پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | اولین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاه‎ها برگزار شد

تاریخ خبر: // کد خبر: 159677 // // // //


اولین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاه‎ها برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاه‎ها با حضور حسین اسفندیاری، عضو هیئت مدیره و قائم مقام و مدیر عامل، حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی و جمعی از مدیران کل ستادی برگزار شد. به گزارش روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبر ی هوایی ایران، این نشست صبح امروز چهارشنبه 24 بهمن به منظور بررسی شرایط و ایجاد هماهنگی میان بخش‎های مختلف ستاد و فرودگاه‎ها برای ارائه خدمت بهینه و تکریم و رفاه حال مسافران و همچنین به منظور برنامه‎ریزی، ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‎های نوروزی در سالن اجتماعات روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبر ی هوایی ایران برگزار شد.


اولین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاه‎ها برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاه‎ها با حضور حسین اسفندیاری، عضو هیئت مدیره و قائم مقام و مدیر عامل، حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی و جمعی از مدیران کل ستادی برگزار شد. به گزارش روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبر ی هوایی ایران، این نشست صبح امروز چهارشنبه 24 بهمن به منظور بررسی شرایط و ایجاد هماهنگی میان بخش‎های مختلف ستاد و فرودگاه‎ها برای ارائه خدمت بهینه و تکریم و رفاه حال مسافران و همچنین به منظور برنامه‎ریزی، ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیت‎های نوروزی در سالن اجتماعات روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبر ی هوایی ایران برگزار شد.

در این نشست به مانند سال‎های گذشته دستورالعمل ساماندهی و ارتقای طرح خدمت‎رسانی ویژه نوروز 1398 در فرودگاه‎های جهت اجرا به مدیران فرودگاه‎ها ابلاغ شد که بخشی از موارد آن به شرح زیر است:

– تشکیل ستاد خدمت رسانی ویژه نوروز 98 در فرودگاه با مسئولیت مدیرکل /مدیرفرودگاه  و با حضور همه واحدهای ذی‎ربط.

– انجام اقدامات موثر برای توسعه سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل هوایی.

– برنامه‎ریزی و تلاش موثر و جدی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و استفاده بهینه از فرصت مناسب سفرهای نوروزی جهت افزایش پروازها.

– انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه سرویس‎های هوانوردی و فرودگاهی

– بررسی وضعیت پارکینگ‎های روباز و مسقف فرودگاه، کنترل و بررسی سیستم‎های ایمنی و آتشنشانی و علایم هشداردهنده و کنترل آسانسورهای حمل بار و مسافر و غیره

– زیباسازی و آراستگی ترمینال‎ها، نمازخانه‎ها، سرویس‎های بهداشتی و اماکن و محل‎های تردد مسافران.

– انجام اقدامات مناسب برای پاکسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و رسیدگی به فضای سبز و گلکاری و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به فرودگاه و رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر، جداول، رنگ‎آمیزی و تابلوهای راهنمای مسافران.

– هماهنگی لازم با مسئولان شرکت‎های هواپیمایی و هندلینگ‎کننده به منظور برنامه‎ریزی جهت پروازهای فوق‎العاده، جلوگیری از تاخیر و یا ابطال پروازها و همچنین تاکید بر حضور نماینده شرکت‎های هواپیمایی در ترمینال‎ها جهت پاسخگویی لازم و به موقع در موارد تاخیر و مشکلات و جلوگیری از بحران‎های احتمالی و ارائه خدمات مناسب به مسافران با رعایت دستورالعمل‎های سازمان هواپیمایی کشوری در ایام ویژه نوروز.

– هماهنگی‎های لازم با بانک‎های مستقر در فرودگاه، اورژانس و تاکسیرانی برای آمادگی لازم به منظور پاسخگویی به تقاضاهای مسافران، برقراری نظم و امنیت و روانسازی ترافیک داخلی فرودگاه و ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران.

– نظارت و کنترل ویژه به نرخ فروش غرف، فروشگاه‎ها، رستوران و تاکسیرانی مطابق قرارداد و دستورالعمل دفتر بازاریابی و سرمایه‎گذاری و ارائه راهنمایی‎ها و تذکرات لازم و تاکید بر انجام سرویس مناسب و تلاش در جهت کسب رضایت مردم و اعلام لیست قیمت‎ها در دید عموم مردم و ترجیحاً در پرتال فرودگاه.

– انجام هماهنگی لازم با اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استان‎ها به منظور اطلاع‎رسانی مناسب در مورد اماکن تاریخی، گردشگری، هتل‎ها و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران نوروزی.

– هماهنگی لازم با مسئولین پلیس راهور و پیگیری جدی به منظور پیش‎بینی و تمهیدات موارد ترافیکی در محدوده فرودگاه.

– اعلام سامانه پیامکی (سامانه 10007069) به منظور نظرخواهی و اخذ پیشنهادات مسافران و مستقبلین و مشایعین .

– ایجاد نظام پاسخگویی مناسب 24 ساعته برای مسافران و راه‎اندازی سیستم « ازمن بپرس» خصوصاً کمک به افراد توانخواه و اطلاع‎رسانی و راهنمایی به مسافران.

– اجرای طرح نظرخواهی از مسافران بر اساس دستورالعمل مدیریت ارتقای سطح کیفیت خدمات فرودگاهی ( ASQ).

– اجرای سفره هفت سین در ترمینال و اجرای مراسم آئینی در لحظه تحویل سال و مطابق با آداب، رسوم و فرهنگ آن استان به همراه خوش‎آمدگویی و تبریک سال نو به مسافران از طریق حضوری و یا سامانه پیامکی و اهدای گل و شیرینی به مسافران.

– ایجاد برنامه‎های شاد فرهنگی و ورزشی جهت کودکان و نوجوانان از جمله: ایجاد استخر توپ، ایجاد محیط ورزشی و سرگرمی و بازی، اهداء هدایا، برگزاری مسابقات و اهداء جوایز و گرفتن عکس از خانواده ها و ارسال الکترونیکی برای آنان به صورت رایگان.

– نصب منشور حقوق مسافر در ترمینال‎ها و در محل‎های مناسب فرودگاه و در دید  عموم قرار دادن آن همراه با اعلام سامانه مرکزی برای اظهار نظر و بیان مسایل توسط مسافران و تاکید بر پاسخگویی فوری مسئولان مرتبط.

منبع :   با اندکی اضافات وتلخیص از شرکت فرودگاه ها


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو