تاریخ خبر: // کد خبر: 115248 // // // // //


مزایا و معایب عضویت ایران و دریافت گواهی نامه تعمیر و نگهداری پارت 145 یاسا

نام هیچ یک از ایرلاین های ایرانی در فهرست شرکت های تایید شده گواهی نامه پارت 145 یاسا قرار ندارد و این پدیده را از چند جهت می توان بررسی کرد.


مزایا و معایب عضویت ایران و دریافت گواهی نامه تعمیر و نگهداری پارت 145 یاسا

نام هیچ یک از ایرلاین های ایرانی در فهرست شرکت های تایید شده گواهی نامه پارت 145 یاسا قرار ندارد و این پدیده را از چند جهت می توان بررسی کرد.

الف-هزینه ها و مخاطرات:
1-هزینه های مترتب به منظور اخذ گواهینامه های مرتبط با تعمیر و نگهداری یاسا و هزینه های حفظ این گواهینامه ها پس از اخذ و آبونمان سالیانه آن ها برای مراکز

2-نگرانی شرکت های هواپیمایی ایرانی از مهاجرت کارکنان متخصص خود،
با اخذ گواهی نامه پارت 145، کارکنان این مراکز تعمیر و نگهداری فرصت و شانس بیشتری به جهت سابقه کار در یک مرکز مجوز دار، برای پیدا کردن شغل در سایر کشورها دارند.

ب-فوائد اخذ گواهینامه پارت 145 یاسا برای مراکز تعمیراتی کشور:

1- صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما یک صنعت کاربر (Labour intensive) است بدین معنا که سهم قابل توجهی از قیمت تمام شده ارائه یک ساعت خدمات تعمیر و نگهداری مرتبط با هزینه نیروی انسانی و کارکنان تعمیر و نگهداری است. قیمت نیروی کار بخش تعمیر و نگهداری داخل کشور (به خصوص با افزایش قیمت ارز) در قیاس با سایر کشورهای همسایه بسیار پایین تر است بنابراین به تبع آن نیز قیمت تعمیر و نگهداری ایران در قیاس با کشور همسایه پایین تر است و این فرصت را برای ایران فراهم می کند که بتواند به ایرلاین های کشورهای همسایه خدمات تعمیر و نگهداری خود را بفروشد و از این بابت درآمدهای ارزی خود را افزایش دهد.

2-افزایش حقوق کارکنان بخش تعمیر و نگهداری هواپیما:
از محل افزایش درآمدهای ارزی امکان افزایش دستمزد کارکنان بخش مهندسی و تعمیرات وجود دارد و انگیزه متخصصان شاغل را، به مهاجرت بابت مسائل معیشتی کاهش می دهد.

3-افزایش امنیت ملی کشور: فروش خدمات تعمیر و نگهداری باعث گره خوردگی این بخش از اقتصاد ایران با سایر کشورها می شود و سبب می شود تحریم صنعت هوانوردی ایران دشوارتر شود چرا که کشورهای ذینفع اقتصادی از روابط متقابل با ایران متنفع می شوند بنابراین در عرصه سیاست خارجی و مجامع بین المللی با ایران متحد می شوند و عرصه برای تحریم ایران بر علیه تحریم گر را سخت می کنند و کشور یا کشورهای تحریمگر برای جلب رضایت سایر کشورها برای قطع ارتباط با ایران می بایست هزینه های زیادی را پرداخت کنند و افزایش ارتباطات اقتصادی باعث افزایش چنین هزینه هایی می شود و عامل بازدارندگی جهت تحریم ایران ایجاد می کند.

4-ورود تکنولوژی‌های جدید با وجود عدم حضور هواپیماهای مدرن در خطوط هوایی کشور: همانطور که میدانیم بنا بر دلایل واضح در حال حاضر ایرلاین های کشور توانایی خرید هواپیماهای مدرن و به روز را ندارند، ولی با وجود مراکز تعمیراتی امکان ورود هواپیماهای مدرن خطوط هوایی کشورهای همسایه مهیا خواهد بود و پرسنل توانایی کسب تجربه بر روی آن هواپیماها را هم خواهند یافت، در آینده به فرض ورود این هواپیماها به خطوط وطنی، از لحاظ تعمیر و نگهداری مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی خلبان عیسی خان اشتوداغ

به نظر من !!!
برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو