پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | امروز در بهترین شرایط حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی هستیم

تاریخ خبر: // کد خبر: 138974 // // // //


امروز در بهترین شرایط حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی هستیم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری خود در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته اعلام کرد: با وجود تشدید تحریم های بین المللی شرایط هوانوردی کشورمان مطلوب است و به عنوان متولی صنعت فرودگاهی تاکید می کنم که در بهترین شرایط ناوبری و فرودگاهی در چهار دهه اخیر هستیم و هیچ نگرانی از حوزه های بهسازی و نوسازی فرودگاه ها و نیز سامانه های ناوبری نداریم.


امروز در بهترین شرایط حوزه فرودگاهی و ناوبری هوایی هستیم
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری خود در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته اعلام کرد: با وجود تشدید تحریم های بین المللی شرایط هوانوردی کشورمان مطلوب است و به عنوان متولی صنعت فرودگاهی تاکید می کنم که در بهترین شرایط ناوبری و فرودگاهی در چهار دهه اخیر هستیم و هیچ نگرانی از حوزه های بهسازی و نوسازی فرودگاه ها و نیز سامانه های ناوبری نداریم.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، امروز (26 آذر) در دومین روز برگزاری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته نشست خبری با حضور علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری، رحمت اله مه آبادی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، علی رستمی، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به خبرنگاران سه خبر خوب نیز اعلام کرد. خبر نخست وی آغاز بهره برداری آزمایشی نخستین سامانه بومی راداری SSR بود که امروز عملیات نصب آن در ساختمان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران انجام می شود. خبر دوم نیز بهره برداری رسمی از نخستین سیمولاتور سه بعدی برج مراقبت پرواز در آینده نزدیک بود که توسط کنترلرهای فرودگاه مهرآباد ساخته شده است. خبر سوم نیز اتمام و بهره برداری رسمی عملیات نصب رادار جدید آسمان تهران در آینده نزدیک بود.

مه آبادی همچنین در پاسخ به این پرسش که دلیل بالا بودن قیمت خدمات فرودگاهی چیست؟ توضیح داد: تاکنون هزینه های خدمات فرودگاهی را دولت تقبل می کرده که بر اساس قوانین نظام بین المللی باید این هزینه ها را استفاده کنندگان پرداخت کنند. باید پذیرفت که نمی توانیم بر اساس استانداردهای جهانی رضایت صد درصدی مسافران را از جمله در پارکینگ ها به دست بیاوریم. تاکنون هزینه های خدمات فرودگاهی توسط دولت پرداخت شده و در این زمینه شرایط ناهنجاری نداشته ایم.

وی همچنین در پاسخ به یکی از اصحاب رسانه درباره احتمال دخالت و توصیه وزیر راه و شهرسازی در انتخاب شرکت های خاصی برای انعقاد تفاهمنامه اخیر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تفاهمنامه ای که آذر امسال منعقد شدند جدا از تفاهمنامه شش ماه پیش میان شرکت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در تفاهمنامه گذشته به ساختاری عملیاتی رسیدیم که تامین نیازها را به سمت داخل کشور سوق دهیم. در تفاهمنامه اخیر نیز پس از شناسایی و مذاکره با 44 شرکت داخلی که بخشی از آنها با مجموعه های دفاعی نیز کار می کنند به انعقاد تفاهمنامه با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها ی توانمند پرداختیم. طرف های قرارداد ما صاشیراز، دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشگاه صنعتی اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند و وزیر راه و شهرسازی به هیچ عنوان دخالت و توصیه ای در این زمینه نداشته اند و تنها تاکید کرده اند که برای قطع وابستگی اقدام های لازم انجام شود. ما از هر شرکت و دانشگاه داخلی که بتواند نیازمان را تامین کند حمایت می کنیم و از ارتباط با آنها استقبال می کنیم.

مه آبادی همچنین درباره باند 29 راست به یکی از اصحاب رسانه توضیح داد: قرارداد ساخت باند بتنی 29 راست بر اساس مناقصه عمومی منعقد شده است. در کمتر از چهار سال اخیر 7000 میلیارد تومان برای بهسازی و ساخت پروژه های فرودگاهی هزینه کرده ایم و خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر فساد مالی نداشته ایم.

وی همچنین درباره برنامه های شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در دو حوزه فرودگاه های نسل سوم و هوشمندسازی فرودگاه ها عنوان کرد: به واسطه دسترسی هر صد کیلومتر به یک فرودگاه دیگر نیازمند ساخت فرودگاه های جدید نیستیم و در برنامه ششم توسعه نیز ساخت فرودگاه های کوچک ممنوع شده است. به دنبال جهت دهی صحیح برای توسعه فرودگاه ها هستیم و در این راستا اجرای عدالت جغرافیایی را دنبال می کنیم. سیاست ما ساخت فرودگاه های کوچک به نام نسل سوم است که ارزان هستند و هزینه عملیاتی اندکی دارند و به توسعه محلی کمک می کنند، چنین فرودگاه هایی نیازمند هواپیماهای بزرگ نیز نیستند و می توانند بر حسب نیاز تعداد ناوگان خود را تغییر دهند. در حوزه هوشمندسازی نیز تاکنون مقدماتی را فراهم کرده ایم، در سه سال گذشته تمرکز ما معطوف به برطرف کردن مشکلات ایمنی و گلوگاه های ظرفیتی و نوسازی سامانه ها بود و سال آینده تمرکز اصلی بر هوشمندسازی فرودگاه ها خواهد بود.

رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این نشست با تاکید بر اینکه اتفاقات خجسته در صنعت فرودگاهی با حمایت اصحاب رسانه رقم خورده است، گفت: تیم حرفه ای متولی صنعت حمل و نقل هوایی کشور هستند و راهبر این صنعت شخصیتی حرفه ای و ملی است. همچنین حمایت های وزیر راه و شهرسازی می تواند همواره برای ما امیدبخش باشد.

عابدزاده: سیاست دولت حمایت از شرکت های هواپیمایی است

در این نشست همچنین علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه دو اتفاق مهم در صنعت هوایی رخ داده است، گفت: این دو مولفه تاثیرگذار یکی تغییر و دو برابر شدن نرخ ارز در مقطعی کوتاه و دیگری تشدید تحریم های آمریکا است. این دو مولفه در تمام ساختارهای صنعت هوایی شرایطی ویژه ایجاد کرده اند و باید تلاش کنیم ضمن حفظ شرایط گذشته به توسعه های مورد نظر در صنعت هوایی بپردازیم.

عابدزاده تاکید کرد: در سال های پیش نیز با شرایط مشابه مواجه شدیم ولی با وحدت میان بخش ها و سازمان ها توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم. امروز نیز که دارای دانش و توان بیشتری هستیم می توانیم با همدلی در میان بخش های مختلف از مشکلات عبور کنیم.عابدزاده در بخش پرسش به پاسخ خبرنگاران عنوان کرد که محدودیتی برای استفاده شرکت های هواپیمایی کشورهای مختلف از آسمان کشورمان به جز اسراییل قایل نیستیم و تاکنون کشوری نیز برای ما محدودیت ایجاد نکرده است.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی کشورمان از نظام نامه ای شفاف در حوزه جلب رضایت مسافران استفاده می کنند، گفت: سیاست سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه کاملا شفاف است.رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با اشاره به اینکه بیشتر کشورهای اروپایی و همسایه ها به ما سوخت رسانی نمی کنند عنوان کرد که سیاست دولت حمایت از شرکت های هواپیمایی است و امیدواریم در ماه های آتی تعادل برقرار شود.

**رستمی: هدف از ایجاد شهر فرودگاهی بسترسازی برای ارتقای خدمات هوایی ملی، منطقه ای و بین المللی است:

در این نشست همچنین علی رستمی، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه هدف از ایجاد شهر فرودگاهی بسترسازی برای ارتقای خدمات هوایی ملی، منطقه ای و بین المللی بوده است، گفت: با تغییرات در اساسنامه بستر برای راه اندازی شرکت های مختلف نیز فراهم شده و شرکت منطقه آزاد در شرف تولید است.وی افزود: طرح جامع شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را برای رسیدن به هدف اصلی یعنی جایگاه نخست در انتقال بار و جایگاه دوم در جابه جایی مسافر تدوین کرده ایم و مطالعات ما در سه فاز پنج ساله، 10 ساله و 15 ساله شروع شده است.رستمی اظهار امیدواری کرد که با تبدیل فرودگاه امام خمینی(ره) به شهر فرودگاهی سهم ایران در حوزه هوایی از بازارهای جهانی دریافت شود.

*شرفبافی : به دنبال برقراری عدالت جغرافیایی در ایجاد پروازهای منطقه ای هستیم.

همچنین فرزانه شرفبافی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این نشست با تاکید بر توانمندی داخلی موجود در حوزه های مهندسی و تعمیرات، عملیاتی و حقوقی عنوان کرد: در شرایط تحریم ناجوانمردانه قرار داریم و تمام هواپیماهای ما حتی هواپیماهای فروخته شده و متلاشی شده را تحریم کرده اند و مانع همکاری کشورهای مختلف با هما هستند. در عین حال از همراهی خوب سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برخورداریم که ما را دلگرم می کند.شرفبافی افزود: در دوران برجام توانستیم سه قرارداد بزرگ منعقد کنیم که به ورود 16 هواپیما به ناوگان ما منجر شد، در هیچ قراردادی نیز کوتاه نیامدیم و امیدواریم به زودی شاهد تمدید مجوز برای هواپیماهای ایرباس باشیم.

وی همچنین از اجرای برنامه های متعدد برای بازسازی سیستم های مدیریتی، مالی و ساختاری هما خبر داد و گفت: از جمله این برنامه ها می توان به تامین هواپیما در نقطه سربه سری هما اشاره کرد. برنامه استراتژیک هما داخلی است و به دنبال برقراری عدالت جغرافیایی در ایجاد پروازهای منطقه ای هستیم.

منبع : شرکت فرودگاه ها


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو