پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | ایمنی حلقه مفقوده‌؛ اضطراب و تنش متخصصین از یکسو، مدیریت سر در گریبان در سوی دیگر

تاریخ خبر: // کد خبر: 189986 // // //


ایمنی حلقه مفقوده‌؛ اضطراب و تنش متخصصین از یکسو، مدیریت سر در گریبان در سوی دیگر

سرانجام پس از حرف و حدیث فراوان، پروازهای نایت استاپ هما برای کرو پروازی، هر طور که بود برقرار گردید با مقاصدی بیشتر از قبل!


ایمنی حلقه مفقوده‌؛ اضطراب و تنش متخصصین از یکسو، مدیریت سر در گریبان در سوی دیگر

سرانجام پس از حرف و حدیث فراوان، پروازهای نایت استاپ هما برای کرو پروازی، هر طور که بود برقرار گردید با مقاصدی بیشتر از قبل!
در رابطه با هزینه ارزی تحمیلی بر هما و علت وجود پرتعداد افراد غیر مرتبط بعنوان Deadhead crew در لیست کرو برای دریافت مجوز ورود به کشور مقصد، سخن ها گفته شده است.
در غالب این پروازها، دو نفر به عنوان مکانیک پرواز همراه با دیگر خدمه حضور دارند و از مزایای چند شب اقامت در اروپا و دریافت پردیوم حدودی هرشب ۱۰۰ یورو، بهرمند می‌شوند. پرواز های نایت استاپ هما از دو شب تا سه و چهار شب را شامل می شود.
نکته قابل تامل و البته تاسف اینست که بدلیل تحریم سوختی، تنها هواپیماهای A330 هما هستند که بدون نیاز به سوختگیری در مقصد، این پروازها را انجام می دهند و بالطبع کسانی که توانسته اند مجوز ترخیص این نوع از هواپیما را داشته باشند، قادر به استفاده از این امکان هستند. با حسابی ساده، درآمد ارزی این دوستان فنی با توجه به تعداد بسیار کم آنها و تعدد قابل توجه این نوع از پروازها، ماهیانه کمتر از ۸۰۰ یورو و البته اقامت کمتر از ۱۰ شب در شهرهای اروپایی نیست.
در این زمانه که فشارهای اقتصادی بر پیکره نیروهای متخصص فنی هما جانکاه شده است و صدای این عزیزان برای دریافت حقوقی متناسب با مسئولیتشان به جایی نمیرسد، تعدادی از افراد برگزیده(بخوانید نورچشمی) درست یا غلط بطور انحصاری درآمدی بالغ بر ۱۴ میلیون تومان اضافه بر حقوق خود بواسطه این پروازها دریافت میکنند.
بد نیست بدانید که راهکارهایی دقیق و قانونی بدون به مخاطره انداختن ایمنی پرواز، برای بهرمندی دیگر متخصصین و برقراری عدالت نسبی،به مدیرکل تعمیرات معاونت مهندسی و تعمیرات، توسط مدیران زیرمجموعه ارائه شد که متاسفانه با واکنش غیرموجه و غرض ورزانه ایشان و با توجیهاتی بی اساس، این راهکارها معطل ماند.
از معاونت مهندسی و تعمیرات که دیگر انتظاری نیست، ولی از مدیرکل تعمیرات که خود در این موضوع ذینفع نیستند(احتمالا!)، چنین رفتاری بدور شان این جایگاه است.
تفاوت درآمد ماهانه بیش از ۱۴ میلیونی بابت این پروازها،بین این افراد و همکارانشان که زحمات انجام امور تعمیراتی را بطور یکسان در شبانه روز و در گرما و سرما با شرایطی حداقلی متحمل میشوند، پذیرفته نیست.
در این فضای ناامیدی و پرتنش، اخبار امیدوارکننده ای شنیدیم مبنی بر حضور برادر عزیزمان، کاپیتان حسن قاسمی در قائم مقامی هما.
مطمئنا ایشان گوش شنوایی خواهند داشت
برای بیان این راهکارها و رسیدن به نتیجه مطلوب.

به هرحال امیدواریم با چنین جو پرتنش و روحیه ای نا امید وذهنی درگیر چنین تبعیضات مالی ای، با مشکلات موثر بر safety & Airworthiness برای هرکدام از این دو هواپیمای A330 مواجه نشویم، چراکه رسالت هما اول از هرچیز ایمنی است،حال آنکه با رسیدن ایام پروازهای حج،ادامه کار ایمن با چنین روحیه ای نگران کننده است.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی هوانوردی


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو