تاریخ خبر: // کد خبر: 79522 // // //

سانحه پرواز شماره 587 امریکن ایرلاینز

در تاریخ دوازدهم نوامبر سال دوهزار و یک، یک فروند هواپیمای ایرباس A300 متعلق به شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز با دویست و پنجاه و یک مسافر و نه خدمه، آماده پرواز از فرودگاه جان اف کندی نیویورک به مقصد جمهوری دومینیکن می باشد.

سانحه پرواز شماره 587 امریکن ایرلاینز

 

🔺در تاریخ دوازدهم نوامبر سال دوهزار و یک، یک فروند هواپیمای ایرباس سیصد متعلق به شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز با دویست و پنجاه و یک مسافر و نه خدمه، آماده پرواز از فرودگاه جان اف کندی نیویورک به مقصد جمهوری دومینیکن می باشد.

🔻تمامی مسافرین پیش از سوار شدن هر یک دو بار توسط تجهیزات امنیتی بررسی می‌گردند. در ساعت نه صبح تمامی مسافران سوار هواپیما شده اند. یازده دقیقه بعد یک فروند هواپیمای بوئینگ هفتصد و چهل و هفت متعلق به شرکت هواپیمایی ژاپن مجوز تیک آف توسط برج مراقبت را کسب میکند. پس از برخاستن این هواپیما، کنترلرهای برج مراقبت به هواپیمای ایرباس تذکر می‌دهند که مراقب توربالانس و تلاطم به وجود آمده در پشت هواپیمای شرکت هواپیمایی ژاپن باشند(بال تمامی هواپیماها در هنگام پرواز به دلیل اختلاف فشار به وجود آمده در سطح زیرین و سطح روی بال، ایجاد جریان های گردابه شکلی می کنند که بسته به اندازه هواپیما این تلاطم ها شدیدتر خواهند بود).

🔸 هواپیمای ایرباس در ساعت نه و چهارده دقیقه سرعت خود را برای انجام عمل برخاست افزایش می دهد. یک دقیقه بعد هواپیما به ارتفاع هزار و هفتصد پایی می رسد که ناگهان هواپیما دچار لرزش های شدیدی می گردد. لذا خلبان سرعت هواپیما را به دویست و پنجاه نات افزایش می دهد. چند ثانیه بعد تکان ها شدیدتر می گردند و خلبانان از رادر های کنترل(پدال های زیر پای خلبانان که باعث کنترل هواپیما حول محور عمودی می گردند و همچنین به خلبانان جهت گردش های جزئی حول محور طولی کمک می‌کنند، این پدالها باعث حرکت پایدارکننده های عمودی در قسمت دم هواپیما می‌شوند) جهت کنترل هواپیما استفاده میکنند.

🔴 پس از گذشت چند ثانیه هواپیما از کنترل خارج شده و به دور خود میچرخد(اسپین) و به شدت در حال از دست دادن ارتفاع می باشد. هر دو موتور هواپیما از جا کنده می‌شوند و در نهایت هواپیما در منطقه ای مسکونی در بله هاربور در ساعت نه و شانزده دقیقه به زمین برخورد میکند. بسیاری از ساختمانها آتش گرفته اند. تیم های جستجو و نجات خود را به محل سانحه می‌رسانند.

🔷 از حملات تروریستی یازدهم سپتامبر حدود دو ماه است که میگذرد. این احتمال وجود دارد که حمله تروریستی دیگری رخ داده است، لذا تمامی پروازها لغو می‌گردد. پس از ساعت‌ها آتش توسط آتش نشان ها مهار می گردد. در این سانحه تمامی دویست و شصت سرنشین هواپیما و همچنین پنج نفر که در خانه های خود ساکن بودند کشته می شوند.

🔘 دستگاه ضبط کننده صدای کابین پیدا میشود. تیم بررسی سوانح ان تی اس بی سریعا وارد عمل میشود. دم هواپیما نیز در فاصله هزار و دویست متری سانحه در درون دریا پیدا می شود. این امر نشان می دهد که دم هواپیما زمانی که هواپیما در حال سقوط بوده از هواپیما جدا شده است. بازرسان آغاز به بررسی صداهای ضبط شده توسط جعبه سیاه می کنند. در حین بررسی صداها ناگهان صدای بلندی مثل برخورد یا انفجار به گوش می‌رسد. بلافاصله پس از این صدا خدمه پرواز در کنترل هواپیما به مشکل برمی‌خورند.

☑️ دم هواپیما توسط سه مجموعه به بدنه هواپیما وصل شده است. هر مجموعه توسط دو پایه که یکی از آنها از جنس کامپوزیت و دیگری از جنس آلومینیوم می باشد و توسط یک میله تیتانیومی که از بین دو پایه رد شده است به بدنه اتصال می‌یابد. چرا هر ۶ قسمت با هم از جا کنده شده اند؟ پس از چند روز جستجو ضبط کننده داده های پرواز نیز پیدا می گردد.

🔸بازرسان به بررسی این جعبه سیاه نیز می‌پردازند. نتیجه شوکه کننده است. هشتاد و سه ثانیه پس از برخاستن هواپیما، کمک خلبان پنج بار پدال های رادر را به شدت حرکت میدهد که باعث چرخش هواپیما از یک طرف به طرف دیگر شده است. قصد کمک خلبان کنترل هواپیما در شرایط تلاطم بوده است، اما این شدت استفاده از رادر ها منتج به حرکت شدید پایدارکننده های عمودی در قسمت دم هواپیما شده است. بازرسان متوجه شدند که استفاده شدید از رادارها در سرعت حدود چهارصد و هفتاد کیلومتر بر ساعت باعث شده است که تنش های آیرودینامیکی بر روی این هواپیما به طور فوق العاده ای افزایش یابد. در نتیجه دم هواپیما از جا کنده شده و هواپیما کنترل خود را از دست داده است.

🔘 همچنین بازرسین سوالی دیگر در ذهن دارند. تلاطم به وجود آمده توسط هواپیمای ژاپنی پس از گذشت چند دقیقه آنقدر شدید نبوده که بتواند برای هواپیمایی مثل ایرباس سیصد ایجاد مشکل کند. پس چرا کمک خلبان این کار را کرده است؟ بازرسان با خلبانی که در گذشته سابقه پرواز با این کمک خلبان را داشته ملاقات می کنند. او می گوید این کمک خلبان همیشه در هنگام مواجه شدن با تلاطم های هوایی از رادر ها بیش از حد استفاده می نموده است. بررسی‌ها نشان داد آموزش‌های کمک خلبان توسط شرکت امریکن ایرلاینز اینگونه بوده است

منبع: گزارش نهایی

 

منبع : کَن نیوز

به نظر من !!!
برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو