تاریخ خبر: // کد خبر: 79809 // // //

فرودگاه، هسته اصلی توسعه شهر فرودگاهی/ سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی برای احداث ایران شهر

آدم‌نژاد ،مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام ،فرودگاه را هسته توسعه شهر فرودگاهی دانست و گفت: نظام حمل و نقل هوایی می‌تواند توسعه را در شهر فرودگاهی رقم بزند.

فرودگاه، هسته اصلی توسعه شهر فرودگاهی/ سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی برای احداث ایران شهر

فرودگاه، هسته اصلی توسعه شهر فرودگاهی/ سرمایه گذاری ۲ میلیارد یورویی برای احداث ایران شهر به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شرکت فرودگاه های امام خمینی؛ شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) توسعه فرودگاه را هسته اصلی توسعه شهر فرودگاهی دانست و از افتتاح ترمینال سلام، آغاز کلنگ‌زنی ترمینال ایرانشهر، انتقال بخشی از پروازهای به فرودگاه امام، توسعه بار هوایی و انجام پروازهای حج به عنوان اتفاقات مهم پیش رو در این مجموعه یاد کرد.

آدم‌نژاد فرودگاه را هسته توسعه شهر فرودگاهی دانست و گفت: این نظام حمل و نقل هوایی است که می‌تواند توسعه را در شهر فرودگاهی رقم بزند. صنایع خدماتی و تولیدی که در این منطقه مستقر می‌شوند، باید مبتنی بر حمل و نقل هوایی باشند.

وی با اشاره به این موضوع که ۴ هزار هکتار از ۱۴ هزار هکتار زمین شهر فرودگاهی مرتبط با پهنه فرودگاهی است، افزود: در این پهنه ۳ زوج باند احداث خواهد شد، همچنین در نهایت ترمینال ایرانشهر که تمام زیرساخت‌های کلان را در خود دارد در این پهنه ساخته می‌شود.

آدم نژاد به تشریح سهم بخش فرودگاهی از طرح جامع شهر فرودگاهی که به تازگی تصویب شده است، پرداخت و گفت: بر اساس این طرح پهنه فرودگاهی خود این بخش به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش اول ترمینال موجود است که اکنون با بیش از ظرفیت خودش فعال است و خدمات را به ذی‌نفعان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در سال نزدیک به ۹ میلیون مسافر از این ترمینال استفاده می‌کنند، در حالی که حداکثر ظرفیت آن ۶ میلیون نفر است. اکنون اصلاحاتی در ترمینال یک شروع شده و به صورت همزمان طرح جامع اصلاحات این ترمینال نیز در دست تدوین است. اصلاحات زیادی باید در ترمینال شماره یک صورت گیرد، به عنوان مثال ورود و خروج در این ترمینال باید مدیریت شود.

:small_blue_diamond:آدم نژاد از راه اندازی ترمینال سلام در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بخش دوم از طرح جامع فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بهره‌برداری از ترمینال سلام است. این ترمینال با ظرفیت سالانه جابجایی ۵ میلیون مسافر چند ویژگی خاص دارد. مهم‌ترینش این است که با اندیشه دکتر آخوندی این ترمینال به ترمینال-گالری تبدیل شده تا بتوان هویت ایرانی و اسلامی را در این پایانه به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: این ترمینال باید در مسافر این حس را تولید کند که به کشور کهنی وارد شده که مبنای اسلامی دارد. علاوه بر اینکه ویژگی‌های سازه ای در این ترمینال متصور است، مسافر می تواند ویژگی‌های هویتی را نیز درک کند. البته اطلاق کلمه فرودگاه نیز به سلام بی‌ربط نیست، چراکه این پایانه به تنهایی تمام ویژگی‌های یک فرودگاه را در خود دارد.

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی برای احداث ایران شهر

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) احداث ترمینال ایران شهر را بخش سوم از طرح توسعه فرودگاهی در این مجموعه دانست و گفت: پیش از حضور من در شهر فرودگاهی گام‌های مثبتی برای احداث ایران شهر برداشته شده است و در مدت حضور من نیز چندید اتفاق در این زمینه افتاد به عنوان مثال ایده های برتر برای احداث این پایانه هوایی به مسابقه گذاشته شد.

وی ادامه داد: در این مسابقه بیش از ۵۶۵ ایده دریافت شد، بررسی‌ها و ارزیابی‌ها در ۴ دسته انجام و نهایتا ۶ ایده انتخاب شدند که به معمار پروژه و مهندسان عرضه می‌شود تا خواست عمومی مردم را در کالبد این طرح پیاده کنند. این ایده ها نظر مردم هستند و به آن‌ها توجه خاصی خواهد شد.

آدم نژاد در ارتباط با مراحل احداث پایانه هوایی ایران شهر گفت: در اسفند ماه فراخوان EPCF ترمینال ایرانشهر منتشر شد. بعد از این فراخوان تا کنون ۱۲ شرکت داخلی و خارجی برای احداث این ترمینال اعلام آمادگی کردند که مشغول ارزیابی پیشنهادات آن ها هستیم.

وی افزود: سرمایه گذاری برای احداث فاز اول ایران شهر نزدیک به ۲ میلیارد یورو خواهد بود. ظرفیت فاز اول ۲۵ میلیون مسافر در سال است و در فاز نهایی ظرفیت سالانه این پایانه به ۱۰۰ میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به رقابت این مجموعه با سایر فرودگاه‌های منطقه اشاره کرد و گفت: به نظر من توسعه فرودگاه برای رقابت با فرودگاه‌های منطقه باید دست کم ۱۰ سال پیش آغاز می‌شد، اما متاسفانه در طول این سال‌ها تنها به ساخت یک ترمینال بسنده شد.

آدم‌نژاد در پایان گفت: تصمیم وزارت راه و شهرسازی و شرکت شهر فرودگاهی برای توسعه این فرودگاه هرچند با تاخیر، اما تصمیم درستی است. ضرورت ایجاد یک زیرساخت ارشمند و مناسب برای پاسخگویی به سفرهای بین المللی کاملا حس می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو