ایرلاین پرس | چرا «هما»ی ما به سعادت نرسید؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 143588 // // //


چرا «هما»ی ما به سعادت نرسید؟

سخن از عوامل رکود و عدم پیشرفت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بسیار است که با توجه به اهمیت این ایرلاین به عنوان ایرلاین مادر و حامل پرچم مقدس نظام کشور، توجه کارشناسان امر را در اینجا با ذکر چند نمونه به این عوامل قابل تأمل جلب می کنیم:


چرا «هما»ی ما به سعادت نرسید؟

سخن از عوامل رکود و عدم پیشرفت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بسیار است که با توجه به اهمیت این ایرلاین به عنوان ایرلاین مادر و حامل پرچم مقدس نظام کشور، توجه کارشناسان امر را در اینجا با ذکر چند نمونه به این عوامل قابل تأمل جلب می کنیم:
1- عدم مدیریت زمان توسط غالب مدیران عالی شرکت، برای خرید و تهیه گسترده هواپیماهای ملکی و استیجاری
۲- تراکم نیروی انسانی نامتناسب با نیاز ناوگان
٣ – انتخاب و وجود مسیرهای داخلی و خارجی بر اساس مشی سیاسی به جای منطق تجاری و بازرگانی
۴- اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا و متحدان آن
۵- خرید هواپیماهای غیراقتصادی و اسقاطی به جای نو
۶- تنوع زیاد ناوگان هما» که به تبع آن منجر به افزایش هزینه ها شده است
۷- ناکامی صندوق بازنشستگی «هما» و در ادامه آن مؤسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان «هما» در جهت تحقق اهداف آن که همانا تأمین و پرداخت حقوق بازنشستگان و کمک به مسائل رفاهی آنان بود
۸- مدیریت ناصحیح مدیران داخلی شرکت به دلیل عدم موفقیت در مجاب نمودن دولت ها در پذیرش مسئولیت و اختصاص ردیف بودجه ای بابت موضوعات تکلیفی و تحریمی «هما»
9- از دست دادن منابع با ارزش «هما» (ایران ایرتور، هتل های زنجیرهای «هما»، …) با عنوان رد دیون دولت که همه و همه نتیجه ضعف مدیرانی بوده که به جای عمل به وظیفه در راستای گسترش و تقویت بنیه «هما» به تدریج کاهش اعتبار و ضعف این شرکت بین المللی را موجب شدند.
۱۰- اجرای بازنشستگی های پیش از موعد در راستای اجرای مصوبات دولتها و نیز مفاد آیین نامه استخدامی شرکت
۱۱- عدم وجود استراتژی و برنامه ریزی مدون بر مبنای توسعه و پیشرفت از طرف تصمیم سازان شرکت
۱۲- افزایش هزینه های «هما» به دلیل دو فرودگاهی بودن شهر تهران.
۱۳- عدم انجام اصلاحات اساسی در ساختار سازمانی شرکت متناسب با وضعیت ناوگان شرکت
۱۴-تصدی پست های حساس مدیریتی شرکت توسط افراد غیر متخصص
۱۵-غیر عملیاتی بودن قریب به ۶۰درصد هواپیماها به دلیل نبود قطعات، از رده خارج شدن و
۱۶- نبود سیستم یکپارچه و جامع مکانیزه مالی شرکت به منظور کنترل لحظه به لحظه درآمدها و هزینه های شرکت و اتخاذ تصمیمات به موقع و لازم بر اساس آن.
۱۷- عدم رویکرد مناسب دولت ها در خصوص توسعه صنعت گردشگری در کشوری با قدمت هزاران ساله و پتانسیل بالای جاذبه گردشگری در میان ده کشور رده اول جهان، صنعت هوایی و به تبع آن هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران را که مستقیما متأثر از رشد این صنعت بوده، ضعیف و ضعیفتر کرده است.

……. و عوامل دیگری که قطعأ نخبگان و کارشناسان دست اندرکار می توانند به آن اضافه کنند.

 

منبع: خبرنامه کانون بازنشستگان هما، شماره 57

 

 


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو