تاریخ خبر: // کد خبر: 73197 // // // // //

انتقادات وارده بر رونمایی از ماکت هواپیمای تیم ملی فوتبال کشور

چند ساعتی از رونمایی ماکت هواپیمای تیم ملی فوتبال کشور نگذشته بود که موج انتقادات فعالان شبکه های اجتماعی در این خصوص آغاز گردید. انتقاداتی که بعضا درست بود و در برخی موارد تابع سلیقه . انتظار می رود، هواپیمایی آتا روشنگری های لازم در این خصوص را مبذول دارد.

انتقادات وارده بر رونمایی از ماکت هواپیمای تیم ملی فوتبال کشور

چند ساعتی از رونمایی ماکت هواپیمای تیم ملی فوتبال کشور نگذشته بود که موج انتقادات فعالان شبکه های اجتماعی در این خصوص آغاز گردید. انتقاداتی که بعضا درست بود و در برخی موارد تابع سلیقه . انتظار می رود، هواپیمایی آتا روشنگری های لازم در این خصوص را مبذول دارد.

* **  رونمایى از ماکت هواپیماى تیم ملى فوتبال توسط آتا که با آن به جام جهانى خواهد رفت.  البته اینکه چرا از ماکت دریم لاینر بوئینگ ٧٨٧ استفاده شده جاى سوال دارد؟

*** مبارک شرکت هوایی آتا باشه خرید دریم لاینر . واقعا کی می خوایم یاد بگیریم روش های تبلیغات رو نمیدونم .ماکت ایرباس ۳۲۰ در ایران وجود نداشته است؟ جدا از انکه هنوز طراحی لیوری نیاموختیم .

بعضی از فعالان فضای مجازی، یوزپلنگ آتا را با یوزپلنگ معراج مقایسه کرده اند

*** واقعا طرح چندان دلچسبی نیست. امکان نداره داخل طرح هایی که براشون ارسال شده زیباتر از این وجود نداشته باشه. البته اگر با تبلیغات کوچکی که توسط هواپیمایی آتا صورت گرفته بود، طرحی ارسال شده باشه.

بعضی از فعالان فضای مجازی ، از نمونه طرح های ارسالی برای آتا بحث کرده اند و فرآیند انتخاب طرح ها را زیر سوال برده اند.

برخی دیگر از فعالان فضای مجازی، از شکل یوزپلنگ و طرح انتخابی آتا انتقاد کرده اند.

***  متاسفانه یوزپلنگ روی بدنه هواپیما ، بیشتر به کفتار شبیه شده تا یوز!!!

***  معلوم نیست اون یوزپلنگ هست یا زرافه و اصلا کسی هم ندونه ، متوجه نمیشه این هواپیما حامل تیم ملی کشور هست .

 

اما برخی از فعالان فضای مجازی، در حمایت آتا نوشته اند :

*** ابتدا لازم می دانم از شرکت اتا بابت در اختیار گذاردن هواپیما وحمایت از تیم ملی کشور خود بعنوان نگاه مثبت به این رویداد ،تشکر کنم … درخصوص انتخاب نوع ماکت جای انتقاد وجود دارد. ان شاالله که منبعد،دقت بیشتری بخرج دهند، از طف دیگر باید توجه داشته باشیم که خودمان در حوزه هواپیمایی و درون صنعت ،هزار مشکل مدیریتی و کارشناسی داریم، چگونه انتظار می رود بیرون صنعت ،بی اشکال باشد . بهتر است به مدیریت های خودمان بیشتر توجه کنیم ….. ضمنا یک سوال دارم : چرا هما بعنوان ایرلاین ملی و مدعی فلگ کریر ،این مسولیت را بعهده نگرفته ،که تیم ملی کشور را همراهی نماید؟

لازم بذکر است که آتا در تاریخ 28 فرودین 1397، اقدام به فراخوان طراحی گرافیگی بدنه هواپیمای تیم ملی فوتبال ایران با محوریت یوز ایرانی نموده بود. در این فراخوان آمده است :

ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، از کلیه طراحان و علاقه مندان به این حوزه دعوت می شود تا در مسابقه طراحی بدنه هواپیماهای بوئینگ 737، ایرباس 320 و همچنین امبرائر 145 شرکت هواپیمایی آتا که ترانسفر اعضای تیم ملی فوتبال ایران، از جام جهانی روسیه تا جام ملت های آسیا را به عهده خواهد داشت شرکت نمایند.

طراحی بدنه هواپیماهای فوق باید با محوریت یوز ایرانی بوده و هر طراحی که بدون استفاده از نماد یوزپلنگ ایرانی باشد، بررسی نخواهد شد. مهلت ارسال آثار تا هفتم اردیبهشت ماه خواهد بود و طرح برتر، ده سکه بهار آزادی دریافت خواهد نمود. لازم به ذکر است فایل ها در قالبت JPG با کیفیت 300dpdi و همچنین فایل اصلی با فرمت cdr و psd به آدرس روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در تهران و تبریز در قالب CD ارسال گردد.

 

انتظار می رود تا روابط عمومی هواپیمایی آتا ، توضیحات لازم در این خصوص را ارایه نمایند.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از منابع مختلف

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,

آخرین اخبار

اخبار متفرقه (سایر حوزه ها)

آرشیو

پربازدید

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

معراج

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو