تاریخ خبر: // کد خبر: 75580 // // //

لزوم استفاده از فرصت باقیمانده تا بازگشت تحریم ها

کاپیتان شهبازی: در واقع ایران می تواند هر نوع و هر تعداد از هواپیمای مورد نیاز ( هم ایرباس و هم بویینگ) خود را تا پیش از شروع مجدد تحریم ها از کشورهایی مانند قطر، امارات و ترکیه خریداری کند. علاوه بر این ایران می تواند برای خرید هواپیما به سراغ شرکت های امبرائر و بمباردیه نیز برود.

لزوم استفاده از فرصت باقیمانده تا بازگشت تحریم ها

کن نیوز- پس از  تصمیم رییس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر خروج این کشور از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک)، تا حدود ۳ ماه دیگر بسیاری از تحریم های اقتصادی ایران بار دیگر باز خواهند گشت که خرید هواپیمای بویینگ و ایرباس در جهت نوسازی ناوگان هوایی کشور نیز از جمله این تحریم خواهد بود.

بر همین اساس برخی کارشناسان معتقدند  در شرایط کنونی سوخوها روسی شاید تنها راه حل ایران برای بازگشت به برنامه خرید هواپیما و نوسازی ناوگان فرسوده اش باشد. البته هوشنگ شهبازی خلبان و فعال حوزه هوانوردی جزء آن دسته از کارشناسانی است که چندان این موضوع را قبول ندارد.

شهبازی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری  با اشاره به این موضوع که خرید هواپیماهای سوخو را نمی توان به عنوان تنها راه حل ایرلاین ها برای نوسازی ناوگان خود دانست تاکید کرد:  به اعتقاد من تا پیش از آغاز اعمال مجدد تحریم ها، هم زمان کافی برای خرید هواپیما وجود دارد و  هم هیچگونه تحریمی نیز هنوز در کار نیست که بتواند جلوی خرید ایران را بگیرد.این کارشناس صنعت هوانوردی  ادامه داد: ایران توانایی آن را دارد تا به جای خرید هواپیماهای  بویینگ و ایرباس نو به دنبال خرید  همین هواپیماهای به عصورت کارکرده اما با عمر بسیار پایین باشد.

وی افزود: در واقع ایران می تواند  هر نوع  و هر تعداد از هواپیمای مورد نیاز ( هم ایرباس و هم بویینگ) خود را تا پیش از شروع مجدد تحریم ها از کشورهایی مانند قطر، امارات و ترکیه خریداری کند. علاوه بر این ایران می تواند برای خرید هواپیما به سراغ شرکت های امبرائر و بمباردیه نیز برود.

این فعال حوزه هوانوردی  در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: در واقع ایران می تواند با خرید این هواپیماها تا زمان حل موضوعات و مسائل سیاسی از طریق آنها امرار معاش کرده و نیاز خود را تا حدودی برآورده کند.

هوشنگ شهبازی با  تاکید لزوم انجام خرید این نوع هواپیماها تصریح کرد: به اعتقاد من لازم است تا وقت داریم هواپیماهایی با سن کم خریداری کنیم زیرا پس از اتمام فرصت باقی مانده و بازگشت تحریم ها دیگر حتی  امکان خرید همین هواپیماها نیز وجود نداشته و مطمئنان بار دیگر به گرداب پیش از برجام باز خواهیم گشت، جایی که هیچ کدام از کشورهای دنیا حتی حاضر نبودند هواپیماهای جوان تر از ۱۵ سال را به  ما بفروشند به همین خاطر مجبور بودیم  تا هواپیماها کار کرده، فرسوده و در نهایت از رده خارج ایرلاین های دیگر را خریداری کنی. که البته نباید فراموش کرد البته این هواپیماها  علاوه بر مشکلات فراوانی که با خود به همراه می آوردند، هزینه های بسیار بالایی را بر نیز  دوش شرکت های هواپیمایی قرار می دادند.

وی با اشاره به اینکه با یک جستجوی کوچک در سایت رسمی ایرلاین های مختلف  در جهان می توان به تعداد زیادی از آگهی های فروش هواپیما دسترسی پیدا کرد گفت: در واقع با این دسترسی آسان خرید هواپیماهایی که از آنها نام برده شده بسیار ساده است. اگر چه این دکته را نیز باید در نظر داشت که تمامی این فرآیند خرید به همت مسئولان و استراتژی آنها برای استفاده از زمان کوتاه باقی مانده بازمی گردد.

در نهایت شهبازی گفت: در صورتی که مسئولان صنعت هوانوردی کشور بتوانند؛ از فرصت ۷۰ روزه باقیمانده استفاده کنند، تهدیدها به فرصت تبدیل خواهند شد.

منبع : کَن نیوز

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو