تاریخ خبر: // کد خبر: 57005 // // // // // //

ما را محکوم به حمایت از هواپیمایی آسمان و سردار علایی نکنید

بعد از سقوط دردناک پرواز 3704 هواپیمایی آسمان در مسیر تهران یاسوج ، پایگاه خبری ایرلاین پرس (پرواز خبر)، با توجه به رسالت خبری و وظیفه مندی خاص خود، اقدام به تعریف یک خط خبری مستقل برای این رویداد تلخ نموده و بشکل روزانه، ضمن بازنشر اخبار مرتبط در سایر رسانه ها، اقدام به تولید محتوای خبری و تحلیلی مستقل در این خصوص کرد.
متاسفانه اندک زمانی است که شایعاتی در خصوص وابستگی این پایگاه خبری به هواپیمایی آسمان و شخص سردار علایی به گوش می رسد. متن زیر با ادله هایی کاملا شفاف، این روابط را تکذیب نموده و در صورت تداوم چنین اقدامات تحریک آمیزی،طرح دعوی حقوقی از منابع معلوم الحال و شناسایی شده را حق خود می داند.

ما را محکوم به حمایت از هواپیمایی آسمان و سردار علایی نکنید

بعد از سقوط دردناک پرواز 3704 هواپیمایی آسمان در مسیر تهران یاسوج ، پایگاه خبری ایرلاین پرس (پرواز خبر)، با توجه به رسالت خبری و وظیفه مندی خاص خود، اقدام به تعریف یک خط خبری مستقل برای این رویداد تلخ نموده و بشکل روزانه، ضمن بازنشر اخبار مرتبط در سایر رسانه ها، اقدام به تولید محتوای خبری و تحلیلی مستقل در این خصوص کرد.

محتوای خبری و تحلیلی ارایه شده ، با رویکردهایی نظیر گزارش لحظه ای اخبار ، جمع بندی اخبار روزانه و تحلیل وقایع ، انعکاس آرا و نظرات افکار عمومی و متخصصان در خصوص حادثه ، نقد و تحلیل سخنان برخی از عزیزان مجلس (که از دیدگاه ما با سوگیری یا بعضا کم اطلاعی صحبت کرده بودند)، نقد رفتار و موضع گیری های سایر ایرلاین های داخلی در برابر این حادثه ، آشکار سازی تناقضات تحلیلی برخی از صاحب نظران فعال در حوزه هوانوردی نسبت به حادثه ، اطلاع رسانی به افکار عمومی با رویکرد کاهش شایعات و نمایان سازی واقعیت ها و ……، تهیه و منعکس شده است.

شنیده های دور و نزدیک ،  از دوستان و دشمنان ، بشکل نقل قول یا صحبت مستقیم ، تغییر در رفتار برخی از مدیران تخصصی مرتبط با ما و …. ، نشان داد که برخی از این عزیزان، رویکرد فعالیتی رسانه ما را در قالب حمایت مستقیم و آشکار از هواپیمایی آسمان و شخص مدیرعامل ، تفسیر نموده اند. تفسیر اشتباهی که در صورت صحت احتمالی و فرضی، باز ذره ای از اهمیت کار ما کم نکرده بلکه ما را مصمم تر به ادامه مسیر در پیش گرفته شده ، می کند.

* علل حمایت ما از هواپیمایی آسمان و سردار علایی :

اگر این رخداد برای هر شرکت هواپیمایی دیگری ، بوقوع می پیوست ، بنا بر وظیفه و رسالت حرفه ای، با همین شدت و حتی بیشتر، چتر حمایت رسانه ای برای حفاظت از شرکت مربوطه تا روشن شدن واقعیات حادثه،تدارک می دیدیم. این چتر حمایتی به معنای نادیده گرفتن قصورهای احتمالی و یا پرده پوشی بر حقایق نیست. کما اینکه در خصوص هواپیمایی آسمان ، بالغ بر 300 خبر مرتبط با حادثه بازنشر و تولید شد. اخباری که ضمن پیگیری روند جاری و  به روز حادثه ، هم می توان در آنها جنبه حمایتی از هواپیمایی آسمان و مدیر عامل آن را مشاهده نمود و هم می توان در آنها،نقد بسیار تند را ملاحظه کرد. از اینکه توانستیم ، بشکلی بی طرف مباحث هر دو گروه موافق و مخالف را پوشش دهیم ، بسیار خوشحال هستیم. در یک جمع بندی کلی، ما حمایت جهت داری از هواپیمایی آسمان و مدیر عامل آن را دنباله گیری نکرده و نمی کنیم.اگر بخواهیم راحت تر صحبت کنیم، هیچ یک از کارکنان و مدیران آشکار و پنهان پایگاه خبری ایرلاین پرس تا لحظه انعکاس گزارش حاضر،حتی صحبتی یک دقیقه ای با مجموعه هواپیمایی آسمان از صدر تا ذیل ،نداشته اند. آمادگی لازم در مجموعه ایرلاین پرس برای انعکاس متن اثبات خلاف این ادعا توسط هر فرد حقیقی و حقوقی وجود دارد(انعکاس در همین پایگاه) .

* حمایت از هواپیمایی هما و برخی دیگر از ایرلاین ها :

در زمان انتصاب سرکار خانم دکتر شرفبافی ، بدلایلی خاص و کارشناسی مخالف این انتصاب بودیم (این مخالفت حتی در ارتباط های برقرار شده با برخی از پیشکسوتان و بزرگان این صنعت،مطرح گردید). اما توصیه تقریبا تمامی این دوستان، ایجاد فرصت برای نشان دادن توانمندی های ایشان بود ، لذا تاکنون سکوت کرده و رفتار حمایتی غیر مستقیم با این ایرلاین را در پیش گرفته ایم . حتی با در پیش گیری همین رویه، مجبور به کند کردن روند نقدهای اصلاحی خود شدیم. بعنوان نمونه و بشکلی کاملا شفاف عرض می کنیم که اعلان توربولنس برای پرواز تهران تبریز هواپیمایی هما توسط روابط عمومی اسبق این ایرلاین ، جای سوال داشته و دارد(در صورت نیاز هواپیمایی هما،مستندات و مکاتبات بعمل آمده با سازمان هواشناسی، تقدیم می گردد). همزمانی پیگیری ما با آغاز بکار مدیرعامل جدید،حتی باعث کند کردن روندهای پیگیری رسانه ای داستان شد.

رفتار حمایتی با هواپیمایی خاص دیگر که بهانه تاسیس پایگاه خبری ایرلاین پرس شد، نمونه ای دیگر از مستندات قابل ارایه است . دامن نزدن به سه حادثه خاص و خطرناک رسانه ای شده هواپیمایی آ ،دامن نزدن به تاخیرهای غیرقابل توجیه و مکرر هواپیمایی دیگر و …… ، مصدایق و نمونه هایی از رفتار تعاملی رسانه حاضر با شرکت های هواپیمایی است. آیا با این وضعیت،می توان ادعا نمود که ما با این ایرلاین ها ، پیمان حمایتی بسته ایم؟

*دیدار غیر رسمی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری :

در چندماه پیش در حاشیه رویدادی خاص، فرصت دیدار خصوصی تقریبا دو ساعته با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری فراهم شد. اهداف گروه و رسالت فعالیت ایرلاین پرس و سایر سایت های خبری، برای ایشان تشریح گردید. حتی درخواست گردید که جهت کاهش مشکلات ، با رویکردی تعاملی و مشارکتی وارد میدان شویم و دنباله گیر،چالش ها و دغدغه های مشترک باشیم(هرچند تداوم آن قول و قرارها به لطف پیگیری های ؟!؟ مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری،تاکنون فراهم نشده است).آیا این گونه همکاری ها به معنای جانبداری از رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشوری جناب آقای عابدزاده است؟

*درخواست دیدار با دکتر منطقی و جناب سامانی اسعدی :

درخواست دیدارهای دیگری نیز به سایر ذوستان از جانب ما داده شده است( نظیر جناب دکتر منطقی و جناب سامانی اسعدی) ، هر یک از این دیدارها هم قرار است،ماموریت و چالش خاصی را در حوزه هوانوردی و هواپیمای، دنباله گیری نموده و در راستای کاهش مشکلات احتمالی، اقداماتی صورت دهد.آیا این گونه ارتباط گیری و ایجاد هم افزایی ها، به معنای جانبداری رسانه ای است؟

* شفاف سازی رویه فعالیت ایرلاین ها و نقد اصلاحی آنها :

دنباله گیری فعالیت های ما نشان می دهد که بشکل متناوب اقدام به انتشار گزارشاتی انتقادی(نقد اصلاحی) از شرکت هایی هواپیمایی می کنیم. گزارشاتی در خصوص سایت شرکت ها ، تاخیرات موثر پرواز(5 ساعت و 10 ساعت) ، وضعیت برنامه ریزی راهبردی شرکت ها ، وضعیت عقبه مدیریتی ایرلاین ها و مواردی همانند. آیا تهیه و انتشار این گزارشات به معنای دوستی و دشمنی با ایرلاین های داخلی است؟

* ….. .

همانگونه که ملاحظه می گردد،رویکرد فعالیتی پایگاه خبری ایرلاین پرس،توسعه گرایی ، بی طرفی و امانتداری بوده و ماموریت ویژه آن،گفتمان سازی و ارتقا هم فهمی بین شرکت هایی هواپیمایی ، مسئولان دولتی و شهروندان است . بر اساس این ماموریت و رویکرد فعالیتی ، منتصب نمودن ما به جانبداری از یک شرکت هواپیمایی یا یک فرد خاص ، انتصابی بی اساس می باشد.

گزارش اختصاصی پایگاه خبری ایرلاین پرس

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

اخبار متفرقه (سایر حوزه ها)

آرشیو

پربازدید

ایران ایر تور

آرشیو

اترک

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو