تاریخ خبر: // کد خبر: 113404 // // // //


هوانوردی آفریقای جنوبی در قاره آفریقا چه جایگاهی دارد؟

آفریقای جنوبی یکی از پنج کشور عضو گروه بریکس است. حال سوال اینجاست که قاره آفریقا و به خصوص کشور آفریقای جنوبی چه جایگاهی در هوانوردی دنیا دارد و چه نقش را ایفا می کند؟


هوانوردی آفریقای جنوبی در قاره آفریقا چه جایگاهی دارد؟

آفریقای جنوبی یکی از پنج کشور عضو گروه بریکس است. حال سوال اینجاست که قاره آفریقا و به خصوص کشور آفریقای جنوبی چه جایگاهی در هوانوردی دنیا دارد و چه نقش را ایفا می کند؟
جمهوری آفریقای جنوبی کشوری در جنوب قاره آفریقا و در سواحل دو اقیانوس اطلس و هند است. این کشور سه پایتخت دارد و پر جمعیت ترین شهرش ژوهانسبورگ است.
جمهوری آفریقای جنوبی به دو دلیل تکاملی متفاوت را نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی تجربه کرده است.

اول اینکه مهاجرت از اروپا کمی بعد از اینکه کمپانی هند شرقی ایستگاهی در مکان امروزی کیپ تاون ایجاد کرد، آغاز شد.

دوم، اهمیت راهبردی آبراه کیپ است که با بسته شدن کانال سوئز در طی جنگ شش روزه اهمیت آن بیشتر مسجل شد. این کشور درسال های اخیر سیاست های کلان گردشگری را بر محور توسعه نیروی انسانی، تقویت زیر ساخت های موجود، بسیج منابع مالی، بازاریابی موثر و توسعه گردشگری داخلی در کنار جذب گردشگران خارجی تنظیم کرده است.از سال 2000 میلادی با تغییر پودمان های آموزشی مدارس،پودمان سیر و سیاحت و مطالعات ویژه مهمانداری برای دانش آموزان مقطع دبیرستان پیش بینی شده است.

در زمینه بازاریابی نیز دولت آفریقای جنوبی بیشترین تلاش خود را برای جذب گردشگران داخلی از کشورهای اروپایی (انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و هلند) و کشورهای آسیایی (هند، چین و ژاپن) متمرکز کرده است.

در سند نقشه راه این کشور پیش بینی شده که تعداد گردشگران ورودی از 8/9 میلیون نفر در سال 2015 میلادی به 13/7 میلیون نفر در سال 2020 میلادی برسد. 94/6 میلیارد رند (واحد پول آفریقای جنوبی) در سال 2015 به 134/3 میلیارد رند در سال 2020 افزایش یابد و بتواند 225 هزار شغل جدید تا سال 2020 ایجاد کند که تمامی این اهداف و چشم اندازها در گرو تقویت صنعت هوانوردی این کشور است.

اما هوانوردی آفریقای جنوبی در قاره آفریقا چه نقشی دارد؟
آفریقای جنوبی برای مدت ها تنها بازیگر این صنعت در آفریقا بود. اما در حال حاضر کشورهای مراکش و تونس با بهره مندی از امتیاز نزدیکی به بازار اروپا و نیروی کار ارزان در صنعت هوافضا از مدعیان آفریقا هستند.
آفریقا در این زمینه در حاشیه است و تنها سه کشور از این قاره در صنعت هوافضا به موفقیت هایی دست یافته اند و در تولید قطعات و مونتاژ توسعه یافته اند. هر چند آفریقای جنوبی یک پلتفرم مهم برای تعمیر و نگهداری از هواپیماهای خط هوایی قاره آفریقا است. درسال 2014 تولید ناخالصی بخش هوانوردی، هوافضا و صنایع دفاع آفریقای جنوبی 3 میلیارد یورو بوده است و برآورد می شود که این رقم در سال 2023 میلادی به حدود 108 میلیارد و 400 میلیون رند، معادل 7/5 میلیارد یورو برسد. که جهشی بزرگ برای صنعت هوانوردی و اقتصاد کشور آفریقای جنوبی است.

“محمد شفیع خانی”

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی مقالات هوانوردی، https://t.me/aviationarticles/84,85


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو