پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خط پروازی کاراکاس، اواخر دولت نهم پس از 6 ماه فعالیت، متوقف شد/ مردم دو کشور توان خرید بلیت این پرواز را ندارند

تاریخ خبر: // کد خبر: 177821 // // // // //


خط پروازی کاراکاس، اواخر دولت نهم پس از 6 ماه فعالیت، متوقف شد/ مردم دو کشور توان خرید بلیت این پرواز را ندارند

معاون اسبق سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه برقراری این پرواز نمی‌تواند از لحاظ گردشگری توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم هر دو کشور، برقراری این پرواز نمی‌تواند با اهداف رونق و توسعه مسایل گردشگری دو کشور باشد.


خط پروازی کاراکاس، اواخر دولت نهم پس از 6 ماه فعالیت، متوقف شد/ مردم دو کشور توان خرید بلیت این پرواز را ندارند

علیرضا منظری درباره راه‌اندازی خط پروازی تهران- کاراکاس توسط یکی از ایرلاین‌های داخلی اظهار داشت: برای اولین بار نیست که این خط پروازی مستقیم بین دو کشور برقرار می‌شود. پیش از این هم اواخر دولت نهم پرواز تهران- کاراکاس توسط یک ایرلاین ونزوئلایی برقرار شد.

وی با بیان اینکه به طور قطع مردم ونزوئلا در این شرایط اقتصادی کشورشان توان خرید بلیت هواپیما برای مقاصد دور را ندارند، گفت: مدت زمان پرواز مستقیم بین تهران- کاراکاس چیزی حدود 16 الی 17 ساعت است، اطلاع دقیقی از نرخ بلیت این هواپیما ندارم اما قیمت بلیت هواپیما برای این مدت زمان نباید کمتر از هزار و 800 دلار باشد. قطعا مردم ونزوئلا توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی با تاکید بر اینکه برقراری این پرواز نمی‌تواند از لحاظ گردشگری توجیه اقتصادی داشته باشد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم هر دو کشور، برقراری این پرواز نمی‌تواند با اهداف رونق و توسعه مسایل گردشگری دو کشور باشد.

منظری ادامه داد: در همان اواخر دولت نهم هم که این خط پروازی راه‌اندازی شد تنها 6 الی 7 ماه کار کرد و پس از این مدت غیر فعال شد. البته در آن زمان این پرواز در کشور سوریه هم توقف داشت و مسافران سوری هم در این بین با این پرواز جابه جا می شدند.

وی افزود: در آن زمان روابط تجاری بین ایران و ونزوئلا و ونزوئلا و سوریه قوت گرفت و ایرانی‌ها پروژه‌های خانه سازی و ساخت وساز در ونزوئلا را دنبال می‌کردند به همین دلیل این پرواز شروع به کار کرد اما بعد از مدتی غیرفعال شد.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی با بیان اینکه احتمالا روابط تجاری با این  کشور باعث شده که دوباره پرواز مستقیم بین ایران و ونزوئلا برقرار شود، گفت: البته شرکت هواپیمایی که نسبت به برقراری این پرواز اقدام کرده به طور قطع مسایل بازرگانی را در نظر گرفته است اما راه اندازی این خط پروازی با اهداف توسعه گردشگری بعید است.

همچنین رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت این پرواز گفت: هنوز قیمت بلیت پرواز تهران – کاراکاس مشخص نشده است و پس از مذاکرات و بررسی موضوعات بازرگانی قیمت بلیت مشخص می‌شود.

اولین پرواز تهران- کاراکاس حامل معاون وزیر خارجه و هیأت همراه در ساعت ۲ بامداد امروز انجام شد.

منبع : ایلنا


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو