تاریخ خبر: // کد خبر: 116070 // // // // // //


نقص‌ روشنایی باند و بسته‌شدن موقت فرودگاه اهواز دلیل تأخیر پرواز کاسپین

شرکت هواپیمایی کاسپین ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز تهران-اهواز و انتقاد از عملکرد برخی مسافران در عدم پیاده شدن از هواپیما، اعلام کرد: ابطال پرواز شماره ۰۱۸ در روز ۲۵ مهر به دلیل بروز نقص در سیستم روشنایی باند فرودگاه اهواز بود.


نقص‌ روشنایی باند و بسته‌شدن موقت فرودگاه اهواز دلیل تأخیر پرواز کاسپین

صبح امروز تعدادی از کاربران خبرگزاری فارس که مسافر پرواز تهران-اهواز شرکت هواپیمایی کاسپین بودند، در تماسی تلفنی خواهان رسانه‌ای شدن مشکلاتشان درباره این پرواز و ارائه توضیحات شرکت هواپیمایی کاسپین شدند.

در این راستا خبرگزاری فارس موضوع تأخیر پرواز شرکت کاسپین را اطلاع‌رسانی کرد و از این شرکت هواپیمایی خواست توضیحات خود را در این‌باره ارائه دهد .

بعد از ظهر امروز شرکت هواپیمایی کاسپین‌ توضیحات خود درباره پرواز تهران-اهواز را در اختیار خبرنگار فارس قرار داد.

در ابتدای این توضیحات آمده است: در مورخ ۲۵ مهر ماه ۱۳۹۷ هواپیمای پرواز شماره ۰۱۸ از تهران به اهواز به علت بررسی شرایط فنی هواپیما، پس از حدود ۱:۳۰ ساعت تأخیر در حال آماده‌سازی برای پرواز بود که پس از پذیرش مسافران و سوار شدن به هواپیما، از طرف فرودگاه ‌اهواز اعلام شد (NOTAM) که فرودگاه با مشکل قطع برق مواجه شده و باند فرودگاه اهواز قابل استفاده نیست.

در ادامه این توضیحات آمده است: اشکال در سیستم روشنایی باند و بسته بودن فرودگاه اهواز تا ساعت ۱:۳۰ بامداد ادامه داشته و در نهایت پس از اعلام عدم رفع مشکل فرودگاه مذکور به ناچار پرواز فوق ابطال شد، اما با وجود توضیح و حضور مدیران و مسئولان شرکت هواپیمایی کاسپین در هواپیما و توضیح شرایط فوق به زبان فارسی و عربی، متاسفانه در این بین عده‌ ای از مسافران ( حدود ۵۰ نفر ) با متشنج کردن فضا‌، از هواپیما پیاده نشدند که این امر خود منجر به تاخیر پروازهای روز بعد ، اتلاف وقت مسافران دیگر ، برهم ریختن نظم عمومی فرودگاه و غیره شد.

شرکت کاسپین در بخش دیگری از توضیحات خود آورده است: ایجاد این حواشی از سوی برخی از مسافران خلاف عرف و قانون بوده و قطعاً حق هر اقدام ‌قانونی و ‌قضایی از سوی شرکت هواپیمایی کاسپین و دیگر مسافرانی که وقت آنها به واسطه یکسری افراد ناآگاه تلف شده است، محفوظ است؛ اینکه یکسری افراد اقدام به ایجاد حواشی و برهم ریختن نظم عمومی و ایجاد مزاحمت برای آرامش مسافران کنند اقدامی دور از هرگونه ادب، انسانیت و اخلاق است.

در ادامه توضیحات شرکت هواپیمایی کاسپین آمده است: ایمنی و آرامش مسافران‌‌ اولین و مهم‌ترین اولویت هواپیمایی کاسپین است، به هر حال نقص فنی امری است که در هر شرکت هواپیمایی امکان وقوع دارد اما کادر و پرسنل هواپیمایی کاسپین با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه، ظالمانه و غیرانسانی‌ آمریکا علیه صنعت هوانوردی، تلاش می‌کنند تا پروازها در نهایت ایمنی انجام شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شرکت هواپیمایی کاسپین به منظور تکریم مسافران‌‌ به برقراری پرواز جایگزین در ساعت ۱۰ صبح از تهران به اهواز و ساعت ۱۲ از اهواز به تهران اقدام کرد و به مسافران پیشنهاد شد که جهت استراحت به ‌هتل عزیمت کنند و یا از بلیت ‌رایگان و استرداد کامل وجه بلیت و همراه با پرداخت جریمه نقدی استفاده کنند ولی متاسفانه این موضوع، با مقاومت، کارشکنی و اقدامات خلاف عرف برخی از مسافران‌ که از هواپیما پیاده نمی‌شدند، مواجه شد و در نهایت با فشار غیرمسئولانه و برهم زدن نظم عمومی توسط برخی مسافران، هواپیما در ساعت ۷:۰۰ صبح با بیش از ۵۰ صندلی خالی و در مسیر برگشت با ۱۵۰ صندلی خالی پرواز کرد.

در بخش پایانی توضیحات شرکت کاسپین ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز بابت بروز مشکلات به وجود آمده آمده است: در این رویداد، مدیران ارشد شرکت بر موضوع اشراف داشته و با مدیریت شرایط به وجود آمده، مشکل مذکور بدون هیچ گونه برخورد و ناهنجاری تمام شد، دستورالعمل حقوق مسافر سر لوحه خدمات شرکت هواپیمایی کاسپین است و در این مورد خاص فراتر از آن نیز عمل شد؛ البته سایر شرکتهای هواپیمایی به دلیل مشکل فرودگاه اهواز پرواز خود را در همان زمان باطل اعلام کردند.

منبع : خبرگزاری فارس

به نظر من !!!
برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو