تاریخ خبر: // کد خبر: 76014 // // // // // //

نشست دادستان تهران با مسئولان شرکت های هواپیمایی در خصوص علل تاخیر در پرواز

فرزانه شرفبافی ،مدیرعامل هما گفت: سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل هوایی همانند صنعت ساختمان سازی نیست و بسیار ضررده است ، بخش خصوصی هم وقتی وارد صنعت هواپیمایی می شود، جانفشانی می کند.

نشست  دادستان تهران با مسئولان شرکت های هواپیمایی در خصوص علل تاخیر در پرواز

فرزانه شرفبافی ،مدیرعامل هما گفت: سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل هوایی همانند صنعت ساختمان سازی نیست و بسیار ضررده است ، بخش خصوصی هم وقتی وارد صنعت هواپیمایی می شود، جانفشانی می کند.

ایشان در نشست دادستان تهران با مسئولان شرکت های هواپیمایی که در خصوص علل تاخیر در پرواز برگزار شد ، افزود : سن ناوگان هوایی ترکیه ۶٫۵ سال است اما میانگین سن ناوگان هوایی کشور ما ۲۴ سال است و ما به این صنعت چه داده ایم که اینقدر انتظار داریم ؟ اگر هواپیما روی زمین باشد و تاخیر بخورد، نخستین کسی که خسارت می بیند ایرلاین است و هواپیمایی که روی زمین باشد خسارت می دهد ، مهم ترین خسارت هم استهلاک خود هواپیماست.

دکتر شرفبافی با اشاره به اینکه رشد مسافر در خاورمیانه ۴ برابر دنیاست گفت: هم اکنون وضع عراق و افغانستان و کشورهای همسایه در صنعت هوایی از ما بهتر است چون ما در تحریم هستیم و برای تامین دو قطعه تجهیزات هواپیما دچار مشکل می شویم. بزودی است که سوخت را در پروازهای خارجی ما هم قطع کنند و باید چمدان_چمدان پول بفرستیم تا سوخت را تامین کنیم.

شرفبافی گفت : پس از اربعین سال گذشته ۲۵ جلسه درباره تاخیرهای پرواز گذاشتیم اما این درست نیست که خلبان را به علت تاخیر دستبند بزنند. مردم باید صبور باشند به طور نمونه” من دیروز از فرودگاه ترکیه آمده ام ، دو ساعت و نیم پرواز در بروکسل تاخیر داشت اما هیچ کسی اعتراض نکرد.”

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان هم گفت: هیچ شرکت هواپیمایی تمایل به تاخیر عمدی ندارم و مشکلات زیرساختی و کمبود هواپیما و برخی مقررات و قوانین از مهم ترین علل تاخیرهاست.

حسین علایی افزود: اگر در ایران ۵۰۰ هواپیما داشتیم تاخیرها بوجود نمی آمد ولی با وجود ۱۰۰ هواپیما تاخیر وجود دارد. مسئولان قضایی به سازمان هواپیمایی کشوری اعتماد کنند و اجازه دهند خودشان مسایل را رسیدگی کنند.

وی گفت: یکی از مشکلات ما مسایل زیرساختی فرودگاه مهرآباد است و هواپیماهای ما باید در نوبت بمانند و حتی با تغییر نوبت سوخت گیری هم مواجه می شویم. آب و هوا مشکل اساسی دارد و مسئله گردوغبار هم به آن اضافه شده است و پروازها به دلیل نبود دید با تاخیر مواجه می شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان افزود: ما مثل کشورهای دیگر نمی توانیم هواپیما بخریم و در دوران برجام هم آنطور که باید هواپیما نگرفتیم و اکنون شرایط برای تامین هواپیما بسیار سخت تر از گذشته شده است.

 

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال تلگرامی رسانه خبر هوایی

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

اخبار متفرقه (سایر حوزه ها)

آرشیو

پربازدید

ایران ایر تور

آرشیو

اترک

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو