پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | خط خبری مشکلات و انتظارات خلبانان در ایران

ارزش و اعتبار لایسنس های صادره از هواپیمایی کشوری در ایرلاین های خارجی چقدر است؟
چهارشنبه 1 خرداد 1398 4 هفته قبل

ارزش و اعتبار لایسنس های صادره از هواپیمایی کشوری در ایرلاین های خارجی چقدر است؟

سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک نهاد حاکمیتی و عضو سازمان جهانی هوانوردی، ایکائو وظیفه صدور لایسنس های فنی و خلبانی و… را بر عهده دارد. این وظیفه در کشور ما به دفتر گواهینامه ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری مربوط می شود. این دفتر حسب وظیفه خود اقدامات مربوط به این بخش

تنها خلبان زن در سیستان و بلوچستان هستم
جمعه 20 اردیبهشت 1398 1 ماه قبل

تنها خلبان زن در سیستان و بلوچستان هستم

«فاطمه آزاده» تنها خلبان زن سیستان و بلوچستان است که اولین آزمون واقعی پرواز خود را در سن 19 سالگی انجام داده، آزمونی که در حین انجام آن تا مرز سقوط هواپیما پیش‌رفته و شهادتین را گفته است.

مشکل خلبانان ایرانی برای حضور در ایرلاین های خارجی چیست؟
پنج شنبه 19 اردیبهشت 1398 1 ماه قبل

مشکل خلبانان ایرانی برای حضور در ایرلاین های خارجی چیست؟

وقتی یک خلبان با گواهینامه یک کشور به کشور دیگر می رود، شرکت مقصد باید گواهینامه خلبان را از سازمانی که آن را صادر کرده تائید کند، این تائیدیه تحت عنوان VERIFICATION صادر می شود، سپس بر اساس این تائیدیه سازمان هواپیمایی کشور مقصد برای گواهینامه خلبان اعتبار نامه صادر می کند که تحت عنوان VALIDATION نامیده می شود و حداکثر یکسال اعتبار دارد، و هر سال باید این سیکل مجدد طی شود.

پرواز بلند مهاجرت خلبان‌ها از ایران
چهارشنبه 28 فروردین 1398 2 ماه قبل ٬ ٬

پرواز بلند مهاجرت خلبان‌ها از ایران

خلبان‌ها نیز به خیل نیروی انسانی ماهری پیوسته‌اند که ایران را ترک می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی می‌کوشند با تعهدات سنگین یا ممنوع‌الخروج کردن خلبان‌ها مانع مهاجرت آنها شوند. عامل اصلی این موج نارضایتی اقتصادی است.نارضایتی از شرایط کار، درآمد ناکافی، کاهش پروازها و عدم ایمنی، خلبان‌های ایرانی را به فکر مهاجرت انداخته‌ است.

فرار خلبانان بعد از فرار مغزها؟
سه شنبه 27 فروردین 1398 2 ماه قبل ٬

فرار خلبانان بعد از فرار مغزها؟

شرکت‌های هواپیمایی رویکرد خود را نسبت به مهاجرت خلبانان تغییر دهند و برای حفظ منابع انسانی از جمله خلبانان، به جای استفاده از روش‌های قهری و تشکیل پرونده‌های متعدد قضائی و بحرانی‌جلوه‌دادن مهاجرت آنها، از روش‌های نوین مدیریت منابع انسانی استفاده کنند و اولویت را در تعامل دوسویه قرار دهند.

گرانى، گریبان خلبانى را هم گرفت
پنج شنبه 16 اسفند 1397 3 ماه قبل

گرانى، گریبان خلبانى را هم گرفت

از ابتداى سال ٩٨، نرخ جدید هر ساعت پرواز یک آموزشگاه خلبانى به شرح موجود در تصویر، تغییر خواهد کرد. با این شرایط، اتمام یک دوره خلبانى تا رسیدن به گواهینامه IR ممکن است بیش از ٣٠٠ میلیون تومان آب بخورد!!

دیدار خلبانان هما با وزیر راه و شهرسازی + حاشیه های دیدار
شنبه 11 اسفند 1397 4 ماه قبل ٬ ٬

دیدار خلبانان هما با وزیر راه و شهرسازی + حاشیه های دیدار

امروز شنبه 11 اسفند 1397 ، دیدار مشفقانه ای بین جمعی از خلبانان هما با جناب مهندس اسلامی، وزیر محترم راه و شهرسازی صورت پذیرفت. با توجه به عدم حضور رسانه ها و عدم انتشار ریز مباحث مطرح شده بین وزیر و خلبانان هما ، تنها به انتشار عکس های محدود منتشر شده از دیدار در فضای مجازی و بیان برخی از حاشیه های شنیده شده از این دیدار، اکتفا می شود.

رفع مشکل لایسنس خلبان های مهاجر، با ابطال بخشنامه سازمان هواپیمایی
پنج شنبه 2 اسفند 1397 4 ماه قبل

رفع مشکل لایسنس خلبان های مهاجر، با ابطال بخشنامه سازمان هواپیمایی

پیرو مشکلات و مسائل ایجاد شده توسط نامه صادر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در خصوص License خلبانانی که جهت کار به خارج از کشور مهاجرت کرده بودند، این سازمان طی نامه ای، نامه قبل را لغو نموده و این مشکل برای خلبانان ایرانی خارج از کشور برطرف شده است

آیا سازمان هواپیمایی، مجوز دخالت در رابطه بین کارمند و کارفرما را دارد؟
دوشنبه 22 بهمن 1397 4 ماه قبل

آیا سازمان هواپیمایی، مجوز دخالت در رابطه بین کارمند و کارفرما را دارد؟

سال ها این سوال مطرح می باشد که سازمان رسیدگی کننده به رابطه بین متخصصان حوزه هوانوردی (با تاکید بر خلبانان) و کارفرمایان کیست؟ جایگاه و نقش سازمان هواپیمایی در این بین چه می باشد؟ آیا سازمان هواپیمایی این اختیار قانونی را دارد که بجای تشکیلات قانونی وزارت کار و یا قوه قضائیه، اعمال حکم کند؟ روشنگری های سازمان هواپیمایی ، می تواند کمک کار مناسبی در جهت دهی به افکار عمومی و رفع تعارضات موجود بین متخصصین فعال در صنعت(با تاکید بر خلبان ها) و کارفرمایان (با تاکید بر شرکت های هواپیمایی) باشد.

بازخورد جلسه هم اندیشی خلبانان هما در بسیاری از سازمان ها ونهادهای مرتبط و حتی در صداوسیما

بازخورد جلسه هم اندیشی خلبانان هما در بسیاری از سازمان ها ونهادهای مرتبط و حتی در صداوسیما

دو فیلم از بازخورد جلسه هم اندیشی خلبانان هما در بسیاری از سازمان ها ونهادهای مرتبط و حتی در صداوسیما را مشاهده می نمایید.

درد دل‌ یک خلبان با محسن رضایی+عکس
یکشنبه 2 دی 1397 6 ماه قبل

درد دل‌ یک خلبان با محسن رضایی+عکس

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اینستاگرام با انتشار تصویری از داخل کابین خلبان در هواپیما، نوشت:
از ترمینال چهار، همراه مردم سوار هواپیما شدم و به مقصد اهواز پرواز کردم. برج مراقبت به دلیل دید نامناسب و وضعیت هوا اجازه فرود در فرودگاه اهواز را نداد.
هواپیما به سوی تهران بازگشت و در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. خلبان دعوت کرد پیش او و همکارانش بروم تا با من درد دل کنند.

چگونه یک خلبان شویم؟ / مشکلات رشته خلبانی در ایران
پنج شنبه 29 آذر 1397 6 ماه قبل

چگونه یک خلبان شویم؟ / مشکلات رشته خلبانی در ایران

شاید کمتر کسی را بتوان یافت که دست‌کم در سال‌های آغازین زندگی به خلبان‌شدن تمایل نداشته است؛ تمایلی که در علاقه دیرین انسان به پرواز ریشه دارد. در دهه‌های گذشته این حس با باز‌کردن دست‌ها از هم و دویدن به خیال پرواز بال می‌گرفت، اندکی بعد به بازی‌های آتاری دست یافت و اکنون با شبیه‌سازهای بسیار دقیق و پیچیده که روی تبلت‌ها نیز قابل اجرا هستند، ارضا می‌شود. با این حال، گرچه همیشه کسانی بوده‌اند که این رویا را پیگیری کرده و به سرانجام رسانده‌اند، اما دیگر افراد اغلب آنقدر زود این تصمیم را به فراموشی سپرده‌اند که حتی از اطلاعات اولیه درباره خلبان‌شدن و روش‌ها و شرایط آن نیز بی‌خبرند.

لزوم تشکیل لیزینگ کرو خلبانان
چهارشنبه 9 آبان 1397 8 ماه قبل

لزوم تشکیل لیزینگ کرو خلبانان

در چند ماه گذشته بسیاری از خلبانان در جایگاه کاپیتان و خلبان دوم سر از شرکت‌های بین‌المللی در آورده‌اند و بحران کمبود خلبان عمدتا در تایپ‌های ایرباس و ATR در ایران، سبب شد تا این موضوع به یکی از مهم‌ترین بحران‌های مدیریتی ایرلاین‌ها تبدیل شود.

پرواز بی‌بازگشت
چهارشنبه 2 آبان 1397 8 ماه قبل

پرواز بی‌بازگشت

او یک خلبان باسابقه در صنعت هوانوردی کشور است که می‌گوید بارها به سرش زده کارهایش را انجام بدهد و از ایران برود اما هر بار دست نگه داشته به امید این‌که مشکلات حل خواهد شد اما گویی این بار قضیه فرق دارد و تصمیم خود را برای رفتن گرفته است.

دلایل مهاجرت خلبانان / لزوم تدوین قوانین حمایتی
چهارشنبه 2 آبان 1397 8 ماه قبل

دلایل مهاجرت خلبانان / لزوم تدوین قوانین حمایتی

به دنبال التهابات رخ‌داده در اقتصاد کشور، امروز فرار سرمایه بیش از هر زمان دیگری به یک فاجعه اقتصادی تبدیل شده است و کارشناسان نسبت به آن هشدارهایی را مطرح می‌کنند. در این میان، خلبانان نیز از جمله نخبگانی هستند که با آرزوی به‌دست‌آوردن امکانات رفاهی بهتر راهی کشورهای دیگر می‌شوند.

دو هزار خلبان بیکارند/ خلبانی که راننده اسنپ است
دوشنبه 23 مهر 1397 8 ماه قبل ٬

دو هزار خلبان بیکارند/ خلبانی که راننده اسنپ است

کاپیتان شهبازی ، سونامی خروج خلبانان باسابقه کشور را تایید کرد و گفت: در حال دو هزار نفر خلبان گواهینامه به جیب در این کشور وجود دارند که مشاغل غیر مرتبط اشتغال دارند؛ اکنون خلبانی وجود دارد که راننده استپ است.

همه شایعات و واقعیت ها ، درخصوص خلبانان هواپیمایی آسمان
سه شنبه 22 اسفند 1396 1 سال قبل ٬ ٬

همه شایعات و واقعیت ها ، درخصوص خلبانان هواپیمایی آسمان

روزنامه اصلاح طلب شرق درباره علل سقوط هواپیمای آسمان گزارش داده است: داستان از یک تصادم آغاز شد؛ برخورد هواپیمای ATR72 ایرلاین آسمان در مسیر تهران-یاسوج با کوه دنا که ٦٦ سرنشین آن را به کام مرگ کشاند. حرف‌وحدیث‌ها درباره این واقعه بسیار است و احتمالات و گمانه‌زنی‌ها هم فراوان، اما این سانحه جدا از ابهام‌هایی که درباره چگونگی و چرایی سقوط برای مردم و کارشناسان صنعت هوانوردی ایجاد کرد، موجب شد زخم کهنه خلبانان شرکت هوایی آسمان، یعنی نارضایتی از این ایرلاین، سر باز کند و خبرهای ضد و نقیضی هم در این‌باره منتشر شود.

تصویر+ پرواز اجباری یا الهی وربپری

تصویر+ پرواز اجباری یا الهی وربپری

طبق برخی شایعات شرکت های هواپیمایی از خلبانان وثیقه های سنگینو چک و سفته میگیرند که در شرایط سخت پروازی پرواز کنند در ادامه مطلبی راجع به این موضوع برایتان آماده کرده ایم که خواهید دید.

گروکشی از خلبانان !!
پنج شنبه 3 اسفند 1396 1 سال قبل

گروکشی از خلبانان !!

آفتاب یزد اطلاع یافته شرکت‌های هواپیمایی از خلبانان وثیقه‌های سنگین (600 میلیونی) می‌گیرند تا آنان جذب کشورهای حوزه خلیج‌فارس نشوند هر چند که یک نماینده مجلس مدعی است این اقدام جهت اجبار آنان به پرواز در شرایط سخت است. بی‌مناسبت ندیدیم به دلیل درج گزارش فوق که به مشکلات خلبانان اختصاص دارد آخرین تصویر برداشته شده از خلبان پرواز تهران-یاسوج (مرحوم کاپیتان حجت الله فولاد) را روی جلد ببریم

محل مشاهده لاشه هواپیما روی نقشه و چند ابهام
چهارشنبه 2 اسفند 1396 1 سال قبل

محل مشاهده لاشه هواپیما روی نقشه و چند ابهام

آنچه در خصوص این احتمال ضرورت دارد بیان شود، این نکته است که بر اساس آن، پرواز تهران یاسوج به هیچ وجه «سقوط» نکرده است، بلکه با کوه برخورد نموده است. وضعیتی که خروج ناگهانی هواپیما از رادار و مخابره نشدن هیچ گونه پیام اضطراری از پرواز پیش از آن، به تأییدش کمک می‌کند، اما نمی‌تواند مشخص کند که عامل بروز چنین خطایی کیست یا چیست؟

خلبانان در هیچیک از سوانح قبلی هوایی مقصر نبوده‌اند
چهارشنبه 2 اسفند 1396 1 سال قبل

خلبانان در هیچیک از سوانح قبلی هوایی مقصر نبوده‌اند

مدیرعامل انجمن خلبانان گفت: تاکنون در هیچیک از سوانح هوایی کشور، خلبانان مقصر سانحه نبوده اند و اگر قرار باشد در سانحه ای تی آر، خلبان را مقصر بدانند، از حقوق آنها حمایت می کنیم.

جناب نورقلی پور،تسویه حساب با سردار علائی و ایرلاین آسمان را بگذارید بعد!

جناب نورقلی پور،تسویه حساب با سردار علائی و ایرلاین آسمان را بگذارید بعد!

بارها تذکر دادیم که یک نماینده محترم مجلس، طبق قانون مجاز به نظارت بر کلیه امور و قانون گذاری در همه زمینه هاست. اما این ورود بی چون و چرا، ورود بی قید و بند نبوده و مشروط به رعایت حوزه های کارشناسی و مدیریتی ، ترجیح الزامی منافع ملی بر منافع شخصی ، فعالیت در چارچوب قانون و نه سلیقه شخصی و مواردی همانند است . مواردی که بعضا بشکل سهوی و یا عمدی ، توسط برخی از دوستان عزیز ، نادیده گرفته شده و مورد غفلت قرار می گیرد . 

در زندگی خصوصی خلبانان چه می گذرد؟
جمعه 20 بهمن 1396 1 سال قبل

در زندگی خصوصی خلبانان چه می گذرد؟

زندگی خصوصی خلبانان کمی با دیگران متفاوت است. برای خلبانان ازدواج موضوع بسیار پیچیده ای می باشد. اکثر خلبانان شرکت های هواپیمایی کار خود را با هیچ چیز عوض نمی کنند. شغل آنها منحصر به فرد است و اصلا شبیه مشاغل پشت میزی آرام و خسته کننده نیست. آنها از طریق شغلشان مزایای زیادی به دست می آورند و بعلاوه دیدن چشم اندازهای فوق العاده ای نصیبشان می شود.

نقض حقوق فردی در صنعت هوانوردی/ ۳۰۰ میلیون بده؛ خلبان شو!

نقض حقوق فردی در صنعت هوانوردی/ ۳۰۰ میلیون بده؛ خلبان شو!

در حالی ایرلاین‌ها تعهدنامه عدم موافقت با جابه جایی خلبانان را به امضا رسانده اند که با توجه به هزینه‌های بالای آموزش، این تعهدنامه بی معنا و نقض حقوق شهروندی است.

زنی که رؤیاهایش را به پرواز درآورد
دوشنبه 3 مهر 1396 2 سال قبل

زنی که رؤیاهایش را به پرواز درآورد

شعارسال: نیمی از میهمانان غرفه بانوان، آقا هستند. این همان دستاوردی است که کاپیتان دستجردی برای آن تلاش می‌کند. حضور بانوان و آقایان صنعت هوانوردی در کنار هم نه در مقابل هم. میزبانی این غرفه با کاپیتان فهیمه احمدی دستجردی مؤسس جامعه بانوان صنعت هوانوردی است. تنها مهندس پرواز و یکی از نخستین خلبانان زن

دلایل فعالیت خلبان‌های خارجی در ایرلاین‌های ایرانی
پنج شنبه 19 مرداد 1396 2 سال قبل

دلایل فعالیت خلبان‌های خارجی در ایرلاین‌های ایرانی

اگرچه براساس آخرین آمار منتشر شده بیش از ۱۲۰۰ نفر خلبان یکم (کپتن) و کمک خلبان در کشور فعالیت می‌کنند و حدود 1500 تا 2000 خلبان آموزش‌دیده هم بیکار هستند، اما با وجود این، همچنان خلبان‌های خارجی پای ثابت ایرلاین‌های ایرانی هستند.

آنچه باید از شغل خلبانی در ایران بدانید
چهارشنبه 18 مرداد 1396 2 سال قبل ٬

آنچه باید از شغل خلبانی در ایران بدانید

در این گزارش که براساس آخرین آمار و اطلاعات منتشر شده مربوط به سال 94 تدوین شده است، درباره تفاوت میان حقوق خلبان‌های ایرانی و خارجی، تعداد ساعات پروازی خلبان‌ها و… آمار و ارقامی ذکر شده است که می‌تواند معرفی محدودی از شغل خلبانی باشد.

لزوم تغییر پارادایم های حاکم بر گواهینامه های متخصصین صنعت هوانوری

لزوم تغییر پارادایم های حاکم بر گواهینامه های متخصصین صنعت هوانوری

چگونگی دستیابی به گواهینامه های صادره توسط سازمان هواپیمایی کشوری یکی از دغدغه هایی بوده است که هم متقاضیان ورود به صنعت هوایی با آن مواجه می باشند و هم مورد انتقاد فعالین اصلی صنعت هوانوردی است که برای ارتقا و یا استمرارفعالیت خود با آن روبرو می شوند.

بیش از ۱۵۰۰ خلبان همچنان بیکار هستند
دوشنبه 2 آذر 1394 4 سال قبل ٬

بیش از ۱۵۰۰ خلبان همچنان بیکار هستند

یک دانشجو بعد از هزینه میلیونی برای گرفتن گواهینامه خلبانی باید منتظر ورود هواپیما به داخل کشور باشد تا آرزوی پرواز و خلبانی آن را داشته باشد، این در حالی است بیش از ۶۰ درصد هواپیما ایران توان پرواز ندارند.

حقوق کم،‌ خلبانان ایرانی را می‌پراند
پنج شنبه 30 مهر 1394 4 سال قبل

حقوق کم،‌ خلبانان ایرانی را می‌پراند

مسائل مربوط به صنعت هواپیمایی کشور تمامی‌ندارد. هنوز بحث‌ها درباره لزوم تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی کشور که عنوان می‌شود فرسوده و خطرناک است ادامه دارد که عضو هیات‌مدیره انجمن خلبانان ایران نسبت به پریدن خلبانان ایرانی و همکاری آنها با ایرلاین‌های خارجی هشدار داده است. به گزارش آرمان، هنوز هم که هنوز است خلبانی

منتظر آمار رسمی از خلبانان بیکار باشیم
شنبه 7 شهریور 1394 4 سال قبل

منتظر آمار رسمی از خلبانان بیکار باشیم

دامنه انباشت تقاضا برای ورود به بازار کار، هرساله با خروج بخشی از فارغ‌التحصیلان نظام از دانشگاه‌ها و پیوستن آنها به جمع متقاضیان کار، عمیق‌تر می‌شود. آن‌طور که گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد، نزدیک به نیمی از جمعیت بیکاران را تحصیل‌کردگان تشکیل می‌دهند.

هزینه‌ای برای عشق خلبانی‌ها
شنبه 7 شهریور 1394 4 سال قبل

هزینه‌ای برای عشق خلبانی‌ها

صنعت هوایی ایران دارای چرخه‌ای معیوب است و تعداد خلبان‌های آموزش‌دیده و دارای صلاحیت به مراتب بیش از ظرفیت ناوگان هوایی است. شواهد حاکی از بیکاری نزدیک دو هزار خلبان است که به دلیل عدم امکان فعالیت در حرفه خود به ناگزیر کارهای دیگری نظیر مسافرکشی و ساخت و ساز انجام می‌دهند.

مردانِ در انتظار پرواز
شنبه 7 شهریور 1394 4 سال قبل

مردانِ در انتظار پرواز

کم نیستند پسربچه‌هایی که در روزهای کودکی‌شان حال و هوای پرواز در سر داشتند و در بزرگسالی هیچ‌گاه به رویایشان نرسیدند. برخی از آنها حتی در میانه‌های راه فراموش می‌کنند که روزی تصمیم داشتند خلبان شوند. عده‌ای مسیرشان تغییر می‌کند و تعدادی هم شرایط فیزیکی‌شان به آنها اجازه نمی‌دهد که به سمت رویایشان بروند.

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

خرید بلیط آنلاین

آرشیو

گردشگری داخلی

آرشیو

خدمات اقامتی داخلی

آرشیو

آموزش هوانوردی

آرشیو

گردشگری خارجی

آرشیو

خدمات اقامتی خارجی

آرشیو

نگهداری و تعمیر (نت)

آرشیو

تامین خدمات پرواز

آرشیو