پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | تشنگی ایذه سلاح تبلیغاتی نمایندگان، فعلا آب پَر/پتروشیمی هم با هواپیما نپرد

تاریخ خبر: // کد خبر: 191872 // // // //


تشنگی ایذه سلاح تبلیغاتی نمایندگان، فعلا آب پَر/پتروشیمی هم با هواپیما نپرد

چند ماه پیش بود که به یکباره مرزهای جغرافیایی منتهی به حوزه انتخابیه ایذه و باغملک زیر بنر رفت و بنر باران به حدی شد که هیچ جای خالی دربیلبوردها و فضای شهری و جاده‌ای ایذه و باغملک برای تبلیغی به جز انتقال آب به دشت‌های ایذه و باغملک وجود نداشت.


تشنگی ایذه سلاح تبلیغاتی نمایندگان، فعلا آب پَر/پتروشیمی هم با هواپیما نپرد

چند ماه پیش بود که به یکباره مرزهای جغرافیایی منتهی به حوزه انتخابیه ایذه و باغملک زیر بنر رفت و بنر باران به حدی شد که هیچ جای خالی دربیلبوردها و فضای شهری و جاده‌ای ایذه و باغملک برای تبلیغی به جز انتقال آب به دشت‌های ایذه و باغملک وجود نداشت.

با نشستن هلی‌کوپتر وزیر نیرو در ایذه و ساز و دهل به راه افتاده با رقص و پایکوبی به جریان افتاده توسط تیم تبلیغاتی نماینده نشان از یک پیروزی بزرگ و حصول نتیجه‌ای دست نیافتنی داشت و منتقدان جریانات تبلیغاتی شهرستان هم با وجود نیم نگاهی به مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و حرکت مشابه گذشته در این حوزه، از تحقق یافتن احتمالی آن خوشحال بودند.

دیری نپایید که خبری از تحقق وعده‌ها نشد و گویا تمام این بنرها برای بخش دوم متن رنگ تحقق گرفت و پروژه نیمه‌کاره فاضلاب آن هم برای ایجاد موج جدید و زخم کاری بر تکه‌ای از آسفالت بیکران شهر به کار گرفته شد، پروژه‌ای که چند باره کاری در آن باعث شده است که حتی دیگر جراتی برای مانور و تبلیغات و نصب بنر به جای نگذارد.

با وجود جلسه سال گذشته ستاد بحران استان خوزستان با محوریت مشکل آب ایذه در فرمانداری این شهرستان مبنی بر تامین ضربتی آب از دریاچه سد کارون ۳ با استفاده از ایجاد یک انشعاب آن هم تحویل به مدت یکسال (تا اوایل تابستان امسال)، دیگر خبری از این مورد نشد و شاید هم این مساله تحت تاثیر بنرهای تبلیغاتی انتقال آب و کلنگ‌زنی صورت گرفته برای بار دوم در طول ۳ دولت، تحقق نیافت.

این تشنگی در کنار دریاچه‌ای عظیم و مطرح در خاور میانه در حالی به لب‌های مردم این دیار رسید که به جای آب، تمام نگاه‌ها و حواس‌ها به تغییرات هفتگی و روزانه مدیران در سطح ایذه و باغملک معطوف شد و پروژه تامین آب این منطقه تا حد زیادی در این تغییرات اتوبوسی و بارش سیل‌آسای باران کم‌رنگ شود، اما مصاحبه روزهای اخیر به نقل از مدیرکل بحران استانداری پرده از عدم تحقق ماجرای آب در ایذه برداشت تا بار دیگر مانورهای تبلیغاتی از یک نماینده به نماینده دیگر و یک معاون اول به وزیر دیگر در دولت‌های مختلف واگذار شود.

 این در حالی است که قطعیت و جدیت طرح تنها در بنرهای تبلیغاتی نصب شده در شهرستان نمایان بود و چنین جدیتی حتی در سخنان وزیر مربوطه وجود نداشت! و پیام های تقدیر و تشکر به محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که بنر اسکرین شات آن در خیابان‌های شهر تناقض میان رفتارها و کردارها را برای آن کسانی که به دنبال این جریان بودند کمی آشکار می‌کرد که آیا دولت عزم جدی برای تحقق تامین آب در ایذه را دارد یا تبلیغات‌چی‌ها از درون برای این مطالبه یک جریان راه‌اندازی کرده اند؟!

کیامرث حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در گفت‌و‌گوی رسانه‌ای هفته گذشته خود از عدم ورود شرکت چینی به طرح فاینانس مربوط تامین آب دشت‌های شمال شرق استان خوزستان و ایجاد مشکل برای تحقق این پروژه سخن گفت.

تامین آب مایحتاج شهر ایذه از طریق حفر چاه به مانند گذشته تنها راه باقی مانده است که حاجی‌زاده به آن اشاره داشت و بر این تاکید کرد که دولت به دنبال سرمایه‌گذار داخلی خواهد بود.
حال که با توجه به مشکلات اقتصادی موجود قطعیت اجرای طرح انتقال آب دریاچه سد کارون ۳ در کنار دست این شهر به دشت ایذه تا حد زیادی سخت شده است، باید دید وعده و تحقق شعارهایی مانند ساخت فرودگاه، ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی، احداث پتروشیمی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه ایذه بر پایه شایسته‌سالاری و… تا چه حد می‌تواند التیامی بر درد وعده‌های انتخاباتی کاندیداها و نماینده فعلی و گذشته‌گان باشد.

آیا به جز انجام اشتغال رابطه‌ای در ادارات مختلف شهرستان، شعار اشتغال‌ و حل بیکاری جوانان این منطقه بر اساس شایسته‌سالاری و عدالت استخدامی تحقق خواهد یافت یا در پایان این دوره نیز منافع شخصی بر تحقق وعده‌ها و مطالبه عمومی چیره خواهد شد.

با توجه به نزدیک بودن اسفندماه و حصول کارنامه شعار دهندگان موکل مردم، قضاوت در این موارد نمی‌تواند کاری دشوار و غیر قابل دست‌یابی به نظر برسد. با توجه به وارد شدن نمایندگان به فاز تبلیغاتی و استفاده از این موقعیت خود برای انجام تبلیغات زود هنگام باید دید نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس که از همان بدو آغاز کار خود با حضور در مناطق شهری و روستایی حوزه انتخابیه‌اش به گرفتن عکس‌ها و تبلیغات زودهنگام روی آورد در پایان با چه رزومه‌ای به دنبال حضور در رقابت انتخاباتی پایان امسال خواهد شد؟

 

منبع: وبسایت ایزنا


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو