پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خط خبری مسافر آمد، چمدان نیامد!!

بارهایی که جا ماند!
یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 2 روز قبل

بارهایی که جا ماند!

پرواز ۷۲۱ تهران–فرانکفورت شرکت هواپیمایی ایران‌ایر که قرار بود روز گذشته (شنبه) ساعت ۰۵:۵۰ انجام شود، در نهایت با تاخیری شش ساعته به فرانکفورت رسید و در حین این پرواز مسائل مختلفی برای مسافران از جمله توقف حدود سه ساعته در فرودگاه امام خمینی (ره) و نیز توقف ۳.۵ ساعته در فرودگاه تبریز به وجود آمد و نکته قابل جالب تر اینکه بار برخی از مسافران به دلیل سوخت‌گیری در تبریز و بدون اطلاع مسافران به فرانکفورت نرفت.

هواپیمایی ماهان باعث حذف تیم ملی ایران شد!
چهارشنبه 13 تیر 1397 11 ماه قبل

هواپیمایی ماهان باعث حذف تیم ملی ایران شد!

تیم ملی اسنوکر زیر ۱۸ سال ایران که به منظور شرکت در رقابت ها اسنوکر قهرمانی جوانان جهان، دهم تیر با پرواز هواپیمایی ماهان راهی کشور چین شده بود اما متاسفانه با سهل انگاری صورت گرفته، چوب های بازی ملی پوشان با پرواز ارسال نشد.

فیلم| مرتب کردن چمدان های مسافران در فرودگاه توکیو
شنبه 5 خرداد 1397 12 ماه قبل ٬

فیلم| مرتب کردن چمدان های مسافران در فرودگاه توکیو

ویدئوی زیر تصاویری از مرتب کردن‌ چمدان های مسافران در فرودگاه‌ توکیو توسط کارکنان فرودگاه جهت سهولت و راحتی بیشتر مسافران و نظم و ترتیب مثال زدنی ژاپنی ها را نمایش می دهد.

چمدان های گم شده در فرودگاه
یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 1 سال قبل

چمدان های گم شده در فرودگاه

گم شدن چمدان بعد از جا ماندن از پرواز بدترین اتفاق بدی است که می تواند برای ما اتفاق بیفتد. اما تا به حال برایتان این سوال پیش آمده که ایرلاین ها با چمدان های گمشده چه کار می کنند؟ برخی چمدان ها خوش شانس هستند و بالاخره به دست صاحبشان می رسند، اما برخی دیگر هیچ وقت دوباره صاحبشان را نمی بینند و در یک گوشه در فرودگاه تلنبار می شوند. بعد از مدتی حجم چمدان های گمشده می تواند بسیار زیاد شود و بالاخره ایرلاین ها باید فکری برای این چمدان ها بکنند. فروش چمدان های گمشده در فرودگاه راهکاری است که هم ایرلاین ها از شر چمدان های اضافه خلاص می شوند و هم به هرحال پولی به جیب می زنند و درآمدی کسب می کنند!

چمدان مسافران آتا در فرودگاه آتاتورک ماند/ سرگردانی مسافران در بی‌برنامگی شرکت‌ها
جمعه 4 اسفند 1396 1 سال قبل

چمدان مسافران آتا در فرودگاه آتاتورک ماند/ سرگردانی مسافران در بی‌برنامگی شرکت‌ها

پرواز ۶۶۰۴ روز سوم اسفند از استانبول به تهران انجام شد، اما زمانی که مسافران به فرودگاه امام خمینی (ره) رسیدند، متوجه شدند که چمدان ‌آنها در فرودگاه آتاتورک جا مانده است.

روش های جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه و یافتن چمدان های گم شده
پنج شنبه 28 دی 1396 1 سال قبل

روش های جلوگیری از گم شدن چمدان در فرودگاه و یافتن چمدان های گم شده

گم شدن چمدان‌ها در فرودگاه مشکلی عذاب‌آور است و سفر را برای شما تلخ می‌کند؛ اما می‌توانید با استفاده از چند ترفند بسیار ساده که انجام آن‌ها تنها چند دقیقه طول می‌کشد، از این مشکل بزرگ جلوگیری کنید.

اگر چمدانمان در پرواز گم شد، چه کار کنیم؟!
پنج شنبه 7 دی 1396 1 سال قبل ٬

اگر چمدانمان در پرواز گم شد، چه کار کنیم؟!

اگر چمدان خود را به هر دلیلی پس از پرواز، در مقصد نیافتید، سه کار وجود دارد که می‌بایست حتماً آنها را انجام دهید. اما پیش از این سه مرحله، بد نیست کمی از حقوق خود به عنوان یک مسافر مطلع شوید.

سرگردانی مسافران نجف/ روابط عمومی زاگرس:ساعت غیراداری پاسخگو نیستم!

سرگردانی مسافران نجف/ روابط عمومی زاگرس:ساعت غیراداری پاسخگو نیستم!

در حالی که مسافران پرواز شرکت زاگرس از مبدا نجف ساعت‌ها در فرودگاه امام برای دریافت بار خود سرگردان هستند، مدیر روابط عمومی این شرکت گفت:«در ساعت غیر اداری پاسخگو نیستم»! به گزارش خبرنگار مهر، دو پرواز شرکت هواپیمایی زاگرس به شماره پرواز ۳۰۴۰ و ۳۰۵۰ در مسیر نجف – تهران در حالی که ساعت‌ها در فرودگاه امام به زمین نشسته‌اند اما مسافران این دو پرواز همچنان در انتظار دریافت بار خود هستند.

تشریح جزئیات تاخیر در تحویل بار مسافران پرواز نجف-تهران
دوشنبه 22 آبان 1396 2 سال قبل

تشریح جزئیات تاخیر در تحویل بار مسافران پرواز نجف-تهران

سرپرست روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) علت تاخیر تحویل بار مسافران پرواز نجف به تهران را ورود همراه با تاخیر بار این پرواز به فرودگاه امام(ره) دانست. علی کاشانی حیدری، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سرگردانی مسافران پرواز نجف-تهران در فرودگاه امام(ره) اظهار داشت: بار این مسافران توسط یک هواپیمای دیگر و با یک ساعت تاخیر وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد.

توضیح مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در خصوص جاماندن مسافران اهواز – تهران

توضیح مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در خصوص جاماندن مسافران اهواز – تهران

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به جا ماندن حدود ۳۰ مسافر اهوازی از پرواز شماره ۹۵۷ ایرتور به تهران، گفت: همیشه تعدادی جامانده در پروازها وجود دارد اما امروز یک اتفاق نادر افتاد و حدود ۳۰ نفز از پرواز جا ماندند

اعتراض مسافران نتیجه داد/ توبیخ ایرلاین ایرانی به دلیل تاخیر در تحویل بار

اعتراض مسافران نتیجه داد/ توبیخ ایرلاین ایرانی به دلیل تاخیر در تحویل بار

به دنبال اعتراض تعدادی از مسافران یکی از ایرلاین‌های ایرانی به دلیل تاخیر در تحویل بارهایشان در فرودگاه امام خمینی، مسئولان این فرودگاه به طور جدی با ایرلاین مربوطه برخورد کردند.

ماجرای تاخیر در تحویل بار مسافران یک شرکت هواپیمایی
سه شنبه 7 شهریور 1396 2 سال قبل ٬

ماجرای تاخیر در تحویل بار مسافران یک شرکت هواپیمایی

پس از گلایه مسافران پرواز دنیزلی – تهران یک شرکت هواپیمایی از تاخیر در تحویل بارها، رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پیگیری ماجرا را بر عهده گرفت.

هماهنگی برای بارگیری هواپیما چگونه انجام می‌شود

هماهنگی برای بارگیری هواپیما چگونه انجام می‌شود

لود کنترل بوسیله سیستم‌های کامیپوتری از تعداد مسافر هر پرواز اطلاع کامل دارد و بر نحوه چینش مسافر در پرواز نظارت آنلاین دارد و در صورت کم‌بودن مسافر و نیاز تعادلی پرواز ردیف‌های خاصی از صندلی‌ها را برای اختصاص به مسافر مشخص و تعدادی را مسدود می‌کند تا با استفاده از نیروی وزن مسافران تعادل هواپیما حفظ شود و پرواز دارای بهترین شرایط تعادلی هنگام برخاستن و پرواز باشد.

شرکت هندلینگ تُرک عامل نرسیدن بار مسافران به تهران
جمعه 13 اسفند 1395 2 سال قبل

شرکت هندلینگ تُرک عامل نرسیدن بار مسافران به تهران

به گزارش ایسنا، شرکت قشم‌ایر اعلام کرده برخلاف صحبت‌های مطرح شده درباره‌ی جاماندن ۱۶۸ چمدان تعداد کل بسته‌های جامه‌دان‌های مسافران ۹۶ عدد بوده که در فرودگاه استانبول جا مانده است. این شرکت اعلام کرده شرکت هندلینگ پرواز TGS در فرودگاه استانبول در عملیات بارگیری مسافری دچار اشتباه شده و این شرکت هواپیمایی نقشی در آن

بعد از گم شدن چمدان چکار کنیم
سه شنبه 5 بهمن 1395 2 سال قبل

بعد از گم شدن چمدان چکار کنیم

گاهی اوقا ممکنه برای همه ما پیش بیاد که بعد از انجام پرواز و خروج از هواپیما در زمان تحویل گرفتن چمدونها متوجه میشیم که چمدون ما بین چمدونهای دیگه نیست. در همچین شرایطی ممکنه دچار سردرگمی بشیم اما با راهکارهایی که امروز براتون توضیح میدیم احتمالش زیاده که بتونید چمدونتون رو دوباره پس بگیرید.

سرنوشت نامعلوم بار مسافران پرواز استانبول-تهران تابان- از ما بلیط نخرید؟
جمعه 7 آبان 1395 3 سال قبل

سرنوشت نامعلوم بار مسافران پرواز استانبول-تهران تابان- از ما بلیط نخرید؟

درحالی پرواز هواپیمایی تابان چهارشنبه شب در فرودگاه امام خمینی به زمین نشسته که بخشی از بار مسافران این پرواز ناپدید شده، پیگیری مسافران در این رابطه بی نتیجه مانده و مدیران تابان به آنها توصیه کرده‌اند که دیگر از این ایرلاین بلیت خریداری نکنند.

قوانین مقررات جامه دان مسافرین در پروازهای کاسپین

قوانین مقررات جامه دان مسافرین در پروازهای کاسپین

نکات مهم برای جامه دان مسافرین : کالای های غیر قابل حمل داخل کابین پروازهای کاسپین کالاهای غیر قابل حمل • ساک دستی و دیگر بسته هایی را که با خود به داخل هواپیما می برید باید به اندازه کیف دستی بوده و از حد مجاز تجاوز ننماید . • ورود کلیه وسایل شکستنی، تیز

حقوقی که مسافران هوایی از آنها بی‌خبرند

حقوقی که مسافران هوایی از آنها بی‌خبرند

اخیرهای پیاپی که این روزها از هواپیمایی‌های مختلف ایران در صدر خبرها قرار گرفته، برای مسافران دغدغه‌های فراوان و در عین حال پرسش‌های زیادی را پدید آورده است. شاید شما هم ندانید به جز مشاجره با مسئول گیت هواپیمایی که از آن بلیت تهیه کرده‌اید، باید چه واکنشی در مقابل این تاخیرها نشان دهید و

خیال آسوده تر مسافرین برای گم نشدن چمدان های شان در سال ۲۰۱۵
پنج شنبه 9 اردیبهشت 1395 3 سال قبل ٬

خیال آسوده تر مسافرین برای گم نشدن چمدان های شان در سال ۲۰۱۵

ژنو – تمرکز صنعت هوایی در ارتقاء مدیریت چمدان ها نشان دهنده نتایج قوی در پایین آمدن رتبه گم شدن چمدان ها در سال ۲۰۱۵ و رسیدن آن به پایین تر سطح خود تا به امروز می باشد. بر اساس SITA Baggage Report در سال ۲۰۱۶ ، میزان چمدان های گم شده به تعداد ۶٫۵

جابجایی بار یا مسافر؛ کدام اولویت دارد؟
چهارشنبه 28 بهمن 1394 3 سال قبل ٬ ٬

جابجایی بار یا مسافر؛ کدام اولویت دارد؟

حال که وزارت راه گام‌هایی برای تسهیل افزایش و تسهیل جابجای مسافران برداشته است ضروری است که برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیز برای حمل‌ونقل کالا در کشور انجام دهد، چراکه اولویت جابجایی بار برای اقتصاد کشور قطعاً بیشتر از اولویت جابجایی مسافر است و در این صورت می‌توان منتظر تحول در اقتصاد کشور بود.

در صورت گم شدن و یا آسیب دیدن چمدان چه باید کرد؟
یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 4 سال قبل ٬

در صورت گم شدن و یا آسیب دیدن چمدان چه باید کرد؟

شاید باورکردنی نباشد که میلیون‏‌ها چمدان تحویل شده در جریان ترانزیت یا گم می‎شوند و یا آسیب می‎بیند. وقتی چمدان‌مان را تحویل می‏‌دهیم انتظار داریم که دوباره آن را در مقصد ببینیم. اما اگر چمدانتان در مقصد نبود چه‌ کاری باید انجام دهید؟ وِرد زبان یک مسافر باید این باشد که: «وقتی فرودگاه را ترک

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

خرید بلیط آنلاین

آرشیو

گردشگری داخلی

آرشیو

خدمات اقامتی داخلی

آرشیو

آموزش هوانوردی

آرشیو

گردشگری خارجی

آرشیو

خدمات اقامتی خارجی

آرشیو

نگهداری و تعمیر (نت)

آرشیو

تامین خدمات پرواز

آرشیو