تاریخ خبر: // کد خبر: 79387 // // // //

هواپیمای فلایت چک، عرصه عرض اندام مهندسان ایرانی است

به گفته معاون مهندسی و پشتیبانی فنی مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی، خریداری هواپیمای فلایت چک و سپردن مسئولیت نگهداری آن به مهندسان ایرانی، فرصتی شد تا توان علمی و فنی بالای مهندسان ما در تامین ایمنی پروازها نشان داده شود.

هواپیمای فلایت چک، عرصه عرض اندام مهندسان ایرانی است
معاون مهندسی و پشتیبانی فنی مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی
هواپیمای فلایت چک، عرصه عرض اندام مهندسان ایرانی است

به گفته معاون مهندسی و پشتیبانی فنی مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی، خریداری هواپیمای فلایت چک و سپردن مسئولیت نگهداری آن به مهندسان ایرانی، فرصتی شد تا توان علمی و فنی بالای مهندسان ما در تامین ایمنی پروازها نشان داده شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اهمیت و حساسیت کار وارسی پروازی و بحث های مطرح شده درباره خرید، عملکرد و اهمیت هواپیمای فلایت چک، عاملی شد تا در گفت و گو با محسن شالیکاریان، معاون مهندسی و پشتیبانی فنی مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی به تشریح روند نگهداری سیستم های وارسی پرواز و نقاط قوت و ضعف این حوزه بپردازیم.

ابتدا وظیفه اصلی معاونت مهندسی و پشتیبانی فنی مرکز وارسی پروازی و خدمات هوایی را معرفی کنید.

تمام کارهای هواپیمای فلایت چک قبل از پرواز بر عهده این معاونت است که با تعمیر و نگهداری سیستم ها به وارسی پرواز کمک می کند.

مهندسان اویونیک و الکترونیک هواپیمای فلایت چک چه دوره های آموزشی را سپری کرده اند و جای چه آموزش هایی را برای آنان خالی می بینید؟

هفت نفر از مهندسان ما دوره آموزشی موتور  بدنه را سپری کرده اند و دوره B2 (الکترونیک اویونیک) نیز در دستور کار است. در حوزه B2 با کمبود نیرو مواجه هستیم ولی دانش و توان فنی مهندسان بومی ما فوق العاده است.

به عنوان متخصص حوزه هواپیمایی، نظر خود را درباره ادعای برخی که می گویند گزینه های بهتری برای خرید هواپیمای فلایت چک وجود داشته و این هواپیما توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به قیمت بالایی خریداری شده است، بیان کنید.

این هواپیما به همراه پنل های چک ناوبری به قیمت بالایی خریداری نشده است. هواپیمای کینگ ایر سال هاست که در کشورهای مختلف به عنوان هواپیمای وارسی پروازی استفاده می شود و از توان کافی برای وارسی پروازی در اقلیم ها و مناطق مختلف کشور برخوردار است. از سوی دیگر، خریداری هواپیمای فلایت چک فرصتی شد که به مهندسان ایرانی اطمینان کنیم و آنها بتوانند توان و دانش خود را در نگهداری و تعمیر سیستم های وارسی پرواز نشان دهند.

استفاده از کادر ایرانی برای نگهداری، تعمیر و وارسی سیستم های هواپیمای فلایت چک چه مزایایی دارد؟

کادر بومی، قابل اعتماد و فیلتر شده است. تمام دست اندرکاران وارسی پرواز افرادی متخصص و  متعهد هستند که تامین امنیت و ایمنی آسمان کشور برای آنها در درجه اول اهمیت قرار دارد. مهندسان ما آن چنان پرتوان هستند که می توانند ایراد مهندسان کشورهای دیگر را اصلاح کنند.

از نظر شما، تا چه اندازه نیاز به خریداری هواپیماهای فلایت چک دوم و سوم محسوس است؟

اکنون به دلیل وجود یک هواپیمای فلایت چک، لود کاری این هواپیما بالاست و امکان وارسی همزمان سیستم های فرودگاه ها وجود ندارد. با توجه به برنامه ریزی برای توسعه راه های هوایی باید دست کم دو هواپیمای فلایت چک دیگر داشته باشیم.

منبع : شرکت فرودگاه ها

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو