پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | اصلاح ساختار روابط‎عمومی در دستور کار است

تاریخ خبر: // کد خبر: 190655 // // //


اصلاح ساختار روابط‎عمومی در دستور کار است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم بزرگداشت 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط‎عمومی از برنامه‎های در دست اقدام شرکت برای اصلاح ساختار و نیروی انسانی روابط‎عمومی خبر داد.


اصلاح ساختار روابط‎عمومی در دستور کار است
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم بزرگداشت 27 اردیبهشت، روز ارتباطات و روابط‎عمومی از برنامه‎های در دست اقدام شرکت برای اصلاح ساختار و نیروی انسانی روابط‎عمومی خبر داد.

سیاوش امیرمکری در مراسمی که امروز، 28 اردیبهشت، به مناسبت روز ارتباطات و روابطعمومی با حضور مدیرکل دفتر مدیرعامل، روابطعمومی و پاسخگویی به شکایات، مدیر روابطعمومی، رئیس ستاد اقامه نماز و کارکنان روابطعمومی برگزار شد، گفت: در تعاریف، از روابطعمومی به عنوان علم مدیریت چرخه اطلاعات میان سازمان و جامعه هدف آن و همچنین پلی میان سازمان و مخاطبانش یاد شده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم روابطعمومیها تجزیه و تحلیل اطلاعات و اخبار درون سازمان و انعکاس آن به مخاطبان و متقابلاً تجزیه و تحلیل نظرات، پیشنهادات و انتقادات مخاطبان و انتقال آن به سازمان برای برقراری ارتباط موثر میان آنها است.

امیرمکری با بیان اینکه روابطعمومی برای انجام این کار باید به چند مورد توجه داشته باشد، گفت: برقراری ارتباط موثر با رسانهها یکی از آنها است، ما باید با رسانههایی که در میان مخاطبان جایگاه بیشتری دارند ارتباط موثرتری برقرار کنیم تا بتوانیم تمام اقدامات و تلاشهای همکارانمان در سطح ستاد و فرودگاهها را از طریق آنها در اختیار جامعه قرار دهیم.

وی وظیفه دیگر روابط عمومی را ارتباطات درون سازمانی عنوان کرد و گفت: روابطعمومی باید با برقراری ارتباط با کارکنان و نهادهای تخصصی سازمان، برای جلب مشارکت و نظرات و انتقال آنها به واحدهای مربوطه اقدام کند و همچنین با برقراری ارتباط بیشتر با حوزههای عملیاتی برای انعکاس فعالیتهای آنها برای عموم اقدام کند.

مدیریت بحران و روابطعمومی بحران نکته دیگری بود که امیرمکری به آن اشاره کرد و گفت: از ویژگیهای آن انعکاس به موقع اطلاعات و اخبار به عموم و کاهش نگرانیها و ابهامات است و مهم این است که این اطلاعات به گونهای تهیه و منتشر شوند که خود موجب بحران نشوند. در این زمینه باید بدانیم که چه اقدامی را در چه زمانی و به شکلی باید اطلاعرسانی کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد پاسخگویی به اتهامات ناروا و اطلاعات و اخبار نادرست نسبت به شرکت چه در درون و چه در بیرون آن است. باید برای این کار برنامه داشته باشیم و با حرکتی سنجیده اقدام به روشنگری و پاسخگویی کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: مهمترین بخش صحبت بنده بحث برنامهریزیهای بلندمدت برای روابطعمومی است. ما در اینجا باید توجه ویژه ای به مخاطبان و اقناع آنها و جلب رضایت شان در بلندمدت داشته باشیم به نحوی که نام شرکت در عموم مطرح و در ادامه به برند تبدیل شود و این نیازمند برنامهریزی و پیگیری است.

وی نداشتن برنامه بلندمدت و همچنین اقدامات تبلیغی و برجسته کننده برای مدیران را از جمله آفتهایی عنوان کرد که روابطعمومی باید از آن پرهیز کند.

امیرمکری بر پرهیز از بکارگیری القاب غیر واقعی برای افراد و مدیران تاکید کرد و گفت: روابط عمومی میتواند در این زمینه کمک زیادی کند.

وی در ادامه به بیان انتظارات خود از کارکنان روابطعمومی پرداخت و گفت: در وهله نخست کارکنان روابط عمومی باید از دیگر همکاران شرکت با برخورداری از ویژگی هایی چون روی گشاده، فعال و خوشپوشی متمایز باشد و اگر کسی از بیرون، وارد شرکت شود، با ظاهر و رفتار شما متوجه شود که شما یک کارگزار خوب روابط عمومی هستید. همچنین باید یک ارتباط حرفهای صادقانه با مخاطبان برقرار کنید تا افراد جلب و جذب شوند و صحبت و اقدامات شما را بپذیرند و باور کنند. موضوع بعدی بهرهگیری از انتقادات و تبدیل آنها به پیشنهادات سازنده و ارائه آنها به مسئولان سازمان است. این هنر شما است که انتقادات تند را به پیشنهاد تبدیل کنید و در این راستا باید اندیشه ورزی انتقادی در روابط عمومی رشد کند.

وی در ادامه با اشاره به ساختار روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: ما نیازمند هستیم که در ساختار روابطعمومی بازنگری و ساماندهی مجدد کنیم و با توجه به نگاه ویژهای که به عملکرد روابطعمومی وجود دارد، تلاش میکنیم در حرکت بعدی این ساختار را در شأن شرکت و در شأن فعالیتهای روابطعمومی شرکت ارتقا دهیم.

همچنین در این مراسم فریدون مظفر، مدیرکل دفتر مدیرعامل، روابطعمومی و پاسخگویی به شکایات ضمن تبریک روز روابطعمومی با تاکید بر جایگاه روابطعمومی، حضور در نشستهای روابطعمومی سازمانهای تابعه با محوریت روابطعمومی وزارت راه و شهرسازی و تبادل تجربیات و دیگری توجه ویژه به اطلاعرسانی پروژههای عمرانی فرودگاهها را ضروری خواند.

منبع : شرکت فرودگاه ها


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو