نفوذی زمین به روش GPR” به منظور شناسایی لایه زمین به صورت پروفیل در طول باند، تاکسی‎وی‎ها و محل‎های نشت آب، در حال انجام است.

منبع : شرکت فرودگاه ها

به نظر من !!!
برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو