پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | پشت پرده عزل مدیر فرودگاه آبادان

تاریخ خبر: // کد خبر: 188447 // // // //


پشت پرده عزل مدیر فرودگاه آبادان

وزیر راه و شهرسازی به‌محض اطلاع از نارضایتی مسافران پرواز تهران- آبادان در ۱۶ اردیبهشت ماه به شماره ۸۶۰ شرکت هواپیمایی آسمان، به دلیل رفتار غیرمسئولانه دستور عزل رئیس فرودگاه آبادان و رئیس ایستگاه شرکت‌های هما و آسمان در فرودگاه آبادان را صادر کرد.


پشت پرده عزل مدیر فرودگاه آبادان

وزیر راه و شهرسازی به‌محض اطلاع از نارضایتی مسافران پرواز تهران- آبادان در ۱۶ اردیبهشت ماه به شماره ۸۶۰ شرکت هواپیمایی آسمان، به دلیل رفتار غیرمسئولانه دستور عزل رئیس فرودگاه آبادان و رئیس ایستگاه شرکت‌های هما و آسمان در فرودگاه آبادان را صادر کرد.

شاهد بودیم که وزیر راه حکم عزل مدیر فرودگاه آبادان را به دلیل سوء مدیریت صادر کرد. در واقع ریشه صدور این حکم در پی تاخیر حدود بیست دقیقه ای بود که در یکی از پروازها به دلیل اشکال فنی پله مسافری، بوجود آمد. در اینکه تاخیرات پروازی موجب نارضایتی مردم است، شکی نیست، اما اینکه وزیر چرا چنین حکمی صادر کرده آنهم برای اشکالی که روزانه چندین بار در فرودگاه های مختلف ایران و به صورت چندین و چند ساعته پیش می آید و کسی را کک نمیگزد.

در پرواز مذکور آقای محمد فروزنده حضور داشتند و تلفنی به وزیر اطلاع دادند، شخصی که در همین فرودگاه آبادان، شرکتهای هواپیمایی بارها مجبور شدند به پروازهایشان تاخیر ده تا ۱۵ دقیقه ای بدهند تا آقای فروزنده خود را به فرودگاه برساند، در حالیکه بیش از صد مسافر توی هواپیما نشسته و معطل ایشان می شدند و متاسفانه فروزنده یکبار هم از مسافرین عذرخواهی نکردند. کاش آقای فروزنده که اینقدر نگران خدمات رسانی به مردم هستند، نگاهی به وضعیت شهر میکردند که در این سه دهه بعد از جنگ با مشکل آب، فاضلاب، برق، آسفالت، مدیریت شهری، بافت های فرسوده، هزینه های سنگین خدمات شهری که کمر شهرداری را شکسته، حقوق معوق کارگران شهرداری، بیکاری جوانان، مردم ضعیف تحت پوشش کمیته امداد و …. مواجه است و از ارتباطشان با وزرای محترم استفاده به نفع مردم میکردند نه اغراض شخصی. آقای دهقانی زاده حدود سه سال و نیم است که مدیر فرودگاه آبادان هستند. در این مدت توانستند با اجرای پروژه های بهسازی فرودگاه را شامل:

– بهسازی سه هزار متر مربع از فضای ترمینال که از سال ۸۵ راکد مانده بود و مدیران قبلی نتوانستند اجرا کنند. اینکار موجب افزایش فضای قابل بهره برداری و بهبود چشم انداز داخل و بیرون ترمینال شد .

– تکمیل و راه اندازی سیستم آی ال اس فرودگاه که باعث شد مشکل بیش از نود درصد از پروازهایی که بخاطر گرد و غبار به تاخیر یا ابطال منجر می شد، برطرف گردد.

– نوسازی شبکه برق روشنایی باند فرودگاه، نوسازی سامانه های سرمایشی و ایر کاندیشن های ترمینال، بهسازی شبکه آب، فاضلاب و شبکه جمع آوری آبهای سطحی که موجب بهبود وضعیت فرودگاه و تامین بخشی از انتظارات مردم گردید.

– ایجاد و تصویب طرح های نشست و برخاست جدید برای افزایش ایمنی پروازها، پیگیری تفاهم با کشور عراق که موجب اخذ مجوز ورود هواپیماها به فضای عراق در هنگام فرود از سمت باند جنوبی فرودگاه گردید.

– نوسازی پروژکتورهای روشنایی پارکینگ هواپیما و …

از وزیر محترم انتظار میرفت پخته تر عمل کرده و به استناد یک تماس تلفنی تصمیم گیری عجولانه نکرده و تصمیم گیری در مورد این پیشامد را به مدیریت عالی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری واگذار میکرد تا بر اساس دانش و تجربه و آشنایی که مدیران این دو سازمان با صنعت هوانوردی و مشکلات آن دارند و همچنین دستورالعمل هایی که برای موارد خاص تدوین شده ، تجزبه تحلیل لازم را بعمل آورده و تصمیم شایسته ای اتخاذ کنند. در پایان این رفتار وزیر محترم نشان دهنده آنست که ایشان در لباس دولت به نام مردم و به کام دوستان صدور حکم می کنند.

توضیحات سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص عزل سه تن از مدیران بخش هوایی پس از پرواز 860 تهران – آبادان

منبع : بولتن نیوز // کانال تلگرام هوانوردی


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو