تاریخ خبر: // کد خبر: 82075 // // //

دستورالعمل خدمت‎رسانی مطلوب فرودگاه‎ها در حج ابلاغ شد

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائران بیت‌الله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج را به مدیران کل و مدیران فرودگاه‌های اعزام کننده حجاج ابلاغ کرد.

دستورالعمل خدمت‎رسانی مطلوب فرودگاه‎ها در حج ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین اسفندیاری قام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها با ارسال دستورالعملی خطاب به مدیران کل و مدیران فرودگاه‎های اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد آورده است:

با توجه به برنامه‎ریزی‎های انجام شده برای شروع عملیات حج تمتع سال جاری و در راستای آمادگی فرودگاه‎ها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تکریم زائران بیت‌الله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج، مقتضی است نسبت به انجام موارد مشروحه ذیل اقدام فرمایید.

1- بازدیدهای مستمر از تمامی قسمت‎های فرودگاه(Land side- Air side) و رفع نواقص احتمالی.

2- تشکیل جلسات با نهادها و سازمان‎های ذیربط و انجام هماهنگی‎های لازم.

3- پیگیری جهت آماده بودن دستگاه‎های کمک ناوبری، دستگاه‎های x-ray، گیت وی، تسمه نقاله، سیستم روشنایی سطوح پروازی، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، ژنراتورهای برق اضطراری و…

4- ایجاد هماهنگی‎های لازم به منظور آمادگی و حضور کارکنان فنی و عملیاتی، اطلاعات پرواز، مدیر ترمینال و … در طول زمان انجام پروازهای حج تمتع.

5- انجام تمهیدات لازم به منظور فراهم کردن مکان مناسب جهت انجام فریضه نماز.

6- تاکید بر حضور مدیران در زمان‎های پیک حضور مسافران و حجاج در فرودگاه‎ها.

7- تاکید بر رویکرد استفاده از چندپیشگی جهت راهنمایی حجاج و همراهان و راه‎اندازی سیستم «از من بپرس».

8- پیش‎بینی حوادث و بحران‎های احتمالی و برنامه‎ریزی برای در نظر گرفتن سناریوی مناسب برای عبور از آن.

9- نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاه‎های مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه برای شکایات مسافران.

10- تاکید بر هماهنگی جدی و کامل با شرکت‎های هواپیمایی و شرکت‎های ارائه‎دهنده خدمات هندلینگ در خصوص عدم تاخیر پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاه‎ها و جلوگیری از بحران‎های احتمالی.

11- مستندسازی حوادث یا بحران‎های احتمالی به صورت صوتی و تصویری(عکس و فیلم).

12- اتخاذ تدابیر لازم در ارتباط با محل پارک خودروهای مشایعین و مستقبلین.

13- برنامه‎ریزی و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شایسته به حجاج بیت الله الحرام و مشایعین و مستقبلین آنها.

14- استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذیرش حجاج به حوزه قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها- مسئول عملیات حج شرکت.

15- انجام اقدامات مناسب برای پاکسازی و زیباسازی محوطه‌های فرودگاهی و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به ترمینال‎های اعزام و پذیرش حجاج.

16- اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت حجاج بیت الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرایط فقهی آنان، در فرودگاه‎هایی که اعزام و پذیرش این گروه حجاج را برعهده دارند .

17- بارگذاری و بروزرسانی مدام صفحات پورتال حج فرودگاه‎ها با هماهنگی روابط عمومی.

18- پیش‎بینی تمهیدات لازم در خصوص تاخیرات احتمالی ایرلاین‎ها.

19- هماهنگی با فرماندهان پلیس، سپاه و گذرنامه فرودگاه‎ها در خصوص رعایت برنامه زمان‎بندی جلسات توجیهی و چک‎های امنیتی.

20- هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور ناجا در خصوص تردد ایمن و آرام حجاج، مستقبلین و مشایعین گرامی.

21- هماهنگی با نهادهای ذی‎ربط فرهنگی در خصوص غنا بخشی به ساعات حضور مستقبلین در فرودگاه‎ها.

به گزارش فارس، امسال اعزام زائران خانه خدا از 19 ایستگاه پروازی کشور صورت می‌گیرد که اولین اعزام‌ها از 27 تیرماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس نیوز

برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو