تاریخ خبر: // کد خبر: 122562 // // // // // //


ضرورت تأسیس آژانس ایمنی حمل‌ و نقل

رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری از ضرورت تأسیس «آژانس ایمنی حمل‌ونقل» خبر داد و گفت: تهیه قوانین، دستورالعمل‌ها، روش‌ها و استانداردهای جامع در مدیریت ایمنی و بررسی سوانح، هدایت و هماهنگی سیستم‌های ایمنی در بخش‌های چهارگانه، بررسی سوانح و حمایت از آسیب دیدگان و خانواده آنان ازجمله وظایف این آژانس خواهد بود


ضرورت تأسیس آژانس ایمنی حمل‌ و نقل

بهزاد مظاهری در خصوص انتظارات حوزه حمل‌ و نقل از وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: برای ارتقا سطح ایمنی در چهار حوزه هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی ضرورت تأسیس آژانس ایمنی حمل‌ و نقل ظرف 6 ماه ضروری است.

وی در ادامه ابراز کرد: نگاهی کوتاه از شرح خسارت‌های جبران‌ناپذیر در این چهار بخش لزوم تأسیس این آژانس را جهت همگون سازی و ارتقا سطح ایمنی همانند کشورهای مترقی جهان بیش‌ازپیش نشان می‌دهد.

این کارشناس هوایی به پیامدهای عدم تأسیس آژانس ایمنی حمل‌ و نقل اشاره کرد و گفت: متأسفانه با متوسط سالیانه 17 هزار مرگ در کنار 30 الی 50 هزار مصدوم منجر به معلولیت‌های ذهنی و جسمی شاهد قرار گرفتن کشور در رده سوم از 10 کشور که دارای آمار مرگ‌ومیر بالای جاده‌ای هستند و در بخش ریلی نیز برابر یک بررسی کلی آمار مرگ و میز در این بخش نیز 18 برابر متوسط جهانی است.

او به آمار حوادث دریایی اشاره کرد و افزود: بررسی آمار و سوانح مربوط به شناورها، در کنار مرگ حداقل هزار نفر شناگران در دریا ایجاب می‌کند تا در جهت ارتقا سطح ایمنی در این بخش اقدامات عاجل صورت بگیرد.

مظاهری خاطرنشان کرد: در بخش هوایی به جهت سرمایه‌گذاری بیشتر جهت به‌روز درآوردن تجهیزات و آموزش‌های مستمر و استاندارد نیروی انسانی در مقایسه با بخش‌های دیگر از شرایط مناسب‌تری برخوردار بوده از همین رو به جهت حساسیت‌های موجود در سطوح ملی و جهانی و مقایسه شرایط موجود با دیگر کشورهای پیشرفته در صنعت هوانوردی نیازمند توسعه و بهبود روش‌های در کلیه سطوح ایمنی با پرداختن به بررسی سوانح هوایی جهت ارائه پیشنهادهای سازنده در پیشگیری از وقوع سوانح احتمالی در چهارچوب تشکیلاتی مستقل و خارج از هرگونه شبه خواهیم بود.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص شرح وظایف  آژانس ایمنی حمل‌ و نقل عنوان کرد: تهیه قوانین، دستورالعمل‌ها، روش‌ها و استانداردهای جامع در مدیریت ایمنی و بررسی سوانح، هدایت و هماهنگی سیستم‌های ایمنی در بخش‌های چهارگانه، بررسی سوانح و حمایت از آسیب دیدگان و خانواده آنان ازجمله وظایف این آژانس خواهد بود.

وی به‌ضرورت توجه به توسعه زیربناهای جاده‌ای اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی بخش خصوصی در ساخت و بهره‌برداری از بزرگراه‌ها با عقد قراردادهای طولانی‌مدت  به‌صورت واگذاری حق دریافت عوارض از تردد خودروها «PAY TOLL» و قائل شدن بهره‌برداری از حریم‌های تعریف‌شده اطراف بزرگراه جهت ایجاد فضای سبز و دیگر امکانات اقامتی-خدماتی برابر ضوابط و شرایط که دولت در این زمینه با رعایت دیگر ضوابط تعریف خواهد کرد.

این کارشناس با بیان اینکه در رابطه با پروژه مسکن مهر نیز بایستی وزیر راه و شهرسازی نظرات کارشناسان را دریافت کنند، تصریح کرد: در رابطه با برقراری پرواز به شهرهای که توجیه اقتصادی ندارند، اگر وزیر راه و شهرسازی در یک نگاه کلی قادر به انتقال مالکیت و امور عملیاتی، نگهداری فرودگاه‌ها به استانداردسازی باشد زمینه خصوصی‌سازی در بخش فرودگاهی نیز فراهم خواهد شد.

او گفت: البته نظارت بر عملکرد و اعمال استاندارها توسط بخش حاکمیتی دولت اجرا خواهد شد از همین رو هزینه‌ای مربوط به توسعه فرودگاه‌ها، امور عملیاتی و نگهداری جز وظایف شورای شهر مربوطه خواهد بود.

طبق گفته مظاهری؛ استان‌های می‌توانند با حذف عوارض فرودگاهی و ارائه خدمات رایگان به پروازها مستقیماً با شرکت‌های هواپیمایی مذاکره و امکان برقراری پروازها بیشتر را فراهم کنند.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با اظهار به اینکه خصوصی‌سازی در فرودگاه‌ها می‌تواند یکی از معضلات مملکت در بخش فرودگاه داری و ارتقا خدمات‌رسانی به مسافران را حل کند، توضیح داد: ارتقا استاندارد ساخت‌وساز در تبدیل فرودگاه جهت پروازهای بین‌المللی سبب جذب توریست‌های خارجی خواهد شد


منبع : تین نیوز

به نظر من !!!
برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو