ایرلاین پرس | ماجرای دلهره مسافران پرواز شماره ۶۲۲۱ تابان چه بود؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 142542 // // //


ماجرای دلهره مسافران پرواز شماره ۶۲۲۱ تابان چه بود؟

یکی از همشهریان مشهدی طی تماس با روزنامه قدس از مشکلاتی که در زمینه پرواز شماره ۶۲۲۱ شرکت هواپیمایی تابان درساعت ۷:۳۰ پیش آمده سخن گفته و اظهار کرد: با انجام تشریفات متداول و بدون هیچ گونه تأخیری سوار هواپیما شدیم که پس از حدود۳۰ دقیقه پرواز شنیده شد که هواپیما دچار نقص فنی شده است.


ماجرای دلهره مسافران پرواز شماره ۶۲۲۱ تابان چه بود؟

“بنابراین با صلاحدید خلبان مجدد به سوی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تغییر مسیر دادیم. ناگفته نماند که طی این زمان رفتار میهمانداران و رفت و آمدهای آنان نیز حکایت از عادی نبودن شرایط داشت. همچنین بسیاری از مسافران دچار استرس و اضطراب شده بودند، به طوری که پس از فرود هواپیما حدود ۴۰ مسافر اعلام کردند که تمایلی به ادامه این پرواز ندارند.”
این هموطن ما ادامه داد: من نیز که به خاطر شرایط پرواز اوضاع جسمی مناسبی نداشتم، ترجیح دادم ازاین سفر خودداری کنم. به این ترتیب با وجود آنکه پرسنل پرواز همچنان اصرار داشتند با رفع مشکلات می‌توان سفر همراه با سلامتی را داشته باشیم، اما من با مسافران یادشده از هواپیما خارج شدیم و به دفتر این شرکت جهت استرداد وجه بلیت و انجام امور متداول رفتیم. گرچه این پرواز خوشبختانه با موفقیت انجام شد، اما نکته قابل توجه واکنش تند فردی بود که در دفتر این شرکت در فرودگاه اظهار می‌کرد: هیچ ایرادی نبوده و خلبان اشتباه کرده است!

این درحالی است که بنابر رفتاری عقلانی خلبان ناگزیر است برای سلامت مسافران تدابیری هوشمندانه و اصولی داشته باشد. به هر روی در این ماجرا متوجه شدم پروازهایی که دچار مخاطراتی شده‌اند به دلیل ناتوانی و بی اطلاعی کادر پرواز و خلبان نبوده، بلکه فشارهایی بوده که از سوی برخی مسئولان برای ادامه پرواز وارد می‌شود؛ بنابراین جا دارد متولیان امر به این موضوع توجه داشته و نسبت به چنین واکنش هایی حساس‌تر عمل کنند.
به منظور روشن شدن این قضیه با مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی تماس گرفت که مسئول ذی ربط اعلام کرد: از این ماجرا بی اطلاع است و باید طی تماس با دفتر شرکت هواپیمایی تابان از این مسئله آگاه شویم. همچنین طی تماس با دفتر منطقه‌ای هواپیمایی یاد شده در مشهد؛ یکی از پرسنل مجموعه که علاقه‌ای به ذکر نام خود نداشت و حتی تأکید می‌کرد بهتر است در این باره مطلبی درج نشود؛ چرا که اتفاقی رخ نداده است، در توضیحاتی تصریح کرد: اطلاعی از شرایط پرواز یاد شده نداریم، اما بنابر استانداردهای پرواز حتی در شرایطی که هواپیما نقص فنی خاصی نداشته باشد، در صورت بروز هرگونه اخطار، خلبان موظف است در اولین فرودگاه قابل دسترسی فرود آمده و با بررسی زوایا و مسائل نسبت به حل این مسئله اقدام کند؛ چرا که مهم‌ترین اصل برای شرکت‌های هواپیمایی سلامت مسافران می‌باشد.

 

منبع:  خبرگزاری قدس


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو