ایرلاین پرس | توانایی ایران در تولید هواپیما سبک و فوق سبک

تاریخ خبر: // کد خبر: 156799 // // //


توانایی ایران در تولید هواپیما سبک و فوق سبک

رئیس پژوهشگاه هوا و فضا گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی امروز به مدد متخصصان و با اتکا به ظرفیت های داخلی از توانایی ساخت هواپیماهای سبک و فوق سبک دو تا شش نفره برخوردار است.


توانایی ایران در تولید هواپیما سبک و فوق سبک

رئیس پژوهشگاه هوا و فضا گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی امروز به مدد متخصصان و با اتکا به ظرفیت های داخلی از توانایی ساخت هواپیماهای سبک و فوق سبک دو تا شش نفره برخوردار است.
فتح الله امی افزود: بطورکلی 100 سال از تاریخ ورود نخستین هواپیما به کشور می گذرد.
وی همچنین اظهارداشت: واقعیت اینکه به دنبال ورود هواپیما صنایع وابسته این حوزه نیز در قبل از انقلاب توسط کشورهای مختلف در ایران ساماندهی شد.
رئیس پژوهشگاه هوا و فضا گفت: برای مثال ساختارهای مورد نیاز تعمیر و نگهداری هواپیما بوسیله کشورهای توسعه یافته در مملکت پایه گذاری شد.
وی ضمن اشاره به اینکه صنایع وابسته بیشتر به لحاظ صنعت دفاعی هوایی وارد کشور شد، افزود: متاسفانه ایران پس از انقلاب دچار یک حصر تکنولوژی و فناوری از طرف کشورهای پیشرفته شد و توسعه این صنایع به دوش متخصصان داخلی افتاد.
امی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کشور در صنعت دفاعی خیلی درخشان بود، اظهارداشت: خوشبختانه با اتکا نیروهای داخلی صنعت هوایی امروز در میهن اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب توسعه خوبی یافته است.
وی توضیح داد: هم اکنون ایران در ساخت هواپیما های سبک و فوق سبک به مرحله بلوغ رسیده و به بیان دیگر این توانمندی در کشور حاصل شده که بتوان هواپیما را هم طراحی (کلی و مهندسی) و هم ساخت.
رئیس پژوهشگاه هوا و فضا گفت: در حال حاضر چند مرکز در کشور وجود دارد که هواپیماهای سبک و فوق سبک دو، چهار و شش نفره را تولید می کنند ولی در هواپیماهای پهن پیکر ایران هنوز به بلوغ لازم نرسیده شاید هم از جنبه اقتصادی خیلی مقرون به صرفه نباشد که در عرصه طراحی این نوع هواپیماها ورود پیدا کندچون بازار داخلی محدود و در سطح جهانی هم مشتری چندانی نخواهیم داشت.
وی افزود: البته در بحث اویونیک هواپیما باید تلاش های بیشتری صورت گیرد چون هنوز پکیج کامل این تجهیزات از خارج خریداری می شود.
امی در ادامه به بحث موتور هواپیما نیز اشاره کرد و اظهارداشت: طراحی موتورهای پرقدرت توربوفن با تراست های 34 تا 35 هزار پوند در داخل آغاز شده است.
وی ضمن اشاره به اینکه موتورهای توربوفن یکی از بهترین موتورهای هوایی است، اظهار امیدواری کرد که هرچه سریعتر این موتورها به نتیجه برسد.

منبع: خبرگزاری آریا


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو