پایگاه خبری-تحلیلی ایرلاین پرس | منابع خبری شعار سال

آیا دکتر براری، در حوزه فضایی غلو کرده اند؟
جمعه 6 اردیبهشت 1398 2 ماه قبل ٬

آیا دکتر براری، در حوزه فضایی غلو کرده اند؟

خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان ” سال شمار فناوری فضایی در ایران / به شش مؤلفه دانش فضایی دست یافتیم” ، ضمن تشریح بزرگ نمایی شده برنامه ها،فرآیندها ، عملکردها و دستاوردهای حوزه فضایی کشور ، اقدام به بیان نقل قول و مواردی چند از دکتر مرتضی براری ،رئیس سازمان فضایی نموده که جای بحث و بررسی فراوان دارد.

اعتراض به تأخیر در گیت پروازهای خارجی فرودگاه امام + عکس
جمعه 30 فروردین 1398 2 ماه قبل

اعتراض به تأخیر در گیت پروازهای خارجی فرودگاه امام + عکس

تغییر زمان پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) به مناسبت روز ارتش و عدم اطلاع‌رسانی آن، سردرگمی، ناراحتی و اعتراض شدید مسافران را در پی داشت.صبح امروز مسافرانی که بلیت سفر خارجی استانبول در دست داشتند، پس از مراجعه متوجه تغییر زمان پرواز شدند و همین بی‌اطلاعی از تغییرات، با اعتراضاتی همراه شد. براساس این گزارش، این مسافران قصد داشتند پس از رسیدن به فرودگاه استانبول به مقصد دیگری پرواز کنند که طبق برنامه باید انجام می‌شد اما این ناهماهنگی و عدم اطلاع، سردرگمی و ناراحتی مسافران را در پی داشت.

روابط عمومی کیش ایر و منطقه آزاد کیش، بشکل شفاف پاسخگو باشند
پنج شنبه 8 فروردین 1398 3 ماه قبل ٬ ٬

روابط عمومی کیش ایر و منطقه آزاد کیش، بشکل شفاف پاسخگو باشند

شفافیت و پاسخگویی و برقراری روابط تعاملی بین رسانه و کلیه دستگاه های خدمات رسان، می تواند کمک کار مناسبی در تقویت سازمان و تسهیل گر در فرآیندهای خدمات رسانی باشد . چنین ارتباطاتی ، مسلما کارآمدی مدیریتی را ارتقا بخشیده و بعنوان نوعی چشم ناظر ، از انحرافات احتمالی جلوگیری نموده و شائبه های مطرح برای افکار عمومی را جهت دهی مناسب می کند. گزارش حاضر بشکل خاص، تقاضای شفاف سازی وضعیت برنامه های نوروزی هواپیمایی کیش را داشته و در حاشیه، سوالات دیگری را نیز مطرح نموده است.

بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی و لایه کشی در اجرا
چهارشنبه 7 فروردین 1398 3 ماه قبل ٬

بخشنامه جدید سازمان هواپیمایی و لایه کشی در اجرا

در اوایل هفته جاری،عابدزاده ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری، طی بخشنامه ای اعلام نمودند که کلیه بلیت های پرواز کنسلی در این هفته ،شامل کسر جریمه نخواهند شد. متاسفانه اجرای این بخشنامه با مشروط سازی هایی چند(شما بخوانید لایه کشی) ، مواجه شده و عملا بشکل سلیقه ای دنباله گیری و اجرا می شود. در صورت عدم رسیدگی کافی توسط سازمان هواپیمایی کشوری ، گزارش برای دادستانی و همچنین تعزیرات ارسال خواهد شد.

از تخیلات تا امکان پذیری ورود هما به بورس
دوشنبه 29 بهمن 1397 4 ماه قبل ٬ ٬

از تخیلات تا امکان پذیری ورود هما به بورس

دیروز شاهد صحبتی رسانه ای شده از مدیرعامل شرکت هما ، در خصوص ورود این ایرلاین به بورس بودیم. فرمایشات مبهمی که متاسفانه شائبه سندروم مدیریتی ایده- اجرا (بجای ، ایده- امکان سنجی- برنامه ریزی- پایلوت- اجرای فاربندی شده) را در خصوص سرکار خانم شرفبافی بوجود آورد. گزارش زیر قصد نقد مدیریت هما را در شرایط حاضر ، نداشته و متمرکز بر نقد ورود هما به بورس است.

معنای سکوت سازمان هواپیمایی چیست: اجازه تداوم قانون شکنی ها یا پاسخگو نبودن؟
دوشنبه 15 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

معنای سکوت سازمان هواپیمایی چیست: اجازه تداوم قانون شکنی ها یا پاسخگو نبودن؟

گزارش تحلیلی حاضر، اقدام به بررسی چند محور مرجع قیمت گذاری بلیط هواپیما ، هزینه های یک ساعت پرواز در کشور، تحلیل شیوه فروش سیستمی یا چارتری بلیط هواپیما، نقد ادله های عنوان شده توسط سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ضرورت فروش چارتری ،تحلیل قیمت ثابت یا متغییر فروش بلیط هواپیما و مواردی همانند ، نموده است. محورهایی که شفاف بودن یا شفاف شدن آنها، به راحتی پایان دهنده به چالش های شهروندان در استفاده از خدمات پروازی خواهد بود. اما متاسفانه در این بین، با سکوت معنادار سازمان هواپیمایی کشوری مواجه هستیم. سکوتی که در صورت استمرار یافتن، یا باید تعبیر به تمایل سازمان به تداوم فعالیت های شائبه دار در فروش بلیط هواپیما گردیده و یا تفسیر به غیر پاسخگو بودن سازمان شود.

ژست شرکت فرودگاه ها در برابر تحقیق و تفحص مجلس؟
یکشنبه 14 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

ژست شرکت فرودگاه ها در برابر تحقیق و تفحص مجلس؟

تحقیق و تفحص مجلس را می توان بعنوان یکی از اهرم های چندگانه نظارتی نمایندگان بر دستگاه های اجرایی در نظر گرفت. بررسی تجارب تاریخی اعمال این اهرم نظارتی، نشان دهنده ضعف کارآمدی این اهرم نظارتی است. پیرو اعلام خبر تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فرودگاه ها و به منظور تقویت اثرگذاری های فرآیند تحقیق و تفحص در این شرکت ، پایگاه تحلیلی – خبری شعار سال اقدام به انتشار سلسله مراتبی و مستمر اسنادی مرتبط خواهد نمود. اسناد ، توضیحات و سوالاتی که مسلما از جذابیت و کاربرد لازم برای دیگر نهادهای نظارتی نیز (در هر سطح و نوعی که باشند) برخوردار است.

یعنی چی که چارتر ممنوع شد،اما قیمت بلیط هواپیما تابع عرضه و تقاضاست؟
چهارشنبه 10 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

یعنی چی که چارتر ممنوع شد،اما قیمت بلیط هواپیما تابع عرضه و تقاضاست؟

داستان اقتصاد کثیف چارتر با بخشنامه جدید صادره از طرف مهندس اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی ، در حال تمام شدن است. اما کم توجهی به برخی از ابعاد پنهان و چندلایه موجود در فرآیند فروش بلیط هواپیما، می تواند احتمال شروع اشکال جدیدی از فساد در این حوزه را سبب شود. بر این اساس، متن زیر حاوی توضیحاتی کاربردی در این خصوص بوده و از وزیر محترم، تقاضا داریم، دستور بررسی و در صورت صلاحدید، اعمال پیشنهادات مطرح شده را در فرآیند خرید و فروش بلیط هواپیما بدهند.

آیا مه آبادی و عابدزاده ، ادعاهای وزیر سابق را تائید می کنند؟
دوشنبه 8 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

آیا مه آبادی و عابدزاده ، ادعاهای وزیر سابق را تائید می کنند؟

مصاحبه شرق با عباس آخوندی حاوی افشاگری های جالب و جذاب وزیر سابق از فسادهای پدرخوانده های حوزه هوانوردی می باشد. بدین منظور و برای روشن شدن بحث ، در ابتدای گزارش ، اقدام به بیان کلیات گفتگوی صورت پذیرفته بین وزیر سابق و شرق می شود . سپس ، عین سوالات و جواب های تبادل شده بین طرفین آورده شده و در نهایت سوالاتی از آقای مهندس عابدزاده و دکتر مه آبادی در خصوص صحت این ادعاها، خواهیم داشت.

ناکارآمدی اهرم های نظارتی سازمان هواپیمایی جهت مقابله با گرانی بلیت هواپیما
یکشنبه 7 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

ناکارآمدی اهرم های نظارتی سازمان هواپیمایی جهت مقابله با گرانی بلیت هواپیما

آقای اسلامی، وزیر محترم راه و شهرسازی، فسادها و تقلب های فراگیر و موردی در فروش بلیت های پرواز، متاسفانه باعث افزایش سطح نارضایتی شهروندان شده است. این در حالی است که سازمان محترم هواپیمایی، پتو را تا بالای گوش کشیده و حاضر به شنیدن یا بیدار شدن از خواب نیست. تنها رویه نخ نمای سازمان نیز، انکار مستمر عدم گرانی بلیت هواپیما است. صبوری نیز حد و اندازه دارد، بالغ بر یک سال است که بشکل مستمر در حال مدارا کردن و توصیه نمودن هستیم، اما نتیجه ای حاصل نشده است. اهرم های نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری در مقابله با گرانی بلیت هواپیما، ناکارآمد است و با نوعی ضعف اراده در مقابله با گرانی بلیت هواپیما، مواجه هستیم. بدون کمترین حب و بغض و سوگیری سیاسی یا ترجیحات و سائق فردی ، از شما درخواست می کنیم که به این مسئله و روند حل آن، بشکل خاص ورود کرده و عذر مدیرانی که توانایی کنترل مجموعه را ندارند، سریعا بخواهید.

مرگ چارتر را باور نکید، این مافیا هزار سر دارد
یکشنبه 7 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

مرگ چارتر را باور نکید، این مافیا هزار سر دارد

بعد از ابلاغ و اعلام بخشنامه جدید ملزم سازی شرکت های هواپیمایی به فروش بلیت بشکل سیستمی و کنار نهادن شیوه فعالیت چارتری (مبتنی بر توضیحات سخنگوی محترم سازمان هواپیمایی)،همچنین شبیه سازی و سناریوپردازی در این خصوص، سوالاتی مطرح می گردد که کم توجهی به پاسخگویی به آنها ، می تواند شرایط را برای ظهور مجدد مافیای چارتر ، آنهم بشکلی لایه دار ،چند سطحی و پوشیده تر از گذشته،فراهم سازد. بر این اساس از سخنگوی محترم سازمان هواپیمایی کشوری تقاضا می گردد، ضمن رسانه ای کردن اصل بخشنامه، اقدام به توضیح در خصوص سوالات مطرح شده نمایند.

پرونده مرگ کودک 8 ساله در پرواز یزد به کجا رسید؟
دوشنبه 1 بهمن 1397 5 ماه قبل ٬

پرونده مرگ کودک 8 ساله در پرواز یزد به کجا رسید؟

11 آذرماه امسال، آغاز پائیز پر درد خانواده ای بود که در پرواز مشهد- یزد کودک دلبندشان را از دست دادند. خبری که با ابهام شدید رسانه ای منتشر شد و با با کمال صد تاسف، شاهد کمترین شفاف سازی ها در خصوص این حادثه بودیم. با توجه به عدم پاسخگویی مسئولان و به منظور شفاف سازی افکار عمومی، برخی از سوالات تخصصی قابل طرح در این خصوص ،مطرح و دنباله گیری می شود. لازم بذکر است که این پیگیری با رویکرد زیر سوال بردن شرکت هواپیمایی خاصی انجام نشده و با هدف حساس سازی ایرلاین ها به رعایت تمام و کمال مقررات و همچنین آشنایی شهروندان(با تاکید بر مسافران) با برخی از معذوریت های فعالیتی ایرلاین هاست.

کدام بلیط چارتری تخلف نیست؟ مهندس عابدزاده پاسخ دهند

کدام بلیط چارتری تخلف نیست؟ مهندس عابدزاده پاسخ دهند

محمدجواد حشتمی،معاون محترم دادستان در مصاحبه انجام داده درخصوص ورود ویژه دادستان به پرونده خودرو سازها،بیان داشته اند که بلیت چارتر تخلف نبوده ولی متاسفانه به بهانه چارتر تخلفاتی انجام می شود که دادستانی به آنها ورود کرده و تاکنون نیز، بخشی از مشکلات حل شده است . گزارش حاضر بر اساس توضیحات معاون محترم دادستان، اقدام به تشریح ابعاد متنوع این تخلف نموده تا ان شاالله شاهد حذف این شیوه سو استفاده گرایانه از اعتماد مردم ، در فرآیند دریافت خدمات تخصصی باشیم . منتظر شفاف سازی سازمان محترم هواپیمایی کشوری نیز هستیم.

علت توجه خاص به فرودگاه جهرم چیست؟
یکشنبه 23 دی 1397 5 ماه قبل ٬

علت توجه خاص به فرودگاه جهرم چیست؟

چند وقتی است که فرودگاه جهرم، مورد توجه خاص شرکت فرودگاه های کشور قرار گرفته و با شدتی بیشتر، سوالاتی را به جهت این میزان از رسیدگی ، در اذهان عمومی و ذهن برخی از صاحب نظران ایجاد کرده است. جای دارد، شرکت معظم فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، اقدام به شفاف سازی و ارایه توضیحات لازم در خصوص علت توجه خاص به فرودگاه جهرم، نمایند.

ادعای سرگشاد معاونت علمی رئیس جمهور در ساخت هواپیما و تقاضای بودجه
دوشنبه 17 دی 1397 5 ماه قبل

ادعای سرگشاد معاونت علمی رئیس جمهور در ساخت هواپیما و تقاضای بودجه

طرح ادعاهای دهان پرکن و در عین حال غیرشفاف ساخت هواپیما توسط مراجع مختلف در کشور، متاسفانه فضا را به سمت تشدید بی اعتمادی ها و بعضا کج اندیشی ها در خصوص مدیران پروژه و مجموعه های مدعی ساخت هواپیما، پیش برده است. از جمله مراجع مورد نقد در این خصوص، ستاد توسعه فناوری های فضایی،حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شخص دکتر منطقی در خصوص ادعای ساخت هواپیمای مسافربری 72 نفره و درخواست مکرر جهت تامین بودجه این پروژه می باشد. متن زیر، با طرح سوالاتی چند، تقاضای شفاف سازی در این خصوص و متعهد شدن معاونت علمی رئیس جمهور برای پاسخگویی به افکار عمومی را دارد.

سوتی پرچم در سایت فرودگاه ها و غفلت روابط عمومی های محترم
جمعه 14 دی 1397 6 ماه قبل ٬

سوتی پرچم در سایت فرودگاه ها و غفلت روابط عمومی های محترم

پرچم هر کشور تابع استانداردهای ترسیمی و نوشتاری خاص است.کم توجهی به این نشانگان نوشتاری و ترسیمی، نه تنها از نظر اخلاقی و تعصبات ملی درست نیست، بلکه نوعی جرم نیز تلقی می شود. متاسفانه مشغله زیاد مدیران دستگاه های اجرایی و غفلت روابط عمومی های محترم فرودگاه ها، شرایط را برای برخی کم توجهی های غیر عامدانه در این خصوص فراهم کرده است. بر این اساس،گزارش زیر به سوتی های برخی از سایت های اطلاع رسانی فرودگاه های کشور که انعکاسی نادرست یا اشتباه از پرچم رسمی مان داشته اند،پرداخته است.

اعتراض صنفی مهمانداران “هما” در وزارت راه و شهرسازی

اعتراض صنفی مهمانداران “هما” در وزارت راه و شهرسازی

پیرو اطلاع رسانی قبلی، امروز سه شنبه ،جمعی از مهمانداران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) اقدام به برپایی تجمع اعتراضی- صنفی ، مقابل وزارت راه و شهرسازی نمودند. معترضین ملبس به لباس فرم(کاری) بوده و بیانیه ای را خطاب به مقام عالی وزارت تهیه کرده بودند. بیانیه با آیه 148 سوره مبارکه نسا آغاز شده و ضمن بیان شرایط کاری و سختی های فعالیت حرفه ای مهمانداران، با تشریح 5 خواسته این عزیزان،ختم شده است. شنیده های غیر رسمی نشان می دهد که پیگیری وضعیت این پنج خواسته ، تا 25 آذرماه، انجام خواهد شد.

صنعت هوانوردی اختیارات بیشتر نیاز دارد یا مدیریت و انضباط بیشتر؟
یکشنبه 18 آذر 1397 6 ماه قبل ٬ ٬

صنعت هوانوردی اختیارات بیشتر نیاز دارد یا مدیریت و انضباط بیشتر؟

در مناسبت های برگزار شده برای روز جهانی هوانوردی ، شاهد بودیم که دو تن از مدیران محترم این حوزه یعنی جناب مهندس عابدزاده و سرکار خانم دکتر شرفبافی ، تقاضای اختیارات بیشتر برای پاسخگویی به مسئولیت ها و وظایف محوله را نموده بودند. تاکید این دو مدیر بزرگوار بر حساسیت های حوزه و صنعت هوانوردی و شرایط خاص دوره تحریم، قرار داشت. همچنین، هیچ کدام از این دو بزرگوار، اشاره ای نکردند که مصادیق اختیارات ویژه،حدود اختیارات ویژه و همچنین شیوه نظارت و کنترل قابل اعمال بر این اختیارات ، چه می تواند باشد.گزارش حاضر به دنبال تشریح این موضوع است که صنعت هوانوردی اختیارات بیشتر نیاز نداشته و بشدت نیازمند مدیریت و انضباط بیشتر است.

آقای وزیر،حذف بلیت چارتری امکان پذیر است، لطفا دستور بررسی بدهید

آقای وزیر،حذف بلیت چارتری امکان پذیر است، لطفا دستور بررسی بدهید

چند سالی است که اجرای بندب ماده 161 برنامه پنجم توسعه، دکانی برای ایجاد نوعی بازار رانتی برای افرادی خاص شده است. گزارش حاضر با رویکردی پرسش طلب ، تقاضای شفاف سازی این حوزه را از مقام عالی وزارت(جناب آقای اسلامی) دارد. گزارش مدعی است که حذف بلیت چارتری به راحتی امکان پذیر بوده و می بایست بسرعت در این حوزه مداخله گری حکومتی و حاکمیتی صورت گرفته و ریشه های فساد ایجاد شده خشکانده شود. در گزارش تقاضا شده، در صورت ناقص بودن استدلال ها، روشنگری های لازم برای تنویر افکار عمومی صورت پذیرد.

صحبت های وزیر و خانم مدیرعامل، بر ابهامات مطرح درخصوص هواپیمایی هما افزود
پنج شنبه 15 آذر 1397 7 ماه قبل ٬ ٬

صحبت های وزیر و خانم مدیرعامل، بر ابهامات مطرح درخصوص هواپیمایی هما افزود

مشکلات مطرح در هواپیمایی هما، مشکلاتی چند حوزه ای، تاریخی و فرابخشی هستند. شاید در نگاه اول، بتوان این مشکلات را با رویکردی تقلیل گرایانه به ضعف مدیریتی نصبت داده و یا با تصور باطل افزایش ارتباطات خاص (نظیر لابی گری های متداول) و یا تغییر سریع تیم مدیریتی حل شدنی پنداشت. اما، صاحبان دانش و تجربه در خصوص این شرکت معتقدند که حل مشکلات هما، نیازمند بازتعریف مدیریتی ،ساختاری ، عملکردی و حتی حمایتی است. گزارش حاضر با رویکردی بی طرفانه(و در صورت نیاز در چندین نامه)، اقدام به تحلیل بیانات مقام عالی وزارت و فرمایشات مدیرعامل هواپیمایی هما در خصوص انتظارات،چالش ها و روش های حل مشکلات هما نموده و خواهد نمود.

تهاتر هواپیمای ایرانی با کالاهای چینی و روسی

تهاتر هواپیمای ایرانی با کالاهای چینی و روسی

سودای ساخت داخل و خودکفایی، سال‌هاست که در سر ایرانی‌هاست. هنوز هم نپذیرفته‌ایم که می‌توان در اتحادی با جهان و ورود به اقتصاد بین‌المللی، برخی محصولات یا کالاها را خریداری کرد و درمقابل با صادرات محصولاتی که در کشور در آن ها توانمندیم، دیگر کشورها را به خود وابسته کنیم. شاید بر همین اساس است که حتی در ساخت هواپیما یا کشتی هم مصر هستیم که تولیدکننده باشیم و صادرات آن را نیز در دست بگیریم،‌ درحالی‌که نیک می‌دانیم در این دو صنعت ویژه، تنها برخی کشورهای خاص توانمندی ساخت و تولید دارند و حتی برخی سازندگان بزرگ جهانی در عرصه ساخت هواپیما و کشتی، قطعات خود را از دیگر کشورهای برند قطعات مشخص، وارد می‌کنند.

آیا جای یک شرکت انتفاعی در سایت سازمان هواپیمایی کشوری است؟

آیا جای یک شرکت انتفاعی در سایت سازمان هواپیمایی کشوری است؟

سایت سازمان هواپیمایی کشوری را باز می کنم تا اقدام به ثبت شکایت خود از تاخیر پروازی یک شرکت هواپیمایی بکنم.کنجکاو می شوم و بخش های مختلف سایت را بررسی می کنم. آنچه که برایم بسیار تعجب برانگیز بود، تبلیغ یک شرکت انتفاعی(تعاونی) در سایت یک سازمان رگولاتوری بود. تعجبی که مرا وادار به نگارش متن حاضر کرد.

آیا گزارش دهی قطره چکانی از تاخیر پروازها، درست است؟

آیا گزارش دهی قطره چکانی از تاخیر پروازها، درست است؟

سازمان هواپیمایی کشوری موظف است منطبق بر وظیفه مندی قانونی خود، اقدام به انتشار گزارش تاخیرهای پروازی بشکل ماهیانه و سالیانه منظم و روزآمد ، نماید. با وجود انجام این مهم توسط سازمان هواپیمایی کشور، متاسفانه بدلیل گزارش دهی ناقص و قطره چکانی، شاهد ارایه حجمی از داده و اطلاعات غیرمکفی و غیرکاربردی می باشیم. امید است روابط عمومی محترم سازمان هواپیمایی کشوری، روشنگری های لازم در خصوص مطالبات مطرح در گزارش حاضر را مبذول دارند.

از شرکت هواپیمایی اوج سپهر کویر چه می دانیم
یکشنبه 27 آبان 1397 7 ماه قبل

از شرکت هواپیمایی اوج سپهر کویر چه می دانیم

در خبرهای چند روز پیش آمده بود که قرار است در شش ماه آتی، شاهد حضور فعال ایرلاین جدیدی بنام اوج سپهر کویر باشیم، گزارش زیر، دربردارنده، توضیحاتی در خصوص ماموریت هلدینگ موسس این ایرلاین (احیای میراث کویر) و پرسش هایی در خصوص وضعیت راه اندازی این ایرلاین است.

بازگشت پرواز پرماجرای آتا به فرودگاه امام خمینی
سه شنبه 15 آبان 1397 8 ماه قبل

بازگشت پرواز پرماجرای آتا به فرودگاه امام خمینی

پرواز شماره ۶۶۶۲ هواپیمایی آتا ساعت ۳ بامداد پس از ۸ ساعت تأخیر بالاخره از تهران به مقصد نجف حرکت کرد اما یک‌ساعت پس از پرواز، خلبان اعلام کرد به علت شرایط نامناسب جوی امکان فرود در فرودگاه نجف وجود ندارد و مجددا به فرودگاه امام خمینی بازگشت.

سازمان هواپیمایی و ضرورت شفاف سازی تهاتر بدهی ایرلاین ها به فرودگاه نجف با طلب برقی ایران
شنبه 12 آبان 1397 8 ماه قبل ٬

سازمان هواپیمایی و ضرورت شفاف سازی تهاتر بدهی ایرلاین ها به فرودگاه نجف با طلب برقی ایران

پیرو تصمیم گیری در خصوص پرداخت طلب فرودگاه نجف از ایرلاین های ایرانی با استفاده از تهاتر بدهی برقی دولت عراق به وزارت نیرو و سفر مقامات ایرانی به عراق و دیدار با مدیران سازمان هواپیمایی آن کشور و مدیران فرودگاه نجف، سوالاتی چند مطرح شده که لازم است توسط سازمان هواپیمایی کشور در خصوص آن توضیحات کافی داده شود. یادداشت زیر،در دو بخش ، اقدام به تشریح خلاصه وار رویداد مورد اشاره و طرح برخی از مهمترین سوالات مرتبط با این موضوع نموده است.

سکوت شرکت فرودگاه ها تا به کی باید ادامه پیدا کند؟
شنبه 12 آبان 1397 8 ماه قبل

سکوت شرکت فرودگاه ها تا به کی باید ادامه پیدا کند؟

جمعه 11 آبان ماه 1397 برای انجام پاره ای امور، توفیق حضور در فرودگاه بین المللی مهرآباد ؟؟؟ را پیدا کردیم. به رسم کنجکاوی های خبرنگارها، به چند نقطه سرک کشیدیم و گزارش تصویری زیر، همراه با توضیحات ارایه شده، مشاهدات ما از وضعیت این فرودگاه بود(گزارش قبلی در 13 آبان 1396 تهیه و منتشر شده بود). فرودگاهی که دو بند از مراسم افتتاحیه باند بتنی 29 راست آن را، افتتاح مرکز تجاری به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع در ترمینال ۲ و ایجاد فضای سبز جدید مقابل ترمینال ۲ و ۴ و ۶ به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع و اصلاح مسیر دسترسی به ترمینال ها ، تشکیل داده بود. امیدواریم این بار،روابط عمومی محترم شرکت فرودگاه ها ، روزه سکوت را شکسته و در مقام پاسخگویی و تعامل با رسانه برآید.

هر آنچه که نمایندگان مجلس برای رای به محمد اسلامی باید بدانند
شنبه 5 آبان 1397 8 ماه قبل ٬

هر آنچه که نمایندگان مجلس برای رای به محمد اسلامی باید بدانند

گزارش زیر قصد تحلیل آقای اسلامی بعنوان نامزدهای معرفی شده جهت وزارت راه و شهرسازی توسط دولت به مجلس شورای اسلامی را دارد. امیدواریم نمایندگان محترم با توجه به راست آزمایی صورت داده در خصوص صحت مطالب گزارش زیر، اقدام به رای دهی در جلسه تخصصی مربوطه کنند. تاکید می گردد که گزارش با رویکرد بی طرفانه و صرفا بر پایه تحقق حداکثری منافع ملی ، تهیه شده است .

آیا امکان استفاده همزمان از باند 29 چپ و راست مهرآباد وجود دارد؟
شنبه 28 مهر 1397 8 ماه قبل ٬

آیا امکان استفاده همزمان از باند 29 چپ و راست مهرآباد وجود دارد؟

در مراسم باشکوه و فاخر افتتاح باند 29 راست فرودگاه مهرآباد ،فرمایشاتی در خصوص استفاده همزمان از دو باند جهت نشست و برخواست هواپیما مطرح شد. بررسی های فنی صورت گرفته نشان می دهد که گویا امکان این کار بدلیل عدم رعایت فاصله استاندارد کافی بین خطوط وسط دو باند چپ و راست، وجود ندارد. گزارش زیر بدین مهم پرداخته و انتظار روشنگری لازم از جانب شرکت معظم فرودگاه ها می رود.

سامانه جامع آمار مسافران پروازهای داخلی کشور کجاست؟

سامانه جامع آمار مسافران پروازهای داخلی کشور کجاست؟

چند ماهی است که دعوای ایرلاین های داخلی با شهرداری ها بر روی پرداخت عوارض 5 درصدی بلیت پرواز، مجددا بالا گرفته است. چالش ایجاد شده، خود بسترهای لازم برای طرح سوالات جدی تر مرتبط با مدیریت پروازی و وضعیت ارتباطی بین ایرلاین ها، شرکت فرودگاه ها ، بازرسی سپاه، سازمان هواپیمایی و سایر نهادهای ذی نفع و ذی مدخل مرتبط با صنعت هوانوردی را فراهم ساخته است. سوال این است که سامانه جامع آمار مسافران پروازهای داخلی کشور کجاست و چرا تاکنون برای ایجاد و بهره گیری اساسی از آن فکری نشده است؟

افتتاح باند ۲۹ راست مهرآباد: برنامه ریزی برای ۱۰ ماه، اجرا بالغ بر سه سال + حواشی
پنج شنبه 26 مهر 1397 8 ماه قبل ٬ ٬

افتتاح باند ۲۹ راست مهرآباد: برنامه ریزی برای ۱۰ ماه، اجرا بالغ بر سه سال + حواشی

گزارش زیر نقدی کارشناسانه از طرف یک رسانه به نمایندگی از بخشی از افکار عمومی و همچنین مطالبه گری نوعی نظارت عمومی و تخصصی بر یکی از پروژه های سازمانی تخصصی بنام شرکت معظم فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است. امیدواریم در تعاملی سازنده با این شرکت، شاهد حل و فصل سوالات،چالش ها، دغدغه ها و مسائل مطرح شده در زمینه های مختلف این پروژه و سایر پروژه های قابل طرح باشیم و با شفاف سازی های صورت گرفته توسط این شرکت معظم، ضرورتی به استفاده حداکثری از توان رسانه ای و ورود همه جانبه نهادهای نظارتی نباشد.

خاص‌ترین فرودگاه‌های جهان + تصاویر
جمعه 1 تیر 1397 12 ماه قبل

خاص‌ترین فرودگاه‌های جهان + تصاویر

حمل و نقل هوایی اجازه دسترسی تقریبا به هر گوشه‌ای از سیاره زمین را به ما می‌دهد. ساختن فرودگاه‌ها در خاص‎ترین مناطق دنیا از جنبه‌های مختلف یکی از نکات جالب توجه هستند. شبکه خبری سی ان ان فهرستی از برخی فرودگاه‌های خاص سرتاسر جهان؛ از ارتفاعات هیمالیا تا گرم‌ترین نقاط بیابانی را ارائه کرده است:

زنان آسمان و دریا
سه شنبه 1 خرداد 1397 1 سال قبل

زنان آسمان و دریا

فهیمه احمدی‌دستجردی(خلبان هواپیما) و راحله طهماسبی‌‌ سروستانی (ملوان‌کشتی) از نخستین زنانی هستند که یکی با پرواز سر به ‌آسمان برآورده و دیگری دل به دریا زده است.

اولین ترکش بازگشت تحریم‌ها بر گردشگری کشور
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 1 سال قبل

اولین ترکش بازگشت تحریم‌ها بر گردشگری کشور

بیش از ۷۰ هتل و مرکز اقامتی از ایران در وب‌سایت Booking به ثبت رسیده بود و این امکان را برای گردشگران جهان مهیا می‌کرد که به صورت آنلاین و با کارت‌های اعتباری خود در این هتل‌ها اتاق رزرو کنند. اما اکنون در پی خروج آمریکا از برجام و بیم شرکت‌های خصوصی سایر کشورها از اینکه در صورت همکاری با ایران مشمول تحریم‌های ثانویه آمریکا شوند، صنعت هتلداری کشور اولین حوزه‌ای از گردشگری بوده که تحت تاثیر قرار گرفته؛و با سلب امکان رزرو اینترنتی مراکز اقامتی در ایران برای گردشگران سایر کشورها، اکنون حلقه محاصره اقتصادی بر صنعت گردشگری کشور تنگ‌تر شده است.

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

رصد آب و هوا و وضعیت پروازها

خرید بلیط آنلاین

آرشیو

گردشگری داخلی

آرشیو

خدمات اقامتی داخلی

آرشیو

آموزش هوانوردی

آرشیو

گردشگری خارجی

آرشیو

خدمات اقامتی خارجی

آرشیو

نگهداری و تعمیر (نت)

آرشیو

تامین خدمات پرواز

آرشیو