ایرلاین پرس | دستور تعطیلی چهار فرودگاه و عجایب قابل پیگیری

تاریخ خبر: // کد خبر: 157479 // // //


دستور تعطیلی چهار فرودگاه و عجایب قابل پیگیری

اخیراً اخباری مبنی بر اینکه فرودگاه های زرقان و سپهر مجوز بهره برداری ندارند منتشر شده است. در صورت واقعی بودن خبر می توان گفت که این موضوع از عجایب هوانوردی است که فرودگاهی با بیش از پنجاه سال سابقه و درج در aip مجوز بهره برداری نداشته باشد.


دستور تعطیلی چهار فرودگاه و عجایب قابل پیگیری

اخیراً اخباری مبنی بر اینکه فرودگاه های زرقان و سپهر مجوز بهره برداری ندارند منتشر شده است.

در صورت واقعی بودن خبر می توان گفت که این موضوع از عجایب هوانوردی است که فرودگاهی با بیش از پنجاه سال سابقه و درج در aip مجوز بهره برداری نداشته باشد.

در این میان برخی از کارشناسان بر این باورند و این مساله را مطرح می کنند که اگر فرودگاه سپهر مجوز نداشت، چرا در aip در en5/5 درج شده و اتفاقا برای آن محدوده افقی وعمودی هم تعریف شده؟

و برخی دیگر معتقدند که احتمالا فرودگاه ها هم باید مانند ایرلاین ها مجوزشان تمدید شود در غیر این صورت بدون تمدید مجوز ، نظارت سازمان محلی از اعراب نخواهد داشت

در پاسخ به این نظر یکی از کارشناسان می گوید: در نامه مذکور اشاره دارد که مجوز بهره برداری ندارد، بحثی از تمدید نیست، با کدام ادیت و مکاتبه این تعطیلی صورت پذیرفته … آیا فرایند سرویس و ساختار تاکنون معین بود؟ تکلیف مدرسه معراج چه می شود؟ اکر فرودگاه در حاله ای از ابهام هست، مدرسه معراج چگونه این روزها در فرودگاه بی مجوز آموزش لایت داشت …با تعطیلی فرودگاه قزوین تکلیف ترافیک پیام در فضای تیبا چه میشود ،از پیام تا زنجان بخشی از فضای تیبا تعطیل شده …نوتمی صادرشد؟ و…..

 

و برخی دیگر معتقدند که …

بیشترین مشکل تنگ نظریست و تحریم داخلی و … سازمان بهتر بود بجای دان گرید (down grade) کردن خود و پرداختن به استریپ های کوچک، که در دنیا در دست انجمن ها اداره می شود، بیشتر به علت سانحه اخیر می پرداخت و اهم وفی الاهم میکرد و بجای تعطیلی جنرال اوییشن و پرداختن به چند پرپروک، بدنبال سرتیفیکیت های فرودگاه های بین المللی و مرز هوایی و اجرایی کردن sms می پرداخت و یافته های ایکائو را تکمیل می کرد … هواپیمای فوق سبک که خودش سرتیفاید نیست چگونه استریپ آن برای سازمان دارای اهمیت شده و وقت خود را صرف چانه زنی با آنها م یکند … براستی همه امور نظارتی و حاکمیتی سازمان انجام شده و فقط مانده بود بفهمد، قزوین، مجوز ندارد؟ پنجاه سال چگونه پرواز در آن صورت گرفت؟ معراج چه تعداد دانشجو در آن آموزش داد؟ در زمان سانحه مرحوم فخر در فاینال قزوین، مجوز فرودگاه بررسی نشد؟ وده ها سوال دیگر ….

 

منبع:با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از گروه تلگرامی خلبان عیسی خان اشتوداخ


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو