ایرلاین پرس | حذف چارتر، نقش و تاثیرات آن

تاریخ خبر: // کد خبر: 156948 // // // //


حذف چارتر، نقش و تاثیرات آن

با حذف چارتر عملا واسطه هایی که در این میان دست به تعیین قیمت میزدند مانند آژانس ها و شرکت هایی که از قبل از ایرلاین صندلی را خریده و از فروشش به قیمت بالاتر به مسافر بهره برداری میکردند، حذف شده و این حاشیه سود به خود ایرلاین برمیگردد، پس حذف واسطه ها سود آوری ایرلاین را افزایش خواهد داد.


حذف چارتر، نقش و تاثیرات آن

با حذف چارتر عملا واسطه هایی که در این میان دست به تعیین قیمت میزدند مانند آژانس ها و شرکت هایی که از قبل از ایرلاین صندلی را خریده و از فروشش به قیمت بالاتر به مسافر بهره برداری می کردند، حذف شده و این حاشیه سود به خود ایرلاین برمی گردد، پس حذف واسطه ها سود آوری ایرلاین را افزایش خواهد داد.

اما یکی از مهمترین پارامتر های اثر گذار در بروز فصاهای مملو از فساد و از جمله در بحث چارتر، غیر رقابتی بودن فصای کسب و کار ایرلاین هاست. این چنین فضایی نیازمند یک بازبینی مدیریتی در توسعه پلن های تجاری ایرلاین و همچنین بازاریابی ایرلاین هاست، متاسفانه چیزی که در ایرلاین های داخلی مشاهده نمی شود، زیرا مدل بیزینس ایرلاین های ما همچنان سنتی است. سی آر ام ضعیف، عدم تلاش برای بهبود و توسعه شاخص های عملکردی و همچنین عدم تلاش ایرلاین ها برای تعییر در خدمات در طی سال های مختلف، باعث بروز چنین فضایی شده است.

کلید مشکل هم توسعه واحد های تحقیق و توسعه‌ی بازار و خدمات (R&D) در هر ایرلاین هست چرا که همانطور که در خصوص شرایط درامدی عامه مردم و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، بررسی صورت می گیرد و روند ثابت و پایداری در نظر گرفته نمی شود، پس ساز و کار خدمات ایرلاین ها هم نیازمند تغییر و بهینه سازی و توسعه متناسب با شرایط اقتصادی مشتری برای کاهش هزینه و افزایش در آمد است که این مهم می تواند با سیاستگذاری های صحیح و بهبود مدل ها و پلن های بیزینیسی ایرلاین ها دست یافتنی شود.

اما این که چرا ریسک پذیری و بهینه سازی به طور جدی و مستمر در ایرلاین های ما دنبال نمی شود خودش جای بررسی دارد. شاید وجود جریان های مافیایی در امر فروش و هزینه های شرکت ها و یا حمایت های پنهانی برخی نهاد های صاحب نفوذ یکی از پارامتر ها باشد. لابی های ایرلاین ها با اشخاص و اژانس های مشخص می تواند یکی دیگر از عوامل باشد. اشکال در مدل های هزینه ای و مدیریتی سازمان های فعال کشوری از جمله شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری از جمله دیگر پارامتر هایی است که این فصای اشتباه رو برای ایرلاین ها هم به وجود می آورد.

معتقدم چنانچه قرار باشه از فسادهای پیش رو جلوگیری کرد، یک بازبینی ساختاری از بالا تا پایین در برخی بخش های ساختاری اثر گذار سیستم هوانوردی کشور لازم است./به قلم صادق غفرانی

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال خلبان عیسی خان اشتوداخ


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو