پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | صدمات ایجکت در جت های جنگنده برای خلبانان

تاریخ خبر: // کد خبر: 158504 // // // //


صدمات ایجکت در جت های جنگنده برای خلبانان

در هنگام ایجکت برای یک لحظه جی مثبت زیادی به بدن انسان وارد می آید که اگر جی سوت نباشد ، قطعاً فرد در همان دم به دلیل افت کلی فشار خون (اختلاف فشار خارج بدن و عروق) جان خواهد سپرد، اگر ایجکت به صورت ناقص صورت گیرد ممکن است قسمتی از بدن خلبان به کابین برخورد کند.


صدمات ایجکت در جت های جنگنده برای خلبانان

در هنگام ایجکت برای یک لحظه جی مثبت زیادی به بدن انسان وارد می آید که اگر جی سوت نباشد ، قطعاً فرد در همان دم به دلیل افت کلی فشار خون (اختلاف فشار خارج بدن و عروق) جان خواهد سپرد، اگر ایجکت به صورت ناقص صورت گیرد ممکن است قسمتی از بدن خلبان به کابین برخورد کند.
یکی از خلبانان F-15C که حین تمرین در خلیج مکزیک ، در حالی که دماغه هواپیما به سمت زمین بود ، بیرون پرید و از ۲۳ نقطه دچار شکستگی شدید شد ، ضمن این که هشت ماه تمام در بیمارستان بستری بود.
در ضمن خلبان باید برای ایجکت حتماً سر خود را تقریباً تا میان پاهایش بیاورد.البته عمل ایجکت تبعات بعدی را برای خلبان ایجاد می کند.

بیشتر ایجکت ها به علت فشاری که به کمر یا گردن خلبان وارد می کنند باعث آسیب دیدگی می شوند ، ولی اگر سرعت و حرکت جنگنده در حد نرمال باشد ، یعنی سرعت آن بیشتر از ۷۰۰ یا ۸۰۰ کیلومتر و در حال سقوط سریع نباشد ، ایجکت کم خطرتر انجام می شود.

در زمان جنگ تحمیلی بسیاری از خلبانان ما با وجودی که هواپیمای آن ها بشدت آسیب دیده بود ، تا آخرین لحظات بفکر سالم نشاندن هواپیما بوده و در این راه به شهادت رسیدند.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی ATC_PILOT


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو