پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | پروازهای فرودگاه همدان همچنان بی رونق!/نتیجه عدم کارشناسی پیش از احداث فرودگاه با هزینه های میلیاردی

تاریخ خبر: // کد خبر: 167862 // // //


پروازهای فرودگاه همدان همچنان بی رونق!/نتیجه عدم کارشناسی پیش از احداث فرودگاه با هزینه های میلیاردی

پروازهای همدان قرار بود با آغاز راه‌اندازی پرواز همدان ـ تهران رونق بیشتری بگیرد، اما همچنان فرودگاه روزهای بی‌رمقی را می‌گذراند.


پروازهای فرودگاه همدان همچنان بی رونق!/نتیجه عدم کارشناسی پیش از احداث فرودگاه با هزینه های میلیاردی

پروازهای همدان قرار بود با آغاز راه‌اندازی پرواز همدان ـ تهران رونق بیشتری بگیرد، اما همچنان فرودگاه روزهای بی‌رمقی را می‌گذراند.
سید حمیدرضا صائمین ،مدیر روابط عمومی فرودگاه همدان اعلام می کند :این موضوع که مسافت همدان ـ تهران مسافت کوتاه است، درست؛ اما همین مسیر کوتاه نباید مانع از برقراری پرواز شود، پس باید با تعیین نرخ منصفی ماندگاری این پرواز را در همدان موجب شویم .در حال حاضر دو پرواز مشهد و کیش از فرودگاه همدان انجام می‌شود.
صائمین با اشاره به این که پرواز همدان ـ مشهد دوشنبه و پنج‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود افزود: پرواز همدان ـ کیش هم سه‌شنبه و جمعه هر هفته برقرار است.
وی با بیان این که پرواز همدان ـ تهران نیز شنبه و سه‌شنبه هر هفته انجام می‌شود. گفت: این پرواز مسافری ندارد و مردم از آن استقبال نمی‌کنند.

علت این عدم استقبال از پرواز تهران – همدان چیست؟

1- مسیر زمینی

فاصله زمینی تهران تا همدان با سواری ۳ ساعت و اتوبوس ۳ ساعت و نیم می باشد. بهترین اتوبوس VIP با مانیتور و اینترنت و صندلی های راحت  ۳۵ تومان قیمت دارد.با مدت زمان ۳ ساعت و نیم  که حرکت اتوبوس ها هم  کنترل شده می باشد و معمولا بدون تاخیر انجام می شود و کل مسیر هم اتوبان می باشد.

2- مسیر هوایی

۲ تا ۳ ساعت معطلی در  فرودگاهای مبدا و مقصد و ۴۵ دقیقه فاصله هوایی بین دو شهر با هواپیمای ATR با قیمت منصفانه ۲۹۰ هزار تومان
با مقایسه در شهری که سطح درآمد عموم مردم پایین است و جزو مناطق محروم از بابت توسعه محسوب می شود. با یک حساب سرانگشتی واضح است که پروازها باید خالی انجام شود و مردم هیچ استقبالی از آن نکنند.حتی با دستور استانداری به مدیران استانی مبنی بر انجام سفرهای زمینی بصورت هوایی هم هیچ تاثیری در مسافران پروازها از/به همدان نداشته است.

 نتیجه گیری : احداث فرودگاه های متعدد در سالیان گذشته در بسیاری از شهرها هیچ توجیه اقتصادی نداشته ،که با اصرار و پافشاری برخی صورت پذیرفته و هزینه های گزافی بر بودجه عمومی کشور داشته که به جای می شد به ارتقا تجهیزات ناوبری فرودگاه های مهرآباد،مشهد،کیش،اصفهان، تبریز،شیراز، کرمانشاه،اهواز، کرمان،زاهدان،بندرعباس و امام خمینی(ره) پرداخت تا به دلیل تغییر ناگهانی اوضاع جوی مجبور به لغو و تاخیر و دایورت بسیاری از پروازها نگردد…
این احداث فرودگاه های غیر اقتصادی همچنان با فشارهای بیرونی در سقز در ۱۹۱ کیلومتری سنندج و در گناباد در ۲۸۵ کیلومتر مشهد و ۲۷۲ کیلومتری سبزوار در حال ادامه است. فرودگاه هایی که با صرف هزینه هنگفت ساخته و بلا استفاده رها می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی Aerospacetalk


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو