اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه جهرم/ تحویل ترمینال تا دو سال دیگر

اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ترمینال جدید فرودگاه جهرم/ تحویل ترمینال تا دو سال دیگر

رضا بدیعی فرد ، مدیرکل فرودگاه های استان فارس با بیان اینکه ساخت ترمینال فرودگاه جهرم به مرحله اجرای فونداسیون رسیده است از اختصاص مبلغ 60 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ترمینال 1500 مترمربعی فرودگاه خبر داد.

پست روشنایی باند فرودگاه ارومیه جانمایی شد

پست روشنایی باند فرودگاه ارومیه جانمایی شد

کمال پرهیزکار ، مدیرکل فرودگاه های استان با اشاره به اینکه تمام تجهیزات زیرساختی تعویض کامل سیستم روشنایی باند فرودگاه ارومیه تامین شده است، گفت: محل ساخت پست روشنایی باند فرودگاه ارومیه با حضور کارشناس دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و نماینده اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها انتخاب و تایید شده است و اکنون پیگیر انتخاب پیمانکار هستیم.

عدم رعایت ایمنی چقدر هزینه دارد

عدم رعایت ایمنی چقدر هزینه دارد

سامانه مدیریت ایمنی یکی از تلاش هایی است که در طی چند سال گذشته برای بهبود ایمنی در هواپیمایی به کار گرفته شده است. البته خیلی ها براین باورند که سامانه مدیریت ایمنی، سامانه ای برای جمع آوری اطلاعات، تشکیل و حفظ فرهنگ ایمنی است در حالی که سامانه مدیریت ایمنی خیلی انعطاف پذیرتر از دیگر سامانه های ایمنی است.

بررسی های حراستی مقصد جدید

بررسی های حراستی مقصد جدید

هدف بیشتر شرکتهای هواپیمایی رشد شبکه و رسیدن به مرحله سوددهی است. معمولا رشد شرکت های هواپیمایی از دو راه انجام می شود : افزایش ظرفیت به مسیرهایی که در حال حاضر انجام می شود و آغاز پرواز در مسیرهای جدید. گفتنی است که پرواز به مقصدهای جدید می تواند برای کارکنان شرکت تازگی داشته و با هیجان خاصی همراه باشد ولی رفتن به مقصدهای جدید مستلزم آماده سازی های ویژه ای خواهد بود.

پنج پیش بینی هواپیمایی برای سال 2018

پنج پیش بینی هواپیمایی برای سال 2018

از چندی پیش فروشگاه بزرگ آمازون بازار بار هوایی را با پرتاب پرایم ایر تحت تاثیر قرار داده است. این شرکت قصد دارد 1.5 میلیارد دلار برای ساخت فرودگاه بین المللی نورث کنتاکی در چینچیناتی سرمایه گذاری کند. بنابراین مفهوم کسب و کار دیجیتالی که وارد بازار هوانوردی تجاری خواهد شد چندان دور از ذهن نخواهد بود

آشنایی با بیمه های هوایی

آشنایی با بیمه های هوایی

بیمه تجهیزات و لوازم یدکی شرکت های هواپیمایی به منظور بیمه کردن انواع تجهیزات مربوط به بدنه هواپیما شامل موتور(در هنگامی که بر روی هواپیما نصب نباشد)،قطعات یدکی دستگاه های زمینی و تجهیزات در کارگاه ها در هنگامی که در انبار بوده و یا در حال حمل و نقل باشند مورد استفاده قرار می گیرد.برای این بیمه نامه هیچگونه الزامات قانونی تعیین نشده است.

ورشکستگی شرکتهای هواپیمایی

ورشکستگی شرکتهای هواپیمایی

در پایان شاید واضح به نظر برسد که بگوییم مسیرهای پروازی طولانی تر نیاز به هواپیماهای دوربردتر دارند و بهتر است در مسیرهای شلوغ از هواپیماهای بزرگتر استفاده کنیم. اما همه اینها تنها بخشی از معادله هستند. می بایست هواپیماهای در دسترس و نوع خدماتی که شرکت هواپیمایی می خواهد به مسافران خود پیشنهاد دهد نیز مورد بررسی قرار گیرد.
به عنوان مثال کابین های اختصاصی با امکانات زیاد در هواپیماهای بدنه باریک قابل حصول نیستند و یک خط هوایی مانند امارت نمی تواند امکانات مناسب هواپیمایی مانند ایرباس A380 را در هواپیماهای پهن پیکر کوچکتر ارائه نماید.

تسلط شرکتهای اجاره دهنده هواپیما بر بازار

تسلط شرکتهای اجاره دهنده هواپیما بر بازار

در ماه نوامبر شرکت اجاره دهنده هواپیمای ایرلندی AerCap هفت فروند هواپیما (شامل دو فروند A350-900 جهت ارائه به خط هوایی هنگ کنگ، دو فروند A320neo برای شرکت هواپیمایی کم هزینه برزیلی Azul، دو فروند A320neo برای Sichuan Airlines و یک فروند A350-900 برای Air Mauritius) از ایرباس تحویل گرفته است. همچنین چهار فروند هواپیما نیز به شرکت مالزیایی AirAsia تحویل داده شده است که شامل سه فروند A320neo و یک فروند A320neo می شود. شرکت ویتنامی VietJet نیز هواپیماهای A321ceo خود را در این ماه از ایرباس دریافت کرده است.
بوئینگ نیز در این ماه پنج هواپیما شامل سه فروند 800-737 و دو فروند 737 مکس به China Eastern، دو فروند 800-737 و سه فروند 737 مکس به China Southern Airlines، تعدادی 800-737 به Ryanair و چهار فروند 800-737 به China’s Bank of Communications Leasing تحویل داده است.

اساسنامه انجمن صنفي كارفرمايي شرکتهای هواپیمایی

اساسنامه انجمن صنفي كارفرمايي شرکتهای هواپیمایی

رفع تنگناها و کاهش مشکلات موجود در سیستم حمل و نقل هوایی کشور ، تبادل اطلاعات ، اتخاذ راه حل های مناسب و منطقی یا نزدیک کردن دیدگاههای حمل و نقل در راستای سیاستهای دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده صنعت می­تواند از طریق این تشکل صنفی به عنوان دارندگان حرفه و تجارت معین تحقق عینی یابد. بنابراین اهداف و برنامه های آن در چارچوب قانون اساسی کشور و مقررات موضوعه مملکتی در جهت منافع خاص مربوط به صنعت حمل و نقل هوایی کشور خواهد بود. ضمناً با توجه به اهمیتی که نقش هلی کوپتر در صنعت حمل و نقل هوایی کشور دارد ، در همه مواردی که در این اساسنامه به هواپیمایی اشاره می شود ، مقصود شرکتهای هواپیمایی و هلی کوپتری است.

تاریخچه انجمن شرکت های هواپیمایی ایران

تاریخچه انجمن شرکت های هواپیمایی ایران

با متحول شدن ساختار صنعت حمل و نقل در دهه 1370 و خروج نسبی آن از انحصار دولت ، پیگیری خواسته های صنعت حمل و نقل هواپیمایی از جمله آزادسازی تجاری، نیازمند تشکلی صنفی بود تا مسائل پیش روی شرکتهای هواپیمائی را مورد بررسی قرارداده و منافع و مصالح دراز مدت آنها را با ارائه راهکارهای کارشناسی شده تا حصول نتیجه تعقیب نماید.

ایمنی خط پرواز

ایمنی خط پرواز

همه کسانی که به نوعی با هواپیما سر و کار دارند مانند نظافتچی ها و تامین کننده تجهیزات مانند کیترینگ باید از خطرهای احتمالی نزدیک شدن به هواپیما آگاهی داشته باشند یا دست کم به وسیله یک نفر به سوی هواپیما همراهی شوند. حفظ فاصله مناسب تجهیزات فرودگاهی از هواپیما از جمله موردهای ایمنی است که باید بوسیله این افراد رعایت شود.

علاوه بر آگاهی کارکنان، افراد دیگری که به نوعی با رمپ و هواپیما سر و کار دارند باید در مورد نکته های حراستی توجیه شوند. از جمله نکته های بسیار مهم حراستی، بازرسی خودروهایی است که به رمپ وارد می شوند. هیچ خودرویی نباید بدون بازرسی وارد رمپ شود. این به شرطی است که خودرو از یک منطقه حفاظت نشده مانند خیابان یا محوطه خارج از فرودگاه آمده باشد.

رمپ می تواند مکان خطرناکی باشد. مدیران تعمیر و نگهداری و خط پرواز، باید از اینکه نکته های ایمنی رعایت می شود اطمینان پیدا کنند. آموزش و آگاهی از نکته های بسیار حساسی به شمار می آیند که برای حفظ ایمنی مسافران، خدمه پرواز و کارکنان زمینی بکار می رود.

ضرورت بازنگری در عوارض بلیت

ضرورت بازنگری در عوارض بلیت

سعدی‌سامانی افزود: چند شرکت‌های هواپیمایی متاسفانه رقم‌های میلیاردی از حسابشان توسط شهرداری برداشته شده و این مشکلاتی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فروش بلیت ما براساس استانداردهای جهانی یاتا است، هر عوارضی روی بلیت وضع می‌شود، باید توسط یاتا کدگذاری شود و به سراسر جهان ارسال شود تا براساس آن کد، رقم هزینه در بلیت درج شود

راهکارهای کاهش زباله پروازها

راهکارهای کاهش زباله پروازها

امروزه بسياري از كشورهاي اروپايي، آمريكايي شمالي و خاورميانه مقررات سختي درباره دفع زباله و بازيافت دارند. شركت هاي هواپيمايي كه به اين مناطق و اقيانوسيه پرواز مي كنند بايد تابع اين مقررات باشند ولي بسياري از كشورهاي آسيايي مقررات خاصي در اين باره ندارند. شركت هاي هواپيمايي تمايل زيادي به اقدامات بازيافتي دارند و مي خواهند اين كار را با روش هاي مناسب انجام دهند.

در هر صورت امكان كاهش زباله در پروازها به صفر نخواهد رسيد. حتي با تمام تلاشي كه فرودگاه سن ديه گو مي كند باز هم مقدار قابل توجهي از زباله ها به محل دفن زباله منتقل مي شود ولي در اين ميان فرودگاه هيترو لندن با اعمال سياست صفر درصد زباله در محل دفن زباله هر آنچه را كه نمي توان بازيافت كرد براي توليد برق مصرفي فرودگاه به مركز سوزاندن زباله منتقل مي كند. بنابراين شهرداري ها بايد تلاش كنند تا تاسيسات لازم را براي سوزاندن و توليد انرژي از زباله برپا كنند.

صنعت هوانوردی نیازمند تاسیس صندوق توسعه

صنعت هوانوردی نیازمند تاسیس صندوق توسعه

اسعدی سامانی خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشور نیازمند توجه ویژه است تا بتواند به جایگاه اصلی خود در منطقه و جهان بازگرد.
وی در پایان خواستار تاسیس صندوق حمل‌ونقل برای کمک به بخش خصوصی شد تا آنها هم بتواند شاهد ورود هواپیمای نو به ناوگان‌شان باشند

ایرباس و بوئینگ امتیاز تعمیر و ساخت قطعه به ایران دادند

ایرباس و بوئینگ امتیاز تعمیر و ساخت قطعه به ایران دادند

ایران به دنبال امضای قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس و ۱۰۸ فروند هواپیمای بوئینگ است و این خرید می تواند تاثیر بسیاری بر اقتصاد اتحادیه اروپا و شرکت بوئینگ داشته باشد؛ بر همین اساس دست اندرکاران صنایع هوا و فضای کشورمان عنوان می‌کنند با توجه به قراردادهای بزرگی که بازار ایران، مقابل این شرکت ها قرارداده است، باید در انعقاد قراردادها بحث انتقال دانش فنی و استفاده از پتانسیل شرکت های ایرانی مورد توجه قرارگیرد. زیرا در سال های گذشته با وجود تحریم های غرب علیه ایران، صنعت حمل و نقل هوایی با فعالیت مهندسان داخلی به کارخود ادامه داده و تحریم ۴۰ ساله خرید هواپیمای نو، پروازهای شرکت های ایرانی به اروپا را متوقف نکرده است بنابراین در فضای به وجود آمده در پسابرجام با حمایت از این شرکت ها می توان علاوه بر افزایش توان شرکت های داخلی، ایران را به هاب منطقه در تعمیر و نگهداری هواپیما تبدیل کرد.

۲۳ بدترین شرکت های هواپیمایی جهان: شامل ۲ هواپیمایی ایرانی

۲۳ بدترین شرکت های هواپیمایی جهان: شامل ۲ هواپیمایی ایرانی

شرکت‌هایی که امتیاز دو ستاره یا کمتر کسب‌کرده‌اند به‌ترتیب حروف الفبا در این فهرست آورده‌شده‌اند و به دریافت عنوان بدترین شرکت‌های هواپیمایی جهان نایل‌شده‌اند. همان‌طور که انتظار دارید، بیشتر شرکت‌های این فهرست متعلق به کشورهای در حال توسعه هستند، گرچه، چندین شرکت هم از کشورهای ثروتمند نظیر ایرلند و امریکا در آن حضور دارند.

آخرین اخبار

پربازدید


آتا


آسمان


اترک


ايرتور

پويا


تابان


زاگرس


سپهران


ساها


قشم


کاسپين


کيش


ماهان


معراج


نفت


هما

خرید بلیط آنلاین

آرشیو

گردشگری داخلی

آرشیو

خدمات اقامتی داخلی

آرشیو

آموزش هوانوردی

آرشیو

گردشگری خارجی

آرشیو

خدمات اقامتی خارجی

آرشیو

نگهداری و تعمیر (نت)

آرشیو

تامین خدمات پرواز

آرشیو