تاریخ خبر: // کد خبر: 133164 // // // // //


چرا فرودگاه یزد، برای مرگ کودک 8 ساله ،پاسخگو به رسانه نبود؟

خبر مرگ کودک 8 ساله در پرواز مشهد – یزد تا حد زیادی،باعث متاثر شدن افکار عمومی شده است. برای اخذ اطلاعات تکمیلی ، با روابط عمومی فرودگاه یزد، ارتباط برقرار شد ولی متاسفانه با عدم پاسخگویی مواجه شدیم. امیدواریم در آینده، با تدابیر اندیشیده شده در این خصوص، شاهد کاهش و حتی حذف چنین برخوردهایی باشیم.


چرا فرودگاه یزد، برای مرگ کودک 8 ساله ،پاسخگو به رسانه نبود؟

11 آذرماه ، خبر مرگ کودکی 8 ساله در پرواز مشهد- یزد،بدون کمترین توضیحی رسانه ای شد(عدم ذکر علل فوت، عدم پرداختن به شرح واقعه،نامشخص بودن شماره پرواز و نام ایرلاین و …) . اما ، امروز ، توضیحاتی چند به نقل از مدیر محترم روابط عمومی فرودگاه یزد(محمد جواد ادیب) به برخی از رسانه ها داده شده و در فضای رسانه ای کشور، منعکس گردید.

مشخص گردید که کودک هشت ساله مورد اشاره جزو اتباع بیگانه (افغانی) و دارای بیماری تالاسمی بوده است. کودک با مجوز پزشکی (اجازه پرواز)، سوار بر آخرین پرواز مشهد – یزد در فرودگاه مشهد شده(پرواز ساعت 7 و نیم شب 10 آذرماه) و در میانه راه ، دچار مشکل گردیده و با توجه به قرار گیری پرواز در نقطه جغرافیایی که ادامه دادن مسیر به سمت یزد و یا بازگشت به فرودگاه مشهد، به یک میزان زمان می برده است، خلبان به مسیر ادامه داده و در فرودگاه یزد، به زمین می نشیند. با وجود آماده بودن اورژانس در فرودگاه ، گویا کودک، قبل از رسیدن پرواز به مقصد، تسلیم مرگ شده و فوت می نماید(موارد به نقل از روابط عمومی فرودگاه یزد که در برخی از رسانه ها منعکس شده است).

 

اما ، چرا فرودگاه یزد، برای مرگ کودک 8 ساله ،پاسخگو به رسانه نبود؟

به منظور اخذ اطلاعات تکمیلی و پاسخگویی به افکار عمومی جریحه دار از این حادثه، با روابط عمومی فرودگاه یزد تماس برقرار شد. نکته جالب توجه این بود که روابط عمومی محترم فرودگاه گویا با رسانه های فعال در حوزه هوانوردی آشنایی کامل و جامعی نداشتند و بیان نمودند که از پاسخگویی تلفنی معذور هستند. شاید در برداشت اول،حق با مسئول روابط عمومی بوده و نباید به هر تلفنی و نامی اعتماد نمود. ولی سوال اینجاست که:

  •  چرا روابط عمومی محترم فرودگاه یزد، با رسانه های فعال حوزه هوانوردی آشنایی کافی نداشتند؟
  • چرا روابط عمومی محترم فرودگاه یزد(و سایر فرودگاه های کشور- حتی خود شرکت معظم فرودگاه ها)، بانک اطلاعات آنلاین(به جهت بروز شدن لیست توسط خود رسانه و نه انتخاب گزینشی رسانه توسط فرودگاه) برای آشنایی با رسانه ها ، تاکنون تدارک ندیده اند؟
  • چرا مکانیزم مشخصی برای ارتباط با رسانه تعریف نشده است(مثلا ارسال فکس و یا هر روش دیگر)؟آیا رسانه ، برای پیگیری خبر ، باید به یزد برود؟
  • چه اطلاعات محرمانه ای می توانست در این خبر وجود داشته باشد که روابط عمومی محترم قبل از شنیدن سوالات ما، تمایل به شنیدن آنها نداشته و یا احیانا اطلاعی در خصوص آن نداشتند؟
  • …… .

 

سوالاتی که قصد پرسش در خصوص آنها وجود داشت :

ممکن است، سوالات مطرح شده در ادامه گزارش، حتی مربوط به روابط عمومی محترم فرودگاه یزد نبوده و پاسخگویی به آنها در حوزه وظایف سایر نهادها و دستگاه ها باشد. گله مندی ما این است که چرا سوالات شنیده نشد؟ چرا آشنایی لازم با رسانه های تخصصی وجود نداشت؟ چرا مکانیزم ارتباط با رسانه تعریف نشده بود و …… برخی از سوالات ما عبارت بودند از:

***  در سایت فرودگاه یزد بخش اطلاعات مسافران/ مقررات بهداشتی،آمده است : مسافران بیماری که مشمول یکی از گروه‌های زیر می‌گردند، باید قبل از خرید بلیت فرم پزشکی خود را پس از تکمیل و تایید پزشک معالج به تایید پزشکی شرکت هواپیمایی مربوطه برسانند.

  • بیماری های خونی
  • بیماری های قلبی و عروق
  •  ……….

اگر کودک دارای بیماری تالاسمی وخیم بوده باشد،آیا قبل از خرید بلیت فرم پزشکی را تکمیل کرده و به تائید پزشک شرکت هواپیمایی رسیده است یا خیر؟ اگر این فعالیت ها انجام نشده، چطور پذیرش مسافر صورت گرفته است؟ اگر این دستور العمل، فرمالیته و ظاهری است، چرا باید بعنوان مقررات بدان توجه شود؟ اگر تمامی مراحل بشکل تمام و کمال انجام شده است، اقدامات هواپیمایی و فرودگاه برای مقابله با بحران های احتمالی در حین پرواز چه می باشد؟

 

*** موقعیت دقیق مکانی و زمانی وقوع حادثه کی و کجا(به تفکیک گزارش در خصوص بد شدن حال کودک و تشخیص مرگ کودک) ، توسط تیم پرواز گزارش شده است (بررسی و صحت ادعای برابر بودن شرایط ادامه مسیر به سمت یزد و یا بازگشت به فرودگاه هاشمی نژاد مشهد)؟

 

*** آیا تائید مرگ کودک ، در طول پرواز توسط تیم پرواز صورت گرفته و به فرودگاه اعلام شده و یا تائید مرگ توسط اورژانس و بعد از فرود هواپیما و انتقال کودک به آمبولانس اورژانس ، انجام شده است؟

 

*** آیا جسد کودک به پزشک قانونی یزد ، منتقل شده است ؟

 

*** آیا شکایتی توسط والدین کودک از فرودگاه شهید صدوقی یزد یا شهید هاشمی نژاد مشهد و یا هواپیمایی آسمان ، انجام شده است؟

 

در پایان ضمن تسلیت به خانواده محترم کودک حادثه دیده و همچنین تشکر از کلیه خادمان فعال در فرودگاه های کشور و کادر پرواز شرکت آسمان ، از آقای عباس محمدی(مدیرکل محترم فرودگاه های یزد ) و آقای محمدجواد ادیب (مدیر محترم روابط عمومی) تقاضا می گردد تا تعاملات بیشتر و تخصصی تری را با رسانه های فعال در حوزه هوانوردی کشور برقرار نمایند.

اختصاصی ایرلاین پرس


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو