تاریخ خبر: // کد خبر: 78917 // // // //

خبط خلبان، هواپیماى ATR72 هواپیمایى آسمان را تا مرز یک سانحه دیگر پیش برد

دوشنبه 21 خرداد یک فروند هواپیمای ATR 72 به علامت ثبت EP-ATX که در ساعت ٢١:٠٠ در مسیر رشت به تهران با توجه به تأکید، اعلام و هشدار مکرر مراجع ذیربط از جمله مرکز کنترل فضای کشور و سازمان هواشناسی مبنى بر شرایط نامساعد جوى(Thunderstorm)، رعد و برق شدید و اعلام عدم فرود پروازهاى دیگر در این شرایط جوى، پیشنهاد دایورت هواپیما به سمت فرودگاه اصفهان را از مرکز کنترل فضای کشور را دریافت می کند، اما خلبان بدون توجه به این هشدار، به مسیر خود براى فرود در مهرآباد ادامه می دهد.

خبط خلبان، هواپیماى ATR72 هواپیمایى آسمان را تا مرز یک سانحه دیگر پیش برد

دوشنبه 21 خرداد یک فروند هواپیمای ATR 72 به علامت ثبت EP-ATX که در ساعت ٢١:٠٠ در مسیر رشت به تهران با توجه به تأکید، اعلام و هشدار مکرر مراجع ذیربط از جمله مرکز کنترل فضای کشور و سازمان هواشناسی مبنى بر شرایط نامساعد جوى(Thunderstorm)، رعد و برق شدید و اعلام عدم فرود پروازهاى دیگر در این شرایط جوى، پیشنهاد دایورت هواپیما به سمت فرودگاه اصفهان را از مرکز کنترل فضای کشور را دریافت می کند، اما خلبان بدون توجه به این هشدار، به مسیر خود براى فرود در مهرآباد ادامه می دهد.
شرایط بد جوی موجب می شود تا مسافران این پرواز به دلیل نگرانی از وقوع اتفاق ناگوار تحت تاثیر وضعیت جوی که هواپیما در آن گرفتار شده بود، نسبت به عدم بازگشت به فرودگاه مبداً و یا فرود در فرودگاه جایگزین به خدمه پروازی اعتراض کنند. حتی شرایط آب و هوا تا حدی نامساعد بوده که شیشه های هواپیما توسط شن و سنگ ریزه ترک می خورد.
در نهایت این هواپبما ساعت ٢١:١٠ به باند فرودگاه مهرآباد رسیده و در هنگام فرود با پیام هشدار EGPWS ( که هشداری مربوط به احتمال برخورد با مانع است) مواجه می شود و در نهایت به دلیل طوفان شدید در باند فرودگاه اصطلاحاً Hard landing کرده و حتی تا مرز خروج از آن نیز پیش می رود که موجب می شود بدنه آن آسیب دیده و شیشه های کاکپیت نیز شکسته و موتور آن نیز آسیب ببیند.

این هواپیما هم اکنون زمینگیر است و هردو خلبان پرواز تا اطلاع ثانوى تعلیق و گراند شده اند. گفته می شود، خلبان دوم این پرواز از کاپیتان می خواهد که طرح تقرب را لغو کرده و به فرودگاه مبدأ یا جایگزین دایورت کنند اما تشخیص کاپیتان، ادامه پرواز و فرود در تهران در شرایط طوفانى هوای تهران بوده است.

اینکه شکسته شدن شیشه هاى کاکپیت و آسیب موتور به دلیل هارد لندینگ اتفاق افتاده و یا به دلیل برخورد اجسام خارجى به هواپیما بوده است، پس از بررسى هاى لازم اعلام خواهد شد.

نظرات سایت ایرلاین پرس:

اگر خلبانی، به هر دلیل ممکن، نظر و فهم شخصی خودش را ( مطابق اختیارات قانونی داده شده به وی)، اعمال می کند ، به مدیریت ارشد یک ایرلاین ،ارتباطی پیدا نمی کند، لذا سو استفاده سیاسی از خبر فوق،چندان کار اخلاقی نخواهد بود. مگر مدیر ارشد هواپیمایی آسمان، درخواست کرده که کدام خلبان از این ایرلاین بیرون برود و یا کدام خلبان بماند؟ همانگونه که تجارب و دانش عزیزان تائید می کند، ورود به این حوزه( خلبانی)، نمی تواند صرفا با ارتباطات صورت پذیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کانال هوانوردی کن نیوز

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

اخبار متفرقه (سایر حوزه ها)

آرشیو

پربازدید

ایران ایر تور

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو