تاریخ خبر: // کد خبر: 71692 // // //


افزایش چشمگیر تعداد سرویس های عملیاتی و فرودگاهی 24 ساعته در سال 97

معاون توسعه سامانه ها و تجهیزات اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، از اتمام عملیات فنی شناسایی سرویس های عملیاتی و فرودگاهی با ماهیت شبانه روزی خبر داد.


افزایش چشمگیر تعداد سرویس های عملیاتی و فرودگاهی 24 ساعته در سال 97
رحمانی نیا در آستانه روز جهانی مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی خبر داد
افزایش چشمگیر تعداد سرویس های عملیاتی و فرودگاهی 24 ساعته در سال 97

معاون توسعه سامانه ها و تجهیزات اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، از اتمام عملیات فنی شناسایی سرویس های عملیاتی و فرودگاهی با ماهیت شبانه روزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، به مناسبت فرارسیدن  27 اردیبهشت مصادف با روز جهانی مخابرات و فناوری  اطلاعات هوانوردی، گفت و گویی را با معاون توسعه سامانه ها و تجهیزات اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی انجام دادیم و درباره مهمترین برنامه ها و اقدامات در طراحی و استقرار سامانه ها و تجهیزات مخابراتی فرودگاه ها با علی رحمانی نیا به صحبت نشستیم.

ابتدا درباره حوزه های کاری معاونت توسعه سامانه های هوانوردی و فرودگاهی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی توضیح دهید.

حوزه های کاری این معاونت شامل طراحی، استقرار و توسعه در حوزه‌های هوانوردی و فرودگاهی در زمینه های نرم افزار، زیرساخت و بانک های داده‌ای است.

مهمترین اقداماتی که در سه سال اخیر در این حوزه ها انجام داده اید، چه بوده است؟

ما توانستیم در سه حوزه نرم افزار، زیرساخت و پشتیبانی، با تکمیل پروژه های نرم افزاری، تجهیزاتی و زیرساخت، سرویس های عملیاتی و فرودگاهی متعددی را ارائه دهیم. مهمترین دغدغه امروز ما نیز تامین نیروی انسانی برای سرویس های عملیاتی24 ساعته است.

بزرگترین طرح شما در سال 97 چه خواهد بود؟

امسال به دنبال راه اندازی مرکز داده ماژولار MDC هستیم. اکنون دو دیتاسنتر؛ یکی در ساختمان مرکز عملیات مخابرات هوانوردی و دیگری؛ در ساختمان اصلی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هستیم و درنظر داریم مرکز داده سوم را در مرکز کنترل فضای کشور مستقر کنیم.

چه خبر از طرح یکپارچه سازی نرم افزارهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؟

این طرح شامل بهره برداری از اطلاعات نرم افزارهای حوزه های عملیاتی با حوزه پشتیبانی است. در اجرای این طرح، ساختار نرم افزارهای پشتیبانی را با حداقل تغییر به نرم افزارهای غیرجزیره ای و مرتبط با حوزه های عملیاتی تبدیل خواهیم کرد. در حوزه بانک داده نیز از سال گذشته به دنبال احصا و تشخیص اولیه اقلام داده ای برای تبدیل به بانک داده ای متمرکز هستیم.

قدری هم درباره اهداف استراتژیک خودتان  در سال 97 صحبت کنید.

هدف اول ما تکمیل زیرساخت های تجهیزاتی با افق پنج ساله است که این طرح تا اواسط امسال به پایان خواهد رسید. هدف دوم نیز افزایش سرویس های عملیاتی و فرودگاهی 24 ساعته است که تا پایان امسال محقق خواهد شد و به تازگی شناسایی سرویس های دارای ماهیت 24 ساعته شدن به اتمام رسیده است.

بزرگترین توفیق معاونت شما در سال های اخیر چه بوده است؟

در سال های اخیر سامانه های حوزه عملیات فرودگاهی به یکی از موضوعات اولویت دار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تبدیل شده است. این سامانه ها با سیستم ارائه خدمات به مسافران هوایی مرتبط هستند و به ارتقای رضایتمندی مسافران می انجامند. در این راستا همچنین می توان به راه اندازی سامانه اطلاعات پرواز یکپارچه کشوری از سال گذشته در 24 فرودگاه کشور اشاره کرد.

منبع : شرکت فرودگاه ها


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو