پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | برنامه کاپیتان زنگنه برای ادامه پروازهای هما به عراق چیست؟

تاریخ خبر: // کد خبر: 188316 // // // //


برنامه کاپیتان زنگنه برای ادامه پروازهای هما به عراق چیست؟

در متن زیر، ادعا شده است که بدلیل برنامه ریزی ناصحیح مدیرعامل سابق هما، این شرکت بازار طلائی عراق را از دست داده و همچنین با برنامه ریزی نادرست مسیرهای پروازی، شرایط برای کاهش درآمدهای هما ، فراهم شده است. ایرلاین پرس، هیچ گونه تائید و تکذیبی در خصوص صحت ادعاهای صورت پذیرفته شده ، ندارد.


برنامه کاپیتان زنگنه برای ادامه پروازهای هما به عراق چیست؟

هما پروازهای عراق را با توجه به درآمد سرشار آن،همواره با نگاهی خاص نگریسته و بطور تقریب ، بالغ بر 40 درصد ناوگان فعال خود را درگیر این پروازها می نمود. با روی کار آمدن خانم شرفبافی و بنا بر دلایل مختلف، این میزان به ۲۲ و در حال حاضر به صفر در صد رسیده است. از طرفی ، مدیریت کادر پروازی هواپیمای ایرباس ۳۰۰ و AB4 با عنایت به عدم اراده مدیر عامل سابق در خصوص ادامه پروازهای نجف و بغداد ،بنوعی دشوار بوده و به اتلاف وقت بیهوده منجر گشته است. همان گونه که خوانندگان محترم مستحضر هستند ، بکارگیری این تایپ ها در مسیر داخلی در این فصول به علت کمی مسافر و نیز positioning from Ika Thr Ika هزینه بر است.
با توجه به عملکرد و نوع تعامل مدیرعامل سابق،می توان اذعان داشت که اساسآ بخش مالی و مدیرعامل محترم هما، اعتقادی به پروازهای نجف و بغداد نداشتند و این در حالی است هما در بدبینانه ترین حالت، ماهانه ۴۰ میلیارد تومان از برقراری این مسیر در فصل گذشته درامد داشته و چنانچه حدود یک چهارم این در آمد برای هزینه های آن در نظر گرفته شود ، با این پرواژها حدود ۲۳ میلیارد تومان ماهانه درآمد خالص حاصل می گردید(پتانسیل برای افزایش نیز وجود دارد).
شنیده شده است که مدیرعامل سابق ، جلوی اجازه پرداخت مبلغ ۳۱۰ هزار دلار را در مورخ ۱۱ آپریل به آقای آصفی نماینده هما در عراق را گرفته و هما این پروازهای سود آور را از دست داده است.چرا که ، در صورت ادامه این روند چارترکنندها از عقد قرارداد با هما خارج گشته و هما با کمبود در آمد دست و پنجه نرم می کند.
در دوره مدیرعامل سابق ، در خصوص پروازهای داخلی، آنقدر دستوری عمل شده که منجر به خروج از مسیرهای مناسب و اخذ پرواهای کاملا غیر اقتصادی مانند جهرم مغان ، همدان و… گردیده است.
در خصوص پروازهای باری با توجه به امکان جابجایی موتورهای ۷۴۷ به ایرباس ،مدیرعامل سابق ، هیچ کمکی ننموده و موجب از دست دادن پتانسیل بالای حمل بار به بازارهای اروپایی را سبب گشته است.
نتیجه این که ، با ادامه این روند ، هما از مهمترین بازارهای بهینه و در آمدزا به سرعت خارج گردیده و نهایتا پیامدهای کوتاه،میان و بلند مدت این نوع برخوردها نیز به راحتی قابل تحلیل و تفسیر خواهد بود.

 

با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از کامنت های مبادله شده در گروه تلگرامی هوانوردی بدون سانسور


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو