همبستگی ایمنی هوایی و سن هواپیما از منظر حقوقی
پنج شنبه 2 آذر 1396 12 ماه قبل

همبستگی ایمنی هوایی و سن هواپیما از منظر حقوقی

در زمینه ارتباط بین سن هواپیما و ایمنی هوایی همچنین وجود همبستگی بین کاهش ضریب ایمنی پرواز و افزایش سن هواپیما ، ۲ وضعیت ویژه درباره هواپیماهای مسن وجود دارد. گاه هواپیما با افزایش سن، از فعالیت بازنشسته می‌شود و گاه مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد , سبب معافیت از مقررات می‌شود. دو وضعیت یادشده به‌این‌ترتیب تحلیل شده است؛

قیمت‌گذاری دستوری؛ سیاست شکست‌خورده

قیمت‌گذاری دستوری؛ سیاست شکست‌خورده

۷۰ نشست؛ نتیجه شورایی است که به ابتکار دولت یازدهم بین دولت و پارلمان بخش خصوصی برقرار شد. در دولت یازدهم ۶۸ نشست و دو نشست نیز پس از تشکیل دولت دوازدهم تاکنون برگزار شده است. حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران در گفت‌وگو با خبرآنلاین می‌گوید: « متاسفانه در بدنه دولت مقاومت‌های جدی(برای اجرای تصمیم‌های مشترک دولت و بخش خصوصی) می‌بینیم و نظام بروکراسی و وجود بروکرات‌ها در بدنه دولت سبب شده تا نتوانیم وعده‌هایی که دولت داده و آن انتظاری که بخش خصوصی دارد، برسیم.»

تعدد شهرهای فرودگاهی در کشور؛ ممکن یا محال؟
سه شنبه 25 مهر 1396 1 سال قبل

تعدد شهرهای فرودگاهی در کشور؛ ممکن یا محال؟

ایران سال‌هاست در تب و تاب راه‌اندازی شهر فرودگاهی است که قرار بوده در قالب توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) شکل بگیرد و کشور را صاحب هاب پروازی منطقه کند اما با گذشت سال‌ها از کلید خوردن این پروژه در کشور، نه‌تنها هنوز شهر فرودگاهی به معنای واقعی کلمه در کشور شکل نگرفته،بلکه فرودگاه امام خمینی(ره)

آسیب‌های بی‌توجهی به پاک‌سازی کابین هواپیما

آسیب‌های بی‌توجهی به پاک‌سازی کابین هواپیما

بی‌گمان، حق برخورداری از محیط پاک در کابین هواپیما در زمان پرواز، از مهم‌ترین حقوق مسافران هوایی است. تجربه و عمل نشان داده کمترین کوتاهی متصدی حمل و کارکنان او در پاکسازی کابین هواپیما، مسافران هوایی را در معرض خطرات بسیاری قرار می‌دهد.

هما و چالش صندوق‌بازنشستگی
چهارشنبه 5 مهر 1396 1 سال قبل

هما و چالش صندوق‌بازنشستگی

بحران صندوق‌های بازنشستگی در کشور این روزها وارد مرحله‌ای شده که دولتمردان را به واکنش و بررسی راهکارهای برون‌رفت از بحران واداشته است چراکه ادامه این روند، آثار نامطلوب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی می‌تواند به‌دنبال داشته باشد.صندوق بازنشستگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنا نیست و به همین دلیل، یکی

تجمیع توانمندی‌ها به جای تشکیل تعاونی ایرلاین‌ها

تجمیع توانمندی‌ها به جای تشکیل تعاونی ایرلاین‌ها

راه‌اندازی تعاونی شرکت‌های هواپیمایی، پیشنهاد جدید دولت برای گرد هم آوردن شرکت‌های کوچک حمل‌ونقل هوایی است که به‌احتمال‌زیاد باهدف کم شدن مشکلات و افزایش توان عملیاتی آنها ارائه‌شده است،بااین‌حال به نظر می‌رسد این ایده جذابیت چندانی برای فعالان حمل‌ونقل هوایی نداشته باشد زیرا پیش از این نیز، برخی متصدیان و کارشناسان صنعت هوانوردی کشور، ایده

این وضعیت ویترین کشور است؟!
دوشنبه 3 مهر 1396 1 سال قبل

این وضعیت ویترین کشور است؟!

۲۰شهریور برای پرواز به خارج از کشور به فرودگاه امام‌خمینی(ره) رفتم. خودروهای سواری را به پارکینگی هدایت کردند که با گذر از راهی طولانی و دور زدن متوالی به آن رسیدیم. هوا تاریک و محوطه بزرگ و بی‌در و پیکر، تاریک و پر از خودرو بود. خودرو را پارک کردیم و منتظر اتوبوسی شدیم که

بازار گرمی به سبک امریکا در آسمان ایران
دوشنبه 27 شهریور 1396 1 سال قبل ٬

بازار گرمی به سبک امریکا در آسمان ایران

اکرم امینی: نقل این روزهای محافل خبری و مجامع هوانوردی درباره فروختن یا نفروختن هواپیما از سوی کمپانی‌های بزرگ هواپیماساز به ایران، موضوع تازه‌ای نیست. از همان زمانی که گمانه‌زنی‌ها درباره ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید آغاز شد، با توجه به مواضع ضدبرجامی او، ابراز نگرانی‌ها درباره سرنوشت قراردادهای خرید هواپیما که تاکنون بین

مشتری‌مداری در پرواز

مشتری‌مداری در پرواز

این موضوع که از نگاه برخی مدیران، عادی و حتی زیاده از سر مسافر است، در مدیریت نوین حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی، یک اصل دارای اهمیت و استراتژیک در بازاریابی و بازارداری است. ظرفیت صندلی هواپیماهای خطوط هوایی به طور معمول در ۳ کلاس پروازی شامل first class، business class و economy class ارائه می‌شود. این

درآمد ایرلاین‌ها در جیب واسطه‌ها
پنج شنبه 2 شهریور 1396 1 سال قبل ٬

درآمد ایرلاین‌ها در جیب واسطه‌ها

فعالیت واسطه‌ها یا عوامل فروش در چرخه حمل‌ونقل هوایی، درآمدزایی بالایی دارد که این درآمد می‌تواند از سوی شرکت هواپیمایی، با فروش مستقیم و حذف واسطه‌ها کسب شود. بررسی تاثیر واسطه‌ها یا عوامل فروش در گردش مالی شرکت‌های هواپیمایی را با بیان یک مثال می‌توان به سادگی بررسی کرد. فرض کنیم یک هواپیمای ام‌دی در

استقبال سرد از مترو در فرودگاه امام

استقبال سرد از مترو در فرودگاه امام

۱۵ سال بعد از دست به‌دست شدن طرح بین دو نهاد و ۸ سال بعد از کلنگ‌زنی، مترو فرودگاه امام سرانجام در روزهای اخیر، در فضایی مناقشه‌انگیز به بهره‌برداری رسید. بد نیست در همین ابتدای گزارش، یادآوری کنیم با وجود گشایش این مترو، هنوز کسی به درستی نمی‌داند این خط را باید ادامه خط یک

الگوی بازرگانی؛ گمشده حمل‌ونقل هوایی
یکشنبه 15 مرداد 1396 1 سال قبل

الگوی بازرگانی؛ گمشده حمل‌ونقل هوایی

با وجود برداشته شدن سنگ تحریم از پیش پای صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور، به جز دو شرکت بزرگ دولتی و نیمه‌دولتی (ایران ایر و آسمان) و یک شرکت خصوصی بزرگ (ماهان)، دیگر شرکت‌های هواپیمایی کشور که متعلق به بخش خصوصی هستند، هنوز نتوانسته‌اند از وضعیت پیش آمده بهره مطلوب را برده و در زمینه نوسازی ناوگان، با خرید هواپیماهای نو اقدام مناسبی انجام دهند.این یکی از مهم‌ترین مسائلی است که از وضعیت مالی نامناسب شرکت‌های هواپیمایی در ایران حکایت می‌کند و تبدیل به عاملی برای بروز تاخیرهای بیشتر و مشکلات متعدد بعدی در این شرکت‌ها شده است.

صنعت هوانوردی در تب و تاب اصلاحات
سه شنبه 10 مرداد 1396 1 سال قبل

صنعت هوانوردی در تب و تاب اصلاحات

بعد از چند دهه تحریم، این روزها صنعت هوانوردی کشورمان روزگار بهتری را- امیدوار به آینده- پشت سر می‌گذارد. به لطف اجرای برجام، چند قرارداد بزرگ برای خرید حدود ۲۰۰هواپیمای نو به طور مستقیم از سازنده‌های اصلی، به امضا رسیده و از این میان، تاکنون ۷هواپیمای نو از خانواده‌های ایرباس و ای‌تی‌آر به ناوگان ایران‌ایر

فصل پوست‌اندازی در صنعت هوانوردی
سه شنبه 10 مرداد 1396 1 سال قبل

فصل پوست‌اندازی در صنعت هوانوردی

سخنان روزهای اخیر رئیس سازمان هواپیمایی کشور در جمع بخشی از مدیران هوانوردی کشور مبنی‌بر لزوم تغییر قوانین موجود در این صنعت، برای همه فعالان و دست‌اندرکاران این بخش امیدوارکننده است، زیرا این سخنان نشان می‌دهد نیاز به اصلاحات ساختاری در صنعت هوانوردی از سطح انتقادات کارشناسان گذشته و به یکی از اولویت‌های مدیران تبدیل

آیا برجام مسئول نوسازی ناوگان هوایی است؟

آیا برجام مسئول نوسازی ناوگان هوایی است؟

در روزهای اخیر بار دیگر یکی از رسانه‌ها، مطلبی در نقد دولت منتشر کرده و با طرح مسائل عوام‌فریبانه‌ای مانند زمینگیری ناوگان هوایی به دلیل تامین نشدن قطعات یدکی، تلاش کرده به اهداف سیاسی خود در ناکارآمد نشان دادن برجام، دست یابد. نگارنده این نوشته، به مستنداتی اشاره کرده که به‌طور روشن در برجام بیان

چرخ صنعت تعمیر هواپیما در چاله چالش‌ها
دوشنبه 9 مرداد 1396 1 سال قبل

چرخ صنعت تعمیر هواپیما در چاله چالش‌ها

اکرم امینی: پایین آمدن انگیزه کارکنان، بزرگترین خطری است که می‌تواند هر کسب و کاری را از پا درآورد و سایه تعطیلی را بر سر هر صنعتی بگستراند. صنعت مهندسی و تعمیرات هواپیما از جمله صنایعی است که این روزها با چنین تهدیدی روبه‌رو است. به گفته فعالان این صنعت، پایین بودن حقوق و دریافتی

چالش‌های پیش روی شرکت فرودگاه‌ها
سه شنبه 3 مرداد 1396 1 سال قبل

چالش‌های پیش روی شرکت فرودگاه‌ها

مدیریت شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دوره مدیریت تیم فعلی، در ۲سال گذشته فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است؛از بروز تنش بی‌سابقه در منابع انسانی تا تصویب «قانون خاص» که از آن می‌توان به عنوان رنسانسی کوچک یاد کرد. اگرچه در تبیین مزیت‌های این قانون در ارتباط با عموم کارکنان این شرکت، موفق عمل نشده، اما مصوبه قانون خاص، به عنوان استحکام ارتباطات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بخش‌های تصمیم‌گیر کلان کشور مانند مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی و نهادهای تاثیرگذار دیگر، موفقیتی قابل تامل است.

وقت اصلاحات اساسی در «هما»ست
دوشنبه 2 مرداد 1396 1 سال قبل ٬

وقت اصلاحات اساسی در «هما»ست

در روزهای اخیر، فرزانه شرفبافی، معاون وقت مرکز آموزش و بهسازی نیروی‌انسانی و از اعضای اصلی هیات‌مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با حکم وزیر راه و شهرسازی، به سرپرستی شرکت هما منصوب شد. خبر این انتصاب، بیم و امیدهایی را در بین دست‌اندرکاران صنعت هوایی به‌ویژه متخصصان شاغل در این شرکت برانگیخته است.

حمل هوایی بار و فرصت‌های بر باد رفته
یکشنبه 1 مرداد 1396 1 سال قبل

حمل هوایی بار و فرصت‌های بر باد رفته

تبدیل شدن به مرکز اصلی حمل‌و‌نقل هوایی کالا در منطقه، اگرچه یکی از اهداف مهم ایران در تنظیم سند توسعه ۲۰ ساله کشور بوده است، اما نگاهی به وضعیت فعلی حمل هوایی بار در ایران نشان می‌دهد رسیدن به این هدف مهم، با ادامه دادن روند فعلی، امکان‌پذیر نیست.

چالش‌های پیش روی مدیرعامل جدید هما
دوشنبه 26 تیر 1396 1 سال قبل ٬

چالش‌های پیش روی مدیرعامل جدید هما

با توجه به تغییرات مدیریتی در شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما)، به نظر می‌رسد این مسائل، در ادامه به بخشی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مدیرعامل جدید این شرکت میپردازیم همراه ما باشید.

راه‌اندازی ایرلاین‌های جدید و چند نکته
چهارشنبه 21 تیر 1396 1 سال قبل

راه‌اندازی ایرلاین‌های جدید و چند نکته

یاسر جلالی – کارشناس هوانوردی: به تازگی بحث راه‌اندازی ۱۰ شرکت هواپیمایی جدید در کشور مطرح شده و به نظر می‌رسد موافقت اصولی راه‌اندازی این شرکت‌ها از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده است. با توجه به اینکه درحال‌حاضر فضای حمل‌ونقل هوایی کشور غیررقابتی و انحصاری است، این پرسش مطرح می‌شود که چه مسئله‌ای موجب

تعدد ایرلاین‌ها؛ مانع بازار رقابتی
چهارشنبه 21 تیر 1396 1 سال قبل

تعدد ایرلاین‌ها؛ مانع بازار رقابتی

اکرم امینی: تاخیرهای پروازی که گاه طولانی بودن آنها خبرساز می‌شود از یک سو و افزایش بدهی‌ها به شرکت‌های دولتی از جمله شرکت فرودگاه‌ها و شرکت نفت از سوی دیگر، می‌توانند نشانه‌هایی از افزایش مشکلات روزافزون مالی و مدیریتی در شرکت‌های هواپیمایی کشور باشد. درحال‌حاضر ۱۶ نام به عنوان شرکت‌های هواپیمایی فعال، در سایت سازمان

هاب هوایی منطقه و چالش‌های پیش رو

هاب هوایی منطقه و چالش‌های پیش رو

مدتی مدیدی است شعار «تبدیل فرودگاه امام خمینی(ره) به هاب هوایی منطقه» در جلسات رسمی و غیررسمی از سوی مدیران سیاسی و برخی متخصصان بیان می‌شود؛ اما واقعیت چیست؟ فرودگاه هاب به بیان ساده، یعنی تجمیع و بازبخش مسافران به مقصدهای اصلی که برخلاف پروازهای نقطه به نقطه است؛ این کار برای مسافر، شرکت هواپیمایی

اعتبار و اجرای شیوه‌نامه‌های خارجی سازمان هواپیمایی
یکشنبه 18 تیر 1396 1 سال قبل

اعتبار و اجرای شیوه‌نامه‌های خارجی سازمان هواپیمایی

مدت زیادی است صنعت هوانوردی ایران با چالش ترجمه و اجرای ضمائم پیمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری روبه‌رو است. قوانین و مقررات زمانی به بهترین شکل ممکن اجرا می‌شوند که نه‌تنها به زبان مشترک و رسمی کشور باشند، بلکه به مطلوب‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن، تدوین و تنظیم شوند.

پیامدهای خرید هواپیما بدون برنامه‌ریزی

پیامدهای خرید هواپیما بدون برنامه‌ریزی

اخبار مختلفی درباره سفارش‌های خرید هواپیما از سوی چند شرکت بخش خصوصی به شرکت‌های هواپیماساز بزرگ جهان در نمایشگاه هوایی اخیر پاریس، منتشر شده است. باید توجه داشت این سفارش‌ها هنوز در قالب تفاهمنامه است؛‌ نه قرارداد. از سوی دیگر توجه به این نکته مهم است که درحال‌حاضر شرکت‌های هواپیمایی، امکانات لازم و کافی برای بهره‌برداری حداکثری از ناوگان جدید را ندارند.

روش تعیین نیروی انسانی در هر پرواز

روش تعیین نیروی انسانی در هر پرواز

با توجه به ورود هواپیماهای ایرباس و ای‌تی‌آر جدید به ناوگان شرکت هواپیمایی هما در روزهای اخیر، برخی پرسش‌ها در زمینه اشتغالزایی این هواپیماها در پروازها مطرح شده است. برای پاسخ به پرسش‌هایی مانند آنچه درباره تعداد نیروی انسانی لازم برای هر هواپیما در هر پرواز مطرح می‌شود، باید تاکید کرد در بیشتر موارد، تعداد

غریبگی صنعت فرودگاهی با مفهوم‌سازی استراتژیک
سه شنبه 23 خرداد 1396 1 سال قبل

غریبگی صنعت فرودگاهی با مفهوم‌سازی استراتژیک

مفهوم‌سازی در سازمان‌ها و شرکت‌ها به‌طورمعمول در سطح مدیران ارشد انجام می‌شود. این‌کار با نگاه کلان و راهبردی و البته با همفکری و همکاری سایر مدیران و کارکنان همراه است، زیرا در این صورت در زمان اجرا، مفاهیم بهتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد و در ادامه، می‌تواند به عنوان یک الگو در حوزه مدنظر، ریشه‌دار

بازشناسی سهم صنعت هواپیمایی در پیشرفت کشور
شنبه 6 خرداد 1396 1 سال قبل

بازشناسی سهم صنعت هواپیمایی در پیشرفت کشور

دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری نیز با حضور گسترده مردم برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران در روز ۲۹ اردیبهشت، آزمونی تاریخی را پشت سر گذاشت که نتیجه آن حضور گسترده بخش‌های مختلف ملت در عینیت بخشیدن به مردم‌سالاری دینی بود. بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و اعلام نام حسن روحانی به عنوان منتخب مردم،

غفلت از ایرلاین‌ها؛ تهدیدی برای نوسازی ناوگان

غفلت از ایرلاین‌ها؛ تهدیدی برای نوسازی ناوگان

نوسازی ناوگان هوایی کشور با سرعتی قابل توجه، خبر خوب این روزهای صنعت هوانوردی کشور است. بعد از ورود ۳ ایرباس از دی ۹۵ تاکنون، وعده ورود زودهنگام نخستین بوئینگ خریداری شده از امریکا در اردیبهشت نیز از سوی مسئولان داده شده و در روزهای اخیر قرارداد خرید ۴فروند ای‌تی‌آر وارد ناوگان ایران ایر شده

شیوه جدید سرگردانی مسافر در صنعت هواپیمایی

شیوه جدید سرگردانی مسافر در صنعت هواپیمایی

پرواز هواپیمایی شرکت «آتا» در مسیر مشهد- آبادان در تاریخ ۱۶ اردیبهشت، ساعت ۱۹، فول چارتر متعلق به یک آژانس هواپیمایی است. متاسفانه ۲۴ ساعت پیش از موعد پرواز از آژانس تماسی با مسافران گرفته و اعلام شد شرکت هواپیمایی آتا، پرواز مسیر مشهد- آبادان در این تاریخ و ساعت را باطل کرده و آژانس

فرودگاه امام در دولت یازدهم نهاد اقتصادی شد
سه شنبه 19 اردیبهشت 1396 2 سال قبل

فرودگاه امام در دولت یازدهم نهاد اقتصادی شد

اکرم امینی: افزایش ظرفیت مسافری فرودگاه امام خمینی(ره) به ۴۵ میلیون نفر از برنامه‌های بلند مدت دولت برای این فرودگاه است تا در رقابت با فرودگاه‌های منطقه، این فرودگاه حرفی برای گفتن داشته باشد و مسیر تبدیل شدن به هاب دوم مسافری و هاب نخست باری منطقه، بر اساس اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ را هموار کند.

بی‌توجهی به تولید هواپیماهای کشاورزی درایران

بی‌توجهی به تولید هواپیماهای کشاورزی درایران

تولید هواپیماهای چندمنظوره کشاورزی از جمله پروژه‌های فراموش شده در ایران است. با وجود آنکه توان تولید و تعمیرات اساسی این هواپیماها در ایران وجود دارد و می‌توان این هواپیماها را با هزینه‌های کمتری نسبت به نمونه‌های خارجی تولید کرد، از اهمیت این پروژه غفلت شده است.

جایگاه بازار حمل‌ونقل هوایی ایران در خاورمیانه
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1396 2 سال قبل ٬

جایگاه بازار حمل‌ونقل هوایی ایران در خاورمیانه

با توجه به انعقاد قراردادها و تفاهمنامه‌های خرید صدها هواپیما از سوی شرکت‌های ایران‌ایر و آسمان که ۲۵ درصد سهم بازار هوایی ایران را در دست دارند و مذاکرات ایران برای خرید هواپیماهای روسی و ژاپنی، انتظار می‌رود دیگر شرکت‌های هواپیمایی که درمجموع ۷۵ درصد سهم بازار را دارند، در جهت نوسازی و توسعه ناوگان خود اقدام کنند.

ایرباس۳۸۰ و آخرین نسل فرودگاه‌های «هاب»
یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 2 سال قبل ٬

ایرباس۳۸۰ و آخرین نسل فرودگاه‌های «هاب»

برخی می‌پرسند چرا هواپیمایی امارات، اصلی‌ترین مشتری هواپیمای پهن‌پیکر ایرباس ۳۸۰ است؟  برای پاسخ به این پرسش که دیدگاه درستی است، باید مرور تاریخی در روند فعالیت این شرکت داشته باشیم. در سال‌های آخر دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰میلادی (سال‌های ابتدایی دهه ۸۰شمسی)، مدل فرودگاه «هاب» بسیار پرطرفدار بود، به همین دلیل، ایرباس هواپیمایی طراحی

بار گران خدمات فرودگاهی بر دوش بخش خصوصی
یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 2 سال قبل

بار گران خدمات فرودگاهی بر دوش بخش خصوصی

اکرم امینی: هواپیماهای نو به‌تدریج در حال ورود به آسمان ایران هستند، با این حال مشتریان حمل‌ونقل هوایی کشورمان می‌دانند که هنوز برای درمان همه دردهای صنعت هوانوردی کشورمان، خیلی زود است و باید زمان بگذرد تا تاخیرها کاهش یابد و پروازها باکیفیت‌تر شود. البته شاید بسیاری از مسافران فرودگاه‌ها نمی‌دانند که همه خوبی‌ها و

اوج‌گیری صنعت فرودگاهی با تسریع در نوسازی ناوگان هوایی
شنبه 26 فروردین 1396 2 سال قبل ٬

اوج‌گیری صنعت فرودگاهی با تسریع در نوسازی ناوگان هوایی

افزایش ۹درصدی نشست و برخاست هواپیماها نشان می‌دهد فرودگاه‌های ایران نوروز ۹۶ را با عملکرد قابل‌قبولی پشت سرگذاشتند. مسئولان افزایش مسافر و در نتیجه افزایش پروازها و عملیات فرودگاهی را به تغییر در تایپ هواپیماها به‌دلیل استفاده بیشتر از هواپیمای بزرگتر و افزایش ضریب اشغال صندلی در پروازها نسبت می‌دهند.

سرمایه‌گذاری موفق بخش خصوصی در CIP فرودگاه امام
دوشنبه 21 فروردین 1396 2 سال قبل

سرمایه‌گذاری موفق بخش خصوصی در CIP فرودگاه امام

CIP فرودگاه محلی است که شما می‌توانید تا لحظه پرواز در آن بنشینید و به امور شخصی و اداری‌تان برسید؛ بدون اینکه دغدغه گرفتن کارت پرواز و جابه‌جایی چمدان و بارتان را داشته باشید. از سوی دیگر براساس خدمات CIP شما از در خانه تا فرودگاه و بعد از آن، تا پای پله هواپیما جابه‌جا

فرودگاه کارخانه است و هواپیما، ماشین تولید ثروت
سه شنبه 24 اسفند 1395 2 سال قبل ٬

فرودگاه کارخانه است و هواپیما، ماشین تولید ثروت

پیش‌بینی مسئولان، افزایش ۲۲درصدی حمل هوایی بار در فرودگاه امام خمینی(ره) تا پایان سال است اما برای رسیدن به جایگاه درنظرگرفته‌شده برای ایران در این حوزه، نمی‌توان به این رشد ۲۲درصدی دل خوش کرد؛ کافی است به عملکرد همسایه‌ها به‌عنوان رقیبان ما در صنعت هوانوردی، نگاهی بیندازیم.

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

خرید بلیط آنلاین

آرشیو

گردشگری داخلی

آرشیو

خدمات اقامتی داخلی

آرشیو

آموزش هوانوردی

آرشیو

گردشگری خارجی

آرشیو

خدمات اقامتی خارجی

آرشیو

نگهداری و تعمیر (نت)

آرشیو

تامین خدمات پرواز

آرشیو