تکذیب فروش هواپیماهای ایرانی توسط ایرباس!
شنبه 27 آبان 1396 1 سال قبل

تکذیب فروش هواپیماهای ایرانی توسط ایرباس!

پیش از این یک رسانه داخلی در گزارشی مدعی شده بود که ایرباس تصمیم گرفته در پایان خط تولید محصولات خود، رجیستر هواپیماهای ۳۲۰ A سفارش داده شده از سوی ایران را به شرکت‌های هواپیمایی دیگری تغییر دهد.

چند نکته درباره شورای‌ عالی هواپیمایی کشوری
یکشنبه 30 مهر 1396 1 سال قبل

چند نکته درباره شورای‌ عالی هواپیمایی کشوری

شورای‌ عالی هواپیمایی کشوری که در تارنمای سازمان هواپیمایی کشوری با نام شورای‌ عالی سازمان هواپیمایی کشوری نیز معرفی شده است، به دلیل وظایف مهمی که دارد، در زمره مهم‌ترین ارکان تصمیم‌گیرنده در صنعت هوانوردی ایران قرار دارد، اما نام و آوازه آن کمتر به گوش رسیده است. با آنکه فلسفه تشکیل شورای‌عالی هواپیمایی کشوری به طور دقیق معلوم نیست، اما به نظر می‌رسد شورا، جایگاه ویژه‌ای نسبت به ناظم و ناظر صنعت، یعنی سازمان هواپیمایی کشوری دارد، چراکه بر اساس ماده ۱۰ آیین‌نامه شورای‌ عالی هواپیمایی کشوری، پس از آنکه مصوبات و تصمیم‌های شورا به امضای رئیس شورا رسید و به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شد، سازمان، اقدامات لازم را در اجرای مصوبات و تصمیم‌های شورا به عمل می‌آورد.

جای خالی حقوق مسافر

جای خالی حقوق مسافر

در سراسر جهان خرید بلیت هواپیما و برنامه‌ریزی برای سفر هوایی همواره با ریسک تاخیر همراه است. اینکه این تاخیرها چگونه مدیریت می‌شود و میزان وقوع این تاخیرها چقدر است موضوعی است که حساسیت مسافران را بر خواهد انگیخت. در کشور ما دلایل مختلفی برای تاخیر وجود داشته و دارد. آمارهای منتشره در ایران‌ مبین

الماس آسمان دیار کریمان
پنج شنبه 29 تیر 1396 1 سال قبل

الماس آسمان دیار کریمان

شرکت هواپیمایی ماهان بزرگ‌ترین ایرلاین خصوصی کشور و یکی از ایرلاین‌های معروف و بنام ایرانی در مسیرهای داخلی کشور و مسیرهای بین‌المللی است. ماهان‌ایر در کرمان متولد شد و نام آن به دلیل شهر ماهان در استان کرمان انتخاب شده است.

گروکشی سیاسی با هواپیما و قطار
شنبه 26 فروردین 1396 2 سال قبل

گروکشی سیاسی با هواپیما و قطار

جریانی در کشور به دنبال سیاسی کردن و سیاه‌نمایی در هر حوزه‌ای است که دولت روحانی در آن به اقدامات اثرگذار پرداخته، و در همین جهت به ناگهان در یک سال گذشته، اظهارنظرهایی که بر لوکس بودن هواپیما و عدم نیاز به آن تاکید می‌کنند، نقل مجلس و رسانه‌های این جریان شده است. از این‌رو،

اعتبار از دست‌رفته

اعتبار از دست‌رفته

مدیرعامل شرکت هواپیمایی یونایتد از رفتار ماموران امنیتی این شرکت در خارج کردن یک مسافر با خشونت از هواپیما عذرخواهی کرد. اسکار مونوز با ابراز ناراحتی از این حادثه تاکید کرد چنین واقعه‌ای دیگر تکرار نخواهد شد.

حمایت دولتی از ایرلاین‌ها به نفع دولت

حمایت دولتی از ایرلاین‌ها به نفع دولت

از لحظه‌ای که خلبان اعلام می‌کند پرواز در وضعیت اضطراری است و برای حفظ ایمنی باید به مهرآباد بازگردد، ۵۰ دقیقه طول می‌کشد؛ ۵۰ دقیقه‌ای که باتوجه به تکان‌های مداوم هواپیما و کم‌وزیاد کردن مداوم ارتفاع، برای مسافران با اضطراب فراوان همراه است. چند نفر از کیسه مخصوص تهوع هواپیما استفاده می‌کنند، تعدادی از مسافران

پرواز رویای نوسازی روی باند بی‌پولی
دوشنبه 25 بهمن 1395 2 سال قبل ٬

پرواز رویای نوسازی روی باند بی‌پولی

اکرم امینی: ورود نخستین هواپیمای نو به کشور بعد از ۲۳ سال روی فرش قرمز شادی مردم و مسئولان در زمستان امسال، فقط یک روی ماجرای نوسازی ناوگان هوایی کشور است که با حمایت دولت، در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به‌عنوان پرچم‌دار حمل‌ونقل هوایی ایران در دنیا، آغاز شده است. به گواهی آمار سازمان هواپیمایی کشوری،

مهارت‌های جدیدی که صنعت هوایی به آنها نیاز دارد

مهارت‌های جدیدی که صنعت هوایی به آنها نیاز دارد

با وجود اینکه بسیاری از متخصصان صنعت هوانوردی جهانی بعد از یک سال پر‌افت‌وخیز قراردادهای بوئینگ و ایرباس را مرده می‌پنداشتند، مذاکره‌کنندگان ایرانی توانستند در نهایت این دو بار گران را به مقصد برسانند. ۲۱ آذر، قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما با بوئینگ منعقد شد و خبرهای رسیده از منابع موثق حاکی از این است

نمی‌توانیم تاخیر نداشته باشیم
شنبه 15 آبان 1395 2 سال قبل

نمی‌توانیم تاخیر نداشته باشیم

مقصود اسعدی‌سامانی گزارش سازمان هواپیمایی را جامع نمی‌داند و می‌گوید این گزارش کلی است و نمی‌توان با استناد به آن ایرلاین‌ها را تنها مقصران تاخیر در پروازها قلمداد کرد. وی در این گفت‌وگو عنوان می‌کند ایرلاین ناگزیر از تاخیر است و نمی‌تواند تاخیر و کنسلی نداشته باشد. سامانی در این گفت‌وگو از تلاش‌های شرکت‌های هواپیمایی

پرندگان هدفمند می‌پرند
شنبه 10 مهر 1395 2 سال قبل ٬

پرندگان هدفمند می‌پرند

«امنیت بین‌المللی فارغ از نو بودن و نبودن هواپیماهاست.» این نکته‌ای است که عضو هیات‌مدیره و معاونت بازرگانی و عملیات شعب ایران‌ایر عنوان می‌کند. محمدرضا خوشنویسان از تاثیرات خرید و ورود هواپیماهای جدید در آسمان ایران سخن گفت. خوشنویسان تاریخچه تحریم صنعت هوایی ایران را مربوط به اوایل انقلاب می‌داند و عنوان می‌کند که توافقات

رقبا تعارف ندارند

رقبا تعارف ندارند

در بین تمامی سیاستگذاران و کارشناسان صنعت هوایی اتفاق نظر وجود دارد که کشور به سرمایه‌گذاری جدی در حوزه صنعت هوایی نیاز دارد. از این‌رو کارشناسان، اقتصاددانان و سیاستمداران دلسوز، همگی حرکت اخیر در به‌پیش‌بردن برنامه خرید هواپیما از دو سازنده عمده جهانی یعنی بوئینگ و ایرباس را ستوده‌اند، زیرا به این مساله قائل هستند

ایجاد فضای رقابتی با ورود ایرلاین‌های جدید

ایجاد فضای رقابتی با ورود ایرلاین‌های جدید

ما هم قبول داریم که سازمان هواپیمایی کشوری فرآیندهایی را در برخی از حوزه‌ها دنبال می‌کند که هزینه خطوط هوایی را افزایش می‌دهند و از طرفی اعمال این‌گونه فرآیندها در بالا بردن کیفیت کار اثر موثری ندارند.

کج‌راهه نوسازی ناوگان

کج‌راهه نوسازی ناوگان

تلاش دولت آقای روحانی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور ادامه دارد و به‌رغم چالش‌های داخلی و خارجی این دولت امیدوار است نوسازی ناوگان را محقق سازد. پرسشی که این روزها به ذهن می‌رسد این است که آیا صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور آماده چنین تحولی هست؟‌

توسل به زور برای وصول بدهی

توسل به زور برای وصول بدهی

حکم جلب برای مدیرعامل یک ایرلاین. این جمله‌ای است که واکنش‌های زیادی را در پی داشت. برخی آن را یک اقدام نسنجیده می‌دانند و معتقدند بهتر از این می‌شد برای وصول بدهی اقدام کرد. برخی هم بیم آن را دارند که حکم جلب هم همچون ممنوع‌الخروج شدن بدهکاران مالیاتی در برخورد با ایرلاین‌ها همچون تولیدکنندگان،

حاشیه‌های یک حکم

حاشیه‌های یک حکم

همه چیز مهیای یک چالش جدی در شرکت‌های هواپیمایی است. بحران بدهی‌ها، کمبود نقدینگی، نرخ‌گذاری‌های دستوری و حالا هم حکم بازداشت و جلب. اکنون مدیران عامل هواپیمایی باید مراقب باشند که اگر بدهی‌های خود را به دولت وصول نکنند، روانه زندان و بازداشتگاه می‌شوند، شاید هم باید وثیقه‌های میلیاردی بیاورند تا از بند حصر و

تضمین ایمنی با سامانه‌های مدیریتی و نظارتی

تضمین ایمنی با سامانه‌های مدیریتی و نظارتی

در جریان این سفر با توجه به بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام‌شده، کمیسیون ایمنی اتحادیه اروپا و آژانس ایمنی هوانوردی اروپا پذیرفتند با توجه به اقداماتی که طی شش سال اخیر انجام شده است سامانه‌های مدیریتی و نظارتی در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی ایران‌ایر برای حفظ ایمنی پروازها به اروپا کافی است.

ایرانی‌ها چگونه هواپیماساز خواهند شد؟

ایرانی‌ها چگونه هواپیماساز خواهند شد؟

کارخانه تکنام ایتالیا حتی در دوران تحریم به ایران هواپیما می‌فروخت. در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ فروند از تولیدات این کارخانه در ایران دارد پرواز می‌کند. حتی در ایران نماینده دارد و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به ایران قطعه می‌دهد. ما خودمان از سال ۲۰۱۰ مشتری این کارخانه بودیم و نه‌تنها ما بلکه

ایرانی‌ها چگونه هواپیماساز خواهند شد؟

ایرانی‌ها چگونه هواپیماساز خواهند شد؟

کارخانه تکنام ایتالیا حتی در دوران تحریم به ایران هواپیما می‌فروخت. در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ فروند از تولیدات این کارخانه در ایران دارد پرواز می‌کند. حتی در ایران نماینده دارد و ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به ایران قطعه می‌دهد. ما خودمان از سال ۲۰۱۰ مشتری این کارخانه بودیم و نه‌تنها ما بلکه

فرجام یک قانون

فرجام یک قانون

محتوای قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که در بهمن ۱۳۹۴ تصویب شده است، چیست؟ و در آن چه تکالیفی برای دستگاه قضایی، بانک‌ها و عموم مردم در نظر گرفته شده است؟ در این نوشته تلاش شده است تا به این پرسش، پاسخ داده شود.

محکوم بودیم اوراق قرضه بخریم
شنبه 18 اردیبهشت 1395 3 سال قبل

محکوم بودیم اوراق قرضه بخریم

«در آن دوران کسی اجازه بیمه کردن محموله‌های طلا و اسکناس‌های ما را نداشت. به همین دلیل در آن شرایط ما باید یک آدم معتمد را همزمان با خرید اسکناس خود از دوبی، به آنجا می‌فرستادیم تا چمدان‌های اسکناس را روی صندلی‌های یک هواپیمای فرست‌کلاس می‌گذاشت و بعد خودش در صندلی عقب آن می‌نشست و

طرحی آزموده
شنبه 11 اردیبهشت 1395 3 سال قبل ٬

طرحی آزموده

امکان نوسازی ناوگان هواپیمایی در شرایطی فراهم شده است که منابع مالی محدود، بار بدهی‌ها سنگین و زیان‌های انباشته‌شده گرانسنگ شده‌اند. با این حال هنر، یافتن راهی برای بهره‌برداری از این فرصت است.

آزادسازی ضروری است، اما کافی نیست
شنبه 11 اردیبهشت 1395 3 سال قبل ٬

آزادسازی ضروری است، اما کافی نیست

آزادسازی قیمت گام اولیه محسوب می‌شود ولی به تنهایی کافی نیست. نمی‌توان انتظار داشت صرفاً آزادسازی قیمت‌ها بتواند موجبات توسعه صنعت حمل ونقل هوایی را فراهم کند. همان‌طور که گفته شد لازم است شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی در این صنعت فراهم شود.

میانبری برای خریدهای بزرگ هوایی
شنبه 11 اردیبهشت 1395 3 سال قبل ٬

میانبری برای خریدهای بزرگ هوایی

مبادلات بانکی خرید هواپیما چه بوئینگ، چه ایرباس و چه هواپیماهای دیگر در همه جای دنیا به دلار صورت می‌گیرد. کماکان مبنای پرداخت در قراردادهای ما با شرکت‌های طرف مذاکره، دلار است ولی در زمان پرداخت مبلغ می‌توانیم از ارزهای دیگری مانند یورو، فرانک سوئیس، درهم امارات و… استفاده کنیم.

صنعت لیزینگ هواپیما در ایران: چشم‌انداز و نیازمندی‌ها
شنبه 4 اردیبهشت 1395 3 سال قبل ٬

صنعت لیزینگ هواپیما در ایران: چشم‌انداز و نیازمندی‌ها

لیزینگ هواپیما در ۵۰ سال گذشته با رشد و توسعه بی‌سابقه‌ای همراه بوده است. قبل از سال ۱۹۷۰ تنها یک درصد از تمامی هواپیماهای غیرنظامی در چارچوب لیزینگ عملیاتی۱ – اجاره – فعالیت می‌کردند در حالی که عدد مشابه برای سال ۲۰۱۵، چیزی نزدیک به ۴۰ درصد بوده است.

طرح تاسیس لیزینگ هواپیمایی
شنبه 21 فروردین 1395 3 سال قبل ٬

طرح تاسیس لیزینگ هواپیمایی

اینک که وارد دوران پسا‌تحریم شده‌ایم ضرورت تامین نیازهای کشور نباید ما را از اصول و برنامه صحیح نهاد‌سازی‌های توسعه‌ای و انجام تصمیمات در آن چارچوب غافل کند. هر‌گونه نوسازی و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در کشور باید در قالب‌های نهادی نو و با اقتباس از تجربه دیگر کشورها و با رعایت استانداردهای جهانی برای تشویق

دگرگونی در ناوگان هوایی
دوشنبه 17 اسفند 1394 3 سال قبل ٬

دگرگونی در ناوگان هوایی

با توجه به شیوه انعقاد قرارداد، قرار است ۱۵ درصد هزینه قرارداد توسط ایرباس و مابقی توسط تامین‌کنندگان مالی اروپایی پرداخت شود. پرداخت هزینه خرید نیز از محل استفاده آنها خواهد بود. اتخاذ این شیوه تامین مالی به ویژه در شرایط تنگنای فعلی کشور، امری ضروری و در عین حال نادر در تاریخ صنعت هواپیمایی

اجرای یک قانون پس از ۳۰ ماه تاخیر

اجرای یک قانون پس از ۳۰ ماه تاخیر

ضمن اینکه برای فروش بلیت که این روزها فروش آنلاین آن بسیار سریع‌تر و به صرفه‌تر است، بی‌تردید وجود سایتی به‌روز و با سرعت بالا ضروری است. اما تقریباً هیچ کدام از شرایط لازم برای آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی فراهم نشده بود.

از فراز تا فرود

از فراز تا فرود

شرکت هواپیمایی ایران ایر در طول عمر ۵۴ ساله خود شاهد فراز و فرودهای بسیاری بوده است. در سال ۱۳۴۰ این شرکت ملی اعلام شد و تمام امکانات و پرسنل دو شرکت پرشین ایرسرویس و ایرانیان ایرویز را در اختیار گرفت و نشان جدید آن مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفت.

بال‌های شکسته
شنبه 1 اسفند 1394 3 سال قبل ٬

بال‌های شکسته

چطور شرکتی که روزی دومین شرکت هواپیمایی جهان در ایمنی پرواز و یکی از پیشتازان طراحی و عملیاتی کردن مسیرهای بین‌قاره‌ای بود به یک شرکت ورشکسته با ناوگانی فرسوده تبدیل شد؟

من «هما» ۵۴ سال دارم
شنبه 1 اسفند 1394 3 سال قبل

من «هما» ۵۴ سال دارم

ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی ایران به کل فضای صنعت هوایی کشور را تغییر داده است. دستاورد سفر رئیس‌جمهور ایران به اروپا و توافق با ایتالیا و فرانسه برای ساخت و تحویل ایرباس فضای جدیدی را برای صنعت حمل و نقل ما به وجود آورده است. شاید باور اینکه دومین ایرلاین ایمن دنیا روزی

بازار داغ هواپیما
شنبه 10 بهمن 1394 3 سال قبل

بازار داغ هواپیما

پس از اجرایی شدن برجام بسیاری از صنایع کشور حال و هوای خاصی به خود گرفته‌اند و منتظرند تا با به نتیجه رسیدن مذاکرات‌شان با سرمایه‌گذاران خارجی و با تزریق منابع جدید زمینه برای خروج از رکود فراهم شود. در این میان صنعت هوانوردی کشور این روزها بیشتر در کانون توجه قرار گرفته است و

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

خرید بلیط آنلاین

آرشیو

گردشگری داخلی

آرشیو

خدمات اقامتی داخلی

آرشیو

آموزش هوانوردی

آرشیو

گردشگری خارجی

آرشیو

خدمات اقامتی خارجی

آرشیو

نگهداری و تعمیر (نت)

آرشیو

تامین خدمات پرواز

آرشیو