ایرلاین پرس | سازمان هواپیمایی ناظر بر تضمین حقوق مسافر در تاخیر‌ها است

تاریخ خبر: // کد خبر: 142443 // // //


سازمان هواپیمایی ناظر بر تضمین حقوق مسافر در تاخیر‌ها است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این سازمان را ناظر بر تضمین حقوق مسافر هنگام بروز تاخیر در پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی دانست و گفت: اطلاعات غلط موجب برداشت‌های غلط از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در تاخیر می‌شود.


سازمان هواپیمایی ناظر بر تضمین حقوق مسافر در تاخیر‌ها است

رضا جعفرزاده با اشاره به برخی انتقاد‌ها درباره تاخیر پرواز‌ها در کشور اظهار کرد: نگاه‌های یک سویه به موضوع تاخیر کار اشتباهی است و این به آن علت است که نوع اطلاعات افراد از شرایط هواپیمایی و صرفه شرکت‌های هواپیمایی اشتباه است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شرکت‌های هواپیمایی برای گریز از پاسخگویی در زمان تاخیر، مسافران را به هواپیما منتقل کرده و از آن به عنوان سالن انتظار استفاده می‌کنند، گفت: آیا اصلا این اقدام به نفع این شرکت هست؟ شرکت هواپیمایی برای یک هواپیما چرخه پروازی تعریف کرده و باید پرواز‌های مختلفی را با آن هواپیما انجام دهد، اگر تاخیری صورت بگیرد به ضرر شرکت هواپیمایی تمام می‌شود.

وی ادامه داد: کروی پروازی ساعت خاصی را برای انجام پرواز در اختیار دارند، اسلات‌های پروازی در فرودگاه‌های مبدا و مقصد محدود هستند، ممکن است همان هواپیمایی که اکنون پرواز داخلی انجام می‌دهد، قرار باشد در پرواز بعدی به فرودگاه خارجی پرواز داشته باشد و در آن فرودگاه با محدودیت‌هایی روبه‌رو باشد.

جعفرزاده با اشاره به ترجیح شرکت‌های هواپیمایی در به پرواز درآوردن هواپیما‌ها گفت: هرچه هواپیمای شرکت هواپیمایی روی زمین باشد، آن شرکت ضرر می‌کند و هواپیمای شرکت‌ها باید در حال پرواز باشند، در رابطه با تاخیر، قضاوت‌ها درست نیست، تاخیر می‌تواند علت‌های بسیار زیادی داشته باشد، ممکن است وضعیت بد جوی، نقص فنی هواپیما، عوامل فرودگاهی، شرکت هندلینگ، تاخیر مسافر باشد.

وی افزود: در واقع بخشی از تاخیر‌ها در اراده شرکت هواپیمایی است و بخشی از تاخیر‌ها در اراده این شرکت‌ها نیست، اما به هر حال شرکت هواپیمایی از تاخیر ضرر می‌کند، با این حال شرکت نمی‌تواند پروازی که ایمن نیست و سلامت پرواز را تضمین نمی‌کند را انجام دهد.

اولویت ایمنی است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی را اولویت اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: دغدغه یک شرکت هواپیمایی دغدغه بزرگی است و این منهای الزاماتی است که سازمان هواپیمایی کشوری برای آن ایرلاین وضع کرده است.

وی ادامه داد: یکی از این الزامات، ایمنی است که باید در اولویت عملیات پروازی هر ایرلاین باشد، ایمنی اولویت و دغدغه اصلی سازمان هواپیمایی کشوری است، شرکت‌های هواپیمایی باید به این مساله دقت کنند و این دقت را دارند.

جعفرزاده در عین حال شرکت‌های هواپیمایی را موظف به اجرای حقوق مسافر دانست و گفت:، اما با همه این وجود، وقتی تاخیر صورت گرفت، طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، الزاما باید بر اساس حقوق مسافر عمل شود.

وی ادامه داد: در صورت بروز تاخیر، باید اطلاع رسانی دقیقی هم از طریق روابط عمومی و هم از طریق روسای ایستگاه‌های شرکت‌های هواپیمایی انجام شود، در سایر موارد نیز باید بر اساس بند‌های مختلف این دستور العمل عمل شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این سازمان را ناظر بر اجرای حقوق مسافر دانست و گفت: اگر شرکتی در این زمینه کوتاهی انجام دهد، قطعا سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ابزار حاکمیت دولت در بخش هوایی در نوع نگاه به شرکت هواپیمایی، پشتیبانی و ارائه مجوز پرواز تجدید نظر خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند ابتدا به شرکت هواپیمایی و سپس از طریق سایت هواپیمایی کشوری www.cao.ir شکایت خود را ارسال کنند و قطعا و بدون اغماض به این شکایت‌ها رسیدگی می‌شود.

 

منبع: میزان


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو