تاریخ خبر: // کد خبر: 78396 // // //

نکاتی درباره سفر طولانی با هواپیما

یکی از نکات بسیار مهم در پروازهای بلند مدت این است که در طول این سفر تحرک داشته باشید. زمانیکه نشستن شما روی صندلی طولانی می‌شود گردش خون بدنتان ضعیف می‌شود.

نکاتی درباره سفر طولانی با هواپیما

یکی از نکات بسیار مهم در پروازهای بلند مدت این است که در طول این سفر تحرک داشته باشید. زمانی که نشستن شما روی صندلی طولانی می‌شود گردش خون بدنتان ضعیف می شود. برخی از شرکت های هواپیمایی راهنمایی هایی جهت انجام حرکاتی در صندلی مانند چرخاندن مچ ها و یا حرکات کششی برای دست ها به مسافران پیشنهاد می دهند. انجام حرکت کششی در پروازهای طولانی شبانه و مخصوصا چند بار قدم زدن در راهرو در طول شب بسیار مفید است. در بعضی از هواپیما ها نیز قسمتی برای انجام این حرکات مشخص شده است.

 

صندلی های عقب هواپیما را انتخاب کنید

اگر صدای موتور هواپیما برایتان مهم نیست سعی کنید در پروازهای طولانی صندلیهای ردیفهای انتهایی هواپیما را برای نشستن انتخاب کنید چرا که معمولا فضای بیشتری دارند. در بعضی از هواپیماهای خاص مثل سری بوئینگ ۷۴۷ در انتهای هواپیما در پشت آخرین ردیف هواپیما فضای زیادی برای انجام این حرکت وجود دارد. با این حال توجه داشته باشید که همیشه در عقب هواپیما بخاطر وجود موتورها و همچنین سرویسهای بهداشتی و رفت آمد مسافران صدای فراوانی وجود دارد.

 

برنامه های ویدئویی ورزشی

برخی از شرکتهای هواپیمایی برنامه ورزشی ویدئویی دارند که برای کمک به گردش خون بدن و کاهش خستگی مسافران اراده می‌کنند. اما اگر پرواز شما این ویدئو را ارائه نمیدهد. مشکلی نیست و شما می‌توانید خودتان این حرکات و تمرینات را انجام دهید.

 

در هوای خشک هواپیما مراقب سلامتی خود باشید

هواپیمایی که هوای خشکی دارد ممکن است آب بدن شما را کاهش دهد. مقدار زیادی آب بنوشید. هرچند شما می‌توانید که از مهمانداران هواپیما بخواهید که برای شما آب بیاورند ولی بهتر است که با خودتان آب داشته باشید. می‌توانید قبل از گذشتن از مامورین امنیتی یک بطری آب بخرید و آب آنرا خالی کنید و بطری را با خودتان ببرید. در این صورت می‌توانید در هواپیما بطری آب را پر کنید و از آن استفاده کنید. هرگز بطری آب را از دستشویی پر نکنید چراکه ممکن است آب دارای باکتری باشد.

 

از خشک شدن چشمانتان جلوگیری کنید

در طول سفر می‌توانید برای اینکه از خشک شدن چشمانتان جلوگیری می‌توانید از قطره های چشمی استفاده کنید. البته ممکن است که بردن این نوع قطره ها به داخل هواپیما ممنوع باشد. البته روی بلیط هواپیما معمولا لیست اقلام ممنوع در هواپیما درج شده است.

 

از مایع شستشوی بینی استفاده کنید

اگر در حین نفس کشید در ناحیه سوراخ های بینی خود احساس نارحتی می‌کنید، می‌توانید از مایع شستشوی بینی استفاده کنید. می‌توانید این مایع را از مهمانداران بگیرید و برای تنفس راحتر از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پنبه مرطوب در سوراخهای بینیتان برای راحتر نفس کشدن استفاده کنید. هرچند ممکن است این کار نامطلوب به نظر برسد اما واقعا برای جلوگیری از خشکی و درد بینی موثر است.

 

لب‌های خود را مرطوب نگهدارید

می‌توانید از مرطوب کنندههای لب برای جلوگیری از خشکی لبهایتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از کرم نارگیل ویا لوسیون دست برای چرب کردن لبهایتان استفاده کنید.

 

ساعت و زمان را فراموش کنید

در زمان پرواز در پروازهای طولانی مدت از چک کردن زمان و نگاه کردن به ساعت خود پرهیز کنید چراکه اینگونه زمان طولانیتر می‌شود و ممکن است در طوا سفر کلافه شوید.

 

منبع: ایلنا

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو