تاریخ خبر: // کد خبر: 94059 // // //


مسافران هوایی دقیقا مشتری کجا محسوب می شوند?

المیرا شریفی گوینده شبکه خبر از وضعیت بد پرواز مشهد تهران خبر داد و شام این پرواز را به جیره شرایط بحران تشبیه کرد! شامی 2 هزار تومانی برای پروازی 240 هزاتومانی!!!


مسافران هوایی دقیقا مشتری کجا محسوب می شوند?

المیرا شریفی گوینده شبکه خبر از وضعیت بد پرواز مشهد تهران خبر داد و شام این پرواز را به جیره شرایط بحران تشبیه کرد! شامی 2 هزار تومانی برای پروازی 240 هزاتومانی!!!

اغلب شرکت های هواپیمایی در اکثر مسیرها, هواپیما را به صورت چارتر یا فروش دربست به چارترکننده که لزوما آژانس مسافرتی نیست برای یک دوره شش ماهه و یا یکساله با قیمت ثابت واگذار می کنند و فرد یا آژانس چارترکننده برای پرکردن صندلی های از قبل خریداری شده با شبکه ای از آژانس های مسافرتی کشور در تعامل بوده و براساس توافق دست دوم بین چارترکننده و آژانس مربوطه, فروش صورت می گیرد. که در این میان برخی از آژانس های مسافرتی حتی بند ب به صورت شناور! در فروش همراهی می کنند.
قیمت فروش با سیاستگذاری هر آژانس و با توجه به رصد لحظه‌ای و کلیک فروش, در سایت آژانس درج می گردد.
ورودی داده های تصمیم گیری برای اعلام قیمت لحظه‌ای, فقط و فقط تقاضای بازار بوده و سرنخی از هزینه ها در آن نمودار نیست.
نکته قابل تامل در این مدل این است که آژانس های شناور فروش حتی هزینه ریسک صندلی از قبل خریداری شده را هم ندارند!!!.
البته برای مدیریت غیرواقعی بازار, آژانس های مختلف از تکنیک های خاص!! استفاده می کنند که از آن جمله می توان به غیرواقعی نشان دادن تعداد صندلی مانده اشاره کرد و یا اینکه صندلی ها را با تعداد محدود در قیمت های مختلف نشان می دهند. به عنوان مثال در یک پرواز, یک نفر ظرفیت را با رقم پایین A و چهار نفر ظرفیت را با رقم بالاتر B و شش نفر ظرفیت با رقم به مراتب بالاتر C نشان می دهند که در حقیقت می توان از آن به نوعی بازی غیرحرفه ای با مشتری نام برد.
مسافر با این برخورد غیرحرفه ای, از یک آژانس که الان فقط به یک سایت خلاصه شده است و به مدد تبلیغات, کانال تلگرامی و امثالهم بلیط را تهیه می کند.
مسافر در این مدل کسب و کار خاص! چارترکننده, آژانس و شناور فروش را مخصوصا زمانی که با جستجوی اینترنتی و از سایت, بلیط خریداری می کند عملا ندیده و قاعدتا وفاداری نسبت به آن ها در مشتری شکل نمی گیرد و ایرلاین هم چون از قبل بلیط را به صورت یکجا و با قیمت ثابت فروخته تفاوتی نمی کند که در زمان اوج سفر قرار دارد و یا غیر از آن. به همین خاطر انتظار مسافر در مسیر معقول 200 هزارتومانی که با تکنیک آژانس! 400 هزارتومان, بلیط تهیه نموده را برآورده نکرده و موجب نارضایتی می شود.

برای بهبود رضایت مسافران , باید مدل کسب و کار شرکت های هواپیمایی اصلاح گردد و ایرلاین ها برای برندینگ و اصلاح تصویر سازمانی خود در ذهن مسافر, برنامه‌ ریزی جدی نمایند و نکته آخر اینکه با مدیریت صحیح بازرگانی, عواید حاصل از تفاضای سفر به شرکت هواپیمایی برای سرمایه گذاری و رضایت مندی مشتری منجر گردد.

 

برگرفته از کانال تلگرامی رسانه خبر هوایی


دیدگاه خود را بنویسید


برچسب های خبر: ,,,,,,,,,,,,,,

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد اطلاعات پرواز توسط مسافرین

ایران ایر تور

آرشیو

آتا

آرشیو

آسمان

آرشیو

اترک

آرشیو

نفت

آرشیو

تابان

آرشیو

زاگرس

آرشیو

ساها، سپهران

آرشیو

قشم

آرشیو

کاسپین

آرشیو

کیش ایر

آرشیو

ماهان

آرشیو

معراج

آرشیو

هما

آرشیو

سایر ایرلاین ها

آرشیو

ایرلاین های خارجی

آرشیو